Skip to content

אל על תיישם תוכניות מתקדמות לניהול קשרי לקוחות, הכנסה והפצת מחירים

אל על תיישם תוכניות מתקדמות לניהול קשרי לקוחות ולניהול הכנסה והפצה של מחירים. חלק מהתוכניות יישומו כבר במחצית השנייה של 2012. בקרוב תושלם תוכנית אסטרטגית לטווח הקצר ולטווח הארוך. הסתיים ניתוח התוכנית האסטרטגית וגובשו כמה חלופות לעשור הבא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

חלק מהתוכניות ייושמו כבר במחצית השנייה של 2012 * בקרוב תושלם תוכנית אסטרטגית לטווח הקצר ולטווח הארוך * הסתיים ניתוח התוכנית האסטרטגית וגובשו כמה חלופות לעשור הבא

מאת עמי אטינגר

באל על המגבשת, באמצעות חברת שלדור, תוכנית אסטרטגית עסקית רבת היקף, החליטו להתחיל כבר ליישם שינויים טכנולוגיים. מדובר בשינויים שיש בהם כדי להשפיע מהותית על תחום הפעילות, כגון תוכנית לניהול קשרי לקוחות, שתיושם במדורג במחצית השניה של שנת 2012. כמו כן יופעלו תוכניות לניהול הכנסה והפצה של מחירי החברה, שחלקן ייושם במחצית השניה של 2012 ויתרתן במחצית שנת 2013.

תוכנית ניהול קשרי לקוחות

החברה בחרה לממש מרכיבים נוספים בתפישת תוכנת מיקרוסופט לניהול לקוחות CRM של מיקרוסופט. הפרויקט עבר לשלב אפיון, ותוצריו יבואו לידי ביטוי באופן מדורג במשך 2012. תוכנית ניהול קשרי לקוחות (Customer relationship management – CRM) הוא תחום העוסק בשירות לקוחות ובהבנת וניתוח צורכיהם באמצעות כלים של טכנולגיית מידע. התחום כולל מתודולוגיות, תוכנות מחשב וחומרות מחשב, המסייעות לארגון לנהל את הקשר עם לקוחותיו. המערכת משלבת בין פעולות שיווקיות ללקוחות חדשים לבין פעולות לשימור לקוחות ופיתוח בסיס הלקוחות הקיים, תוך בחינת הערך הנוצר לארגון כתוצאה מתהליכים אלו.

מטוס אל על. תוכנית אסטרטגית. צילמה גיגה פרקול
מטוס אל על. תוכנית אסטרטגית. צילמה גיגה פרקול

הזירה התחרותית המורכבת בה פועלת אל על, חידדה אצלה את הצורך ביישומן בחברה של מערכות תומכות החלטה עדכניות. לאור זאת החליטה החברה ליישם  מערכת RMS לניהול הכנסה חדשנית (Revenue Management System)  וכן מערכת Pricing לניהול והפצה ממוכנת של מחירי החברה, בהשוואה למחירי השוק. המערכת מעדכנת באופן ממוכן את מחירי החברה, בכל מערכות ההפצה, על פי אסטרטגיות וכללים המוכתבים על ידי החברה (Pricing & Fare Management System). המערכות פועלות מול השינויים שחלים בביקוש בשוק, ומגיבות באופן ממוכן עם ההיצע והמחיר העדכניים לפי מצב הביקוש.

הסכם עם לופטהנזה סיסטם

היישום יתבסס על חבילה אינטגרטיבית של פונקציות המטפלות בשיטות חדשניות ביותר במצב החדש שנוצר בשוק. החוזים ליישום מערכות RMS ו-Pricing נחתמו בין החברה לבין "לופטהנזה סיסטם", שהצעותיה ליישום המערכות נבחרו מבין כמה הצעות שהוגשו לאל על. הפעלת מערכת ה-Pricing צפויה להתיישם במשך הרבעון השני של שנת 2012. הפעלת מערכת ה-RMS צפויה להתיישם במחצית שנת 2013.

בחירת התוכנית האסטרטגית צפויה בקרוב

בחברת שלדור, שאותה שכרה אל על כדי לגבש אסטרטגיה עסקית לטווח הבינוני ולטווח הארוך, הסתיים לא מכבר שלב הניתוח וגובשו, יחד עם הנהלת החברה, חלופות למודלים עסקיים עבור החברה לעשור הקרוב. החלופות נבחנות בימים אלה על ידי החברה ובחירת התכנית האסטרטגית צפויה בחודשים הקרובים ולאחריה תוכן תכנית עבודה מפורטת שצפויה להתבצע בחודשים הקרובים, בכפוף לאישור המוסדות הרלוונטיים בחברה. האסטרטגיה העתידית אמורה לבטא את יעדי החברה לשנים הבאות, תוך התאמת המצב הקיים להתפתחויות בשווקים העולמיים ובענף התעופה הבינלאומי.

הערכה הקשה של יאט"א

הערכותה של אל על מתבצעת במהירות על רקע הערכת הקשה של יאט"א הצופה, כי בשנת 2012 ירוויחו חברות התעופה בעולם 3.5 מיליארד דולר, שהם 0.6% בלבד מסך הכנסות חברות התעופה. סכום זה נמוך יותר מהתחזית שפורסמה בחודש ספטמבר 2011, אשר צפתה רווחים של 4.9 מיליארד דולר. הסיבה לירידה ברווחים היא המשבר הכלכלי בגוש האירו שמאיים להוביל למשבר בנקאות ולמיתון חדש.

להערכת יאט"א, גם אם התערבות הממשלות באירופה תמנע משבר בנקאות, הרי שמדינות אירופה יחוו תקופה קצרה של מיתון. מדדי אמון העסקים והצרכנים נמצאים בירידה ותחזית הצמיחה (תמ"ג) לשנת 2012 עודכנה כלפי מטה ועומדת כעת על 2.1% בלבד. היסטורית, חברות התעופה מפסידות בכל פעם ששיעור הצמיחה הכלכלית העולמית (תמ"ג) יורד מתחת לשיעור 2%.

ביקושים – בתחום הביקושים צופה יאט"א ירידות, כאשר תנועת הנוסעים צפויה לגדול ב-4%, לעומת צפי לגידול של 4.6% בתחזית הקודמת. בתנועת המטענים לא צפוי שינוי, להבדיל מהתחזית הקודמת שצפתה גידול 4.2% בתנועת המטענים.

תשואות – על פי יאט"א, לא צפוי בשנת 2012 שינוי בתשואה לנוסע ובתשואה לטון מטען. בעוד שהצפי לגבי התשואה לטונה מטען לא השתנה לעומת התחזית הקודמת, הרי שהצפי לגבי התשואה לנוסע הורע, שכן קודם לכן צפתה יאט"א גידול של 1.7% בתשואה לנוסע.

דלק – עלויות הדלק של חברות התעופה נותרו ב-2012 ללא שינוי כמעט, לעומת התחזית הקודמת ויגיעו
לכ-198 מילארד דולר, בהתבסס על מחיר ממוצע של 99 דולר לחבית, לעומת מחיר ממוצע של
100 דולר לחבית בתחזית הקודמת.

הכנסות והוצאות – הכנסות חברות התעופה, על פי יאט"א, צפויות לגדול ב-3.7% ויעמדו על כ- 618 מיליארד דולר. אבל מנגד, הוצאות חברות התעופה צפויות לגדול בשיעור גבוה יותר של 4.5% ויגיעו ל-609 מיליארד דולר.

באשר להכנת התוכנית האסטרטגית, נמסר מאל על בתגובה: "אל על פועלת לגיבוש תוכנית אסטרטגית שתסוכם בעת הקרובה הנוגעת לכיוונים עתידיים במבנה החברה. מימוש המהלך נדרש להתמודדות בעידן הנוכחי. לכשתגובש התכנית אל על תציג אותה באופן מסודר".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן