Skip to content

הרמטכ"ל למצטייני הנשיא: אני רואה כיצד עשויה להיראות שדרת הפיקוד של צה"ל

מאה ועשרים חיילים, חיילות וקצינים קיבלו הבוקר את אות מצטייני הנשיא, בנוכחות הרמטכ"ל, ראש הממשלה והנשיא. כל אחד מהמצטיינים קיבל גם מלגת לימודים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאה ועשרים חיילים, חיילות וקצינים קיבלו הבוקר את אות מצטייני הנשיא, בנוכחות הנשיא, ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל. כל אחד מהמצטיינים קיבל גם מלגת לימודים. דבריו של הנשיא פרס, על השוויון בנטל, זכו למחיאות כפיים רמות מצד הקהל

מאת אליק מאור וצבי זינגר

 בטקס מצטייני הנשיא בבית הנשיא בירושלים קיבלו 120 חיילות, חיילים, קצינים וקצינות, מידי הנשיא,

מצטייני הנשיא (צילום: דובר צה"ל)
נבחרו בתהליך ארוך, מקיף וקפדני . מצטייני הנשיא (צילום: דובר צה"ל)

שמעון פרס, תעודות הצטיינות על פעילותם ומסירותם לתפקידם בצה"ל. הטקס נערך הבוקר בנוכחות נשיא המדינה, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון, אהוד ברק והרמטכ"ל, בני גנץ. הטקס נפתח במטס הצדעה של שלושה מסוקי קרב מעל בית הנשיא.

החיילים המצטיינים נבחרו בתהליך ארוך, מקיף וקפדני בוועדות שונות וזכו בתואר "מצטייני הנשיא", לאור פועלם המהווה דוגמה ומופת לצה"ל כולו, חתירתם למצוינות והפגנת מסירות, מקצועיות ואחריות.

במעמד הענקת תעודת ההצטיינות, "מצטיין הנשיא", קיבל כל אחד מהמצטיינים מלגת לימודים בסך 4,000 שקל, שנתרמו על ידי האגודה למען החייל וקרן בלווטניק הבריטית. מכלל 120 המצטיינים, 41 הן חיילות, 17 עולים חדשים, 79 חיילים, 11 חיילים בודדים, 19 קצינים ו-61 לוחמים קרביים.

נשיא המדינה, שמעון פרס, ניצל היום את חגיגת הענקת התעודות ל-120 החיילים המצטיינים, כדי להזהיר את אויביה של ישראל מפני מעשים פזיזים. "למאיימים מחדש על ישראל, אני אומר – אל תחזרו על שגיאות קודמכם", אמר הנשיא. "אתם מאיימים מתוך תיאבון לכבוש. אנו מגינים מתוך שאיפה לשלום. המלחמות, שישראל לא יזמה, הביאו לה הישגים שלא צפתה. ולתוקפים נגרמו הפסדים שלא העלו על דעתם.

"ישראל אינה מאיימת על זולתה, אינה שואפת לשלוט על עָם אחר ואינה שוחרת רעה לשכניה. ישראל היום חזקה מתמיד, ומסוגלת להגן על עצמה", אמר הנשיא. "לישראל יש כישרון נדיר להתחדש, להפתיע, לאגור יכולות ולהתקדם ביצירתיות – כי אנו חייבים להיות חזקים. ואנו שואפים להיות צודקים. והצדק החברתי שלה חייב להתבטא בשוויון הנטל של העם כולו."

דבריו האחרונים של הנשיא, על השוויון בנטל, זכו למחיאות כפיים רמות מצד הקהל.

למעשה, רק 118 חיילי צה"ל המצטיינים קיבלו הבוקר מידי הנשיא והרמטכ"ל את תעודות ההצטיינות. שניים מהמצטיינים, שנפצעו בקריסת מערך התאורה בהר הרצל, יקבלו את התעודות מאוחר יותר, משום שהם מאושפזים עדיין בבית החולים.

הנשיא והרמטכ"ל מעניקים את התעודות (צילום: (תצלום יוסף אבי יאיר אנגל)
הנשיא והרמטכ"ל מעניקים את התעודות (צילום: יוסף אבי יאיר אנגל)

הרמטכ"ל פתח ואמר, כי הוא מתגאה להציג נבחרת מצוינת כמו זו שקיבלה את תעודות ההצטיינות. הוא הוסיף, לאור דבריו של דוד בן גוריון, שנהג לומר שעלינו להיות "מתומחרים", בהתכוונו לכך שעלינו לצפות ללא הרף אל המחר – ש"אל מול האיומים הנשמעים והאתגרים המתפתחים סביב מדינת ישראל בעת הזו, ממשיך צה"ל להתכונן לכל תרחיש, להתאמן ולבסס את עליונותו הצבאית. ואולם מוכנותו לאתגרים העתידיים, לא הייתה אפשרית ללא המפקדים והחיילים, שבמופת פועלם משמשים דוגמה ומתווים את הדרך להתעצמותו של צה"ל".

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, ציין, כי כשהוא מביט על המצטיינים, הוא "רואה דרכם את המחר. אני מסתכל בהם, בעשייתם ובערכים שמניעים אותם, ורואה כיצד עשויה להיראות שדרת הפיקוד של צה"ל בעוד עשר ועשרים שנה". הוא הודה לנשיא על האירוח והתמיכה שהוא מעניק לצה"ל, ולמשפחות החיילים – על תמיכתם ביקיריהם ועידודם להצטיין ולתת למען צה"ל ועם ישראל.

בין מצטייני הנשיא ישנה גם רב"ט חיה סחיווסחורדר, המשרתת בחיל הים. חיה איבדה את הוריה ושלושה מאחיה באחד מהפיגועים הטראומטיים ביותר בתולדות המדינה – הפיגוע במסעדת סבארו בירושלים, שאירע ב-9 באוגוסט, 2001.

הקטע המרגש של שטקס היה כאשר הנשיא פרס, ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון ברק והרמטכ"ל בני גנץ שרו את שירי העצמאות האהובים עליהם. פרס שר את "הללויה" בליווי שלושה ילדים, נתניהו שר עם רמי קלינשטיין את "עוד לא תמו כל פלאייך", שר הביטחון, אהוד ברק שר עם אסתר רדא את "האמנם" והחיילת רוני דלומי, העומדת להשתחרר בעוד שבועיים, שרה עם הרמטכ"ל בני גנץ את "אנחנו לא צריכים". גנץ בתגובה הבטיח לה, כי כשתשתחרר מצה"ל, תחזור להיות הכוכבת שהייתה לפני גיוסה.

לאתר דובר צה"ל ולרשימת החיילים המצטיינים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן