Skip to content

נתן שחם הוא חתן פרס ישראל לספרות תשע"ב

נהוג לזהות את נתן שחם כחלק מקבוצת סופרי דור תש"ח, שפעלה בישראל בשנות החמישים ועסקה על פי רוב בהיסטוריה קרובה. מחזהו "הם יגיעו מחר" (או "המוקש השביעי"), שהועלה בשנת 1950 בתיאטרון הקאמרי, נחשב, ביחד עם "הוא הלך בשדות" של משה שמיר, כאחת מאבני הפינה הבולטות של התיאטרון הישראלי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חתן פרס ישראל בתחום הספרות ושירה עברית – יוצרים ומתרגמים תשע"ב הוא נתן שחם. שחם זכה בפרס בעקבות המלצת ועדת פרס ישראל בראשותו של פרופ' יהודה פרידלנדר.

נתן שחם
נתן שחם בקיבוץ בית אלפא (צילם: Henriku / ויקיפדיה)

שחם כתב רומנים, מחזות, קובצי סיפורים, ספרי מסע, ספרי ילדים, וגם ספר מוזיקה. שחם זכה בפרסים רבים  – פרס שלונסקי, פרס הבימה, פרס ביאליק, פרס ניומן ופרס ראש הממשלה על שם לוי אשכול, שימש קונסול תרבות בארה"ב ובבריטניה, היה ממנהלי רשות השידור ועורך בכיר בהוצאת ספריית פועלים. מחזהו "הם יגיעו מחר" (או "המוקש השביעי"), שהועלה בשנת 1950 בתיאטרון הקאמרי, נחשב, ביחד עם "הוא הלך בשדות" של משה שמיר, כאחת מאבני הפינה הבולטות של התיאטרון הישראלי.

שחם נולד בתל אביב. הוא בוגר הגימנסיה הרצליה, ומשנת 1945 חבר קיבוץ בית אלפא. בשנת 1942 התגייס לפלמ"ח לפלוגה ה'. היה מאנשי הפלמ"ח ששחררו את אילת. תפקידו האחרון בפלמ"ח היה קצין ההסברה החטיבתי.

אביו הוא הסופר אליעזר שטיימן ואחיו – הסופר דוד שחם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן