Skip to content

מצרים: האסלאמיסטים נגד השלטון הצבאי

האסלאמיסטים, שהוכיחו כי כוחם האלקטורלי הוא החזק מכל הגושים הפוליטיים במצרים החדשה, אינם מתכוונים לאפשר לצבא להמשיך ולהחזיק בשלטון במדינה בכוח ואינם מוכנים לעבור בשתיקה על מה שנראה בעיניהם כניסיון לא-כשר להבטיח את ניצחונם של מועמדים הקרובים למועצה. נראה כי ההפגנה הגדולה אתמול ברחובות קהיר אינה אלא קדימון לצפוי לבוא עד הבחירות הקרובות לנשיאות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האסלאמיסטים, שהוכיחו כי כוחם האלקטורלי הוא החזק מכל הגושים הפוליטיים במצרים החדשה, אינם מתכוונים לאפשר לצבא להמשיך ולהחזיק בשלטון במדינה בכוח ואינם מוכנים לעבור בשתיקה על מה שנראה בעיניהם כניסיון לא-כשר להבטיח את ניצחונם של מועמדים הקרובים למועצה. נראה כי ההפגנה הגדולה אתמול בקהיר אינה אלא קדימון לצפוי לבוא עד הבחירות הקרובות לנשיאות

מאת אסף בירון

מאות אסלאמיסטים הפגינו אתמול (ו') בקהיר נגד שלטון המועצה הצבאית העליונה במצרים, ובדרישה להדיח מן המירוץ הקרב לנשיאות מצרים פקידים בכירים ששירתו בממשלו של מובארק, ובראשם אחמד שפיק, שכיהן כראש הממשלה האחרון בימי מובארק.

שלטים עם הכיתוב "להפיל את המשטר הצבאי", בהפגנה בקהיר, אתמול
שלטים עם הכיתוב "להפיל את שלטון הצבא", בהפגנה בקהיר, אתמול

בניגוד לשבוע לשעבר, ההפגנה היום בכיכר א-תחריר הייתה קטנה ולא כללה את התנועות הליברליות במדינה. "להפיל את שלטון הצבא", צעקו המפגינים וקראו לגנרלים שתפסו את השלטון לאחר נפילת משטר מובארק, להסיר את מועמדותם. הדבר משקף את האופוזיציה הגדלה והולכת של האסלאמיסטים במצרים, אשר עד לאחרונה העדיפו להימנע מהשתתפות בהפגנות ברחובות.

ועדת הבחירות, שאישרה את חזרתו למירוץ של שפיק, פסלה שני מועמדים אסלאמיסטים מובילים לנשיאות. מצרים רבים פוחדים כעת, כי הגנרלים זוממים למנות מנשיא מטעמם או להישאר בשלטון בעצמם. אחד המפגינים, עלי דיאב, אמר כי "אלו שמחזירים את שפיק בחזרה למירוץ מסוגלים לזייף את תוצאות הבחירות." מפגין נוסף, בשם איברהים יחיא, אמר כי "הם פסלו את האנשים הכי המכובדים שלנו, אבל אישרו את שרידי השלטון הקודם, כי הם רוצים שמובארק יחזור".

האסלאמיסטים זכו ברוב המושבים בפרלמנט בבחירות בחורף האחרון. מאז, החלו להתגבר העימותים של המפלגות המייצגות אותם עם המועצה הצבאית, כשהם דורשים את הזכות למנות נשיא מטעמם ולהקים ממשלת קואליציה בראשותם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן