Skip to content

מועצת הפרחים הגישה הצעה לרכישת חברת הייצוא החקלאי "אביב" ב-10 מיליון שקל

יו"ר מועצת הפרחים, רני מימון: "ביזור הייצוא פוגע במגדלים; אנו רוצים למנוע מקרה נוסף של קריסת אגרקסקו" מועצת הפרחים, העוסקת בייצוא ושיווק פרחים, הגישה הצעה לרכישת חברת הייצוא החקלאי "אביב" בסכום של 10 מיליון שקל. חברת "אביב" עוסקת בייצוא פרחים, תבלינים ומוצרי חקלאות אחרים לחו"ל, וכן מפעילה בית אריזה באיזור התעשייה של עמק חפר. לדברי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר מועצת הפרחים, רני מימון: "ביזור הייצוא פוגע במגדלים; אנו רוצים למנוע מקרה נוסף של קריסת אגרקסקו"

מועצת הפרחים, העוסקת בייצוא ושיווק פרחים, הגישה הצעה לרכישת חברת הייצוא החקלאי "אביב" בסכום של 10 מיליון שקל. חברת "אביב" עוסקת בייצוא פרחים, תבלינים ומוצרי חקלאות אחרים לחו"ל, וכן מפעילה בית אריזה באיזור התעשייה של עמק חפר.

מועצת הפרחים במהלך לריכוז יצוא הפרחים. צילום: עמית מנדלזון

לדברי יו"ר מועצת הפרחים, רני מימון, קריסת "אגרקסקו" גרמה לביזור יתר של הייצוא החקלאי, אשר פוגע בסופו של דבר בחקלאים הישראלים, וביכולתם לקבל תמורה מקסימלית עבור פרי עבודתם. "אנו רואים יתרון בריכוז נתח גדול של הייצוא תחת קורת גג אחת, ומבקשים למנוע מצב של קריסת חברות יצוא נוספות, דבר שיגרום לפגיעה קשה במגדלים".

לדברי מימון, חברת "אביב" הוצעה למכירה לפני כשנתיים עקב חובות של מיליוני שקלים. "מכיוון שאנו מעוניינים בבית אריזה, שימלא את צרכי המועצה, הגשנו את הצעת הרכש", הוא אומר.

מועצת הפרחים מאגדת את פעילות הייצוא של 150 מגדלים בהיקף של כ-40% מענף הפרחים בישראל, וכן מטפלת בייצוא של מגדלי הפרחים ברצועת עזה. המועצה חתמה על הסכם למכירה ישירה של פרחים עם "פלורה הולנד", המפעילה את כל בורסות הפרחים בהולנד, ושותפה בבורסת הפרחים הגדולה בגרמניה.

מועצת הפרחים הרחיבה לאחרונה את הפעילות גם בשוק המקומי. היא ספקית הפרחים של רשת "זר פור יו", ומנהלת מו"מ לשיתופי פעולה עם קבוצות נוספות. ממועצת הפרחים נמסר כי בכוונתה להרחיב את פעילותה לתחומי יצוא ושיווק תבלינים וירקות.

את תגובת חברת "אביב" להצעת הרכש טרם הצלחנו להשיג.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן