Skip to content

"אאוטסורסינג" של תאי דם לבנים

טכנולוגיה פורצת דרך לטיפול בפצעים קשי ריפוי. מדובר ב"תערובת" של תאי דם לבנים, המחליפים את מנגנון הריפוי הטבעי של הגוף שכשל. בזכות הטיפול החדשני נמנעו קטיעות גפיים בחולים סוכרתיים. הטיפול נכלל בסל הבריאות מ-2011
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

טכנולוגיה פורצת דרך לטיפול בפצעים קשי ריפוי. מדובר ב"תערובת" של תאי דם לבנים, המחליפה את מנגנון הריפוי הטבעי של הגוף שכשל. בזכות הטיפול החדשני נמנעו קטיעות גפיים בחולים סוכרתיים. הטיפול נכלל בסל הבריאות מ-2011

מאת עמית קרטס בנין

תאי הדם הלבנים הם חיל המשמר של הגוף. הם מגנים עליו מפני פולשים זרים המאיימים על בריאותו ובמקרים של פצעים קשי ריפוי – הם חיוניים להחלמתם. לנוכח המלחמה המתסכלת והמתישה בפצעים קשי ריפוי, רכשה חברת הביוטכנולוגיה מקרוקיור טכנולוגיה פורצת דרך לטיפול בפצעים קשי ריפוי. החברה, שהוקמה ב-2008, מתמקדת בפיתוח ובמסחור טיפולים מתקדמים לריפוי פצעים, שקשה לרפאם מסיבות שונות.

תאי דם לבנים. מופעלים כדי להחליף את מנגנון הריפוי שכשל
תאי דם לבנים. טיפול מותאם אישית לחולה

קיוראקסל (CureXcell®) הוא טיפול ביולוגי, פרי פיתוחו של פרופ' דוד דנון, חוקר ולשעבר המדען הראשי של משרד הבריאות, בשיתוף עם מד"א. מדובר ב"תערובת" של תאי דם לבנים משופעלים, המחליפים את מנגנון הריפוי הטבעי של הגוף שכשל. תרחיף תאי הדם הלבנים, המותאם אישית לכל חולה, מוזרק לפצע ישירות ומסייע בתהליכים הדרושים לריפוי. תאי הדם הלבנים משמידים חיידקים, מנקים את הפצע ממזהמים ומאיצים שגשוג תאים בריאים וסגירת הפצע על להחלמה מלאה. 

מתוצאותיו של מחקר קליני, שבחן את יעילות הטיפול בקיוראקסל בחולים הסובלים מפצעי לחץ קשים וחולי סוכרת נמצא, כי שיעור סגירת הפצעים בחולים שטופלו בקיוראקסל עמד על 70% לעומת 13% בקבוצה שטופלה בטיפול סטנדרטי. בקרב חולי סוכרת נראו תוצאות דומות:  66% מהפצעים החלימו תודות לטיפול בקיוראקסל לעומת 15% בטיפול סטנדרטי. בנוסף, במחקר הוכח, כי פצעים שטופלו בקיוראקסל נסגרו מהר יותר מאשר פצעים שטופלו באופן סטנדרטי (74 ימים בממוצע לעומת 131.5 בהתאמה).

בישראל טופלו, עד היום, כ-5,000 חולים, שסבלו מפצעים קשי ריפוי. במקרים רבים נמנעו בזכות הטכנולוגיה קטיעות גפיים בחולים סוכרתיים. הטיפול הוכח במחקרים כמציל חיים במצבים של זיהומים חריפים בעצם החזה (סטרנום) לאחר ניתוחי לב.

בישראל זכה הטיפול להיכלל בסל הבריאות 2011. חולי סוכרת, הסובלים מפצעים קשי ריפוי, חולים עם פצעים על רקע מחלות כלי דם, מנותחים שחתכי הניתוח אינם נרפאים והסובלים מפצעי לחץ יכולים לקבלו במרפאות הפצע של  קופות החולים בארץ.

כיום, פועלת מקרוקיור לקבלת אישור ה-FDA לשיווק הטכנולוגיה בצפון אמריקה ובאירופה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן