Skip to content

מקורבי נתניהו: "דברי דיסקין – תוצאה של תיסכול, משום שלא מונה לראשות המוסד". שרים וח"כים בליכוד מתייצבים להגנת נתניהו

"דיסקין לא מעד בלשונו אלא תכנן את הכול, לרבות הפתק שבמקרה היה עימו וכלל את הציטוט מספר זכריה", כתב ח"כ כרמל שאמה הכהן בפייסבוק. "צורת דיבור גסה שאינה ראויה", אמר שר התחבורה, ישראל כץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בסביבת שר הביטחון אומרים: "דיסקין פועל באופן קטנוני, בלתי אחראי ועל רקע תסכול אישי. הוא פוגע במורשת ראשי השב"כ לדורותיהם ובנורמות הפעולה וערכיו של הארגון"; שר התחבורה, ישראל כץ:  "צורת דיבור גסה שאינה ראויה"; ח"כ כרמל שאמה-הכהן: "דיסקין לא מעד בלשונו אלא תכנן את הכול, לרבות הפתק שבמקרה היה עימו וכלל את הציטוט מספר זכריה" 

מאת צבי זינגר

דבריו של ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין,מסעירים את הזירה הפוליטית וראשונים להסתער עליו מילולית היו שרים וחברי כנסת בליכוד. רוב המגיבים האשימו את דיסקין בכך שאמר את הדברים בשנת בחירות, מתוך שיקולים לא ענייניים.

מאוחר יותר הצטרפו למגיבים גם מקורבי ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ברק. מקורבי נתניהו טענו כי דיסקין אמר את הדברים כיוון שהוא מתוסכל מכך שלא מונה לראשות המוסד וגם מהעובדה שנתניהו מינה את יורם כהן להחליפו בראשות השב"כ ולא את המועמד שדיסקין ניסה לקדם. "דברי דיסקין חסרי אחריות ומונעים מתסכול אישי: שלא נבחר להיות ראש המוסד, ושראש הממשלה לא בחר במועמדו להיות ראש המוסד", טענו מקורבי נתניהו.

בסביבת שר הביטחון הגיבו על דברי דיסקין בעקיצה. "אנחנו מברכים את דיסקין על כניסתו לחיים הפוליטיים", אמרו שם. "מביך ומעציב לראות את התרופפות השיפוט והאחריות ואת השפה הירודה שנגרר אליו איש ששירת את הציבור במשך שנים. דיסקין פועל באופן קטנוני, בלתי אחראי ועל רקע תסכול אישי. הוא פוגע במורשת ראשי השב"כ לדורותיהם ובנורמות הפעולה וערכיו של הארגון".

"דיסקין נקט בצורת דיבור גסה שאינה ראויה", אמר שר התחבורה ישראל כץ. "את הדברים הללו היה צריך להגיד בעת כהונתו, ולא כיום. כפי הנראה, הדברים נובעים ממניעים אישיים ושאינם ענייניים".

גם שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, העלתה חשד כי דבריו של דיסקין נאמרו משיקולים זרים. "העיתוי והסגנון שבחר דיסקין לתקוף את ראש הממשלה מעלים חשש, כי הוא מונע היום משיקולים זרים ולא ענייניים ובאופן שאינו הולם את מעמדו ותפקידו לשעבר. את הדברים היה צריך להגיד בעת כהונתו ולא בשנת בחירות".

השר סילבן שלום, המשנה לראש הממשלה, אמר ב"יומן השבוע" ברשת ב', כי דברי  ראש השב"כ לשעבר "לא היו צריכים להיאמר". השר שלום הוסיף, כי הוא סומך על ראש הממשלה ושר הביטחון. "בקרב מקבלי ההחלטות במדינת ישראל אין עמדה אחידה בעניין תקיפה באירן, ואני סומך על ראש הממשלה ועל שר הביטחון שהם מנהלים את העניין בצורה ראויה", אמר השר שלום, "אך חשוב לזכור גם, כי ההחלטות מתקבלות בפורום רחב יותר. אין ספק שישראל לא יכולה לחיות עם פצצה גרעינית. המחלוקת היא על לוחות זמנים".

ח"כ כרמל שאמה-הכהן, העלה את תגובתו בעמוד הפייסבוק: "היינו מצפים מראש שב"כ, שאם באמת זו דעתו על ראש הממשלה ושר הביטחון, לומר את הדברים ולעשות מעשה בזמן אמת – ולא לחכות לשנת בחירות כדי להיזכר שההנהגה אינה ראויה ומסכנת את ביטחון המדינה. לא צריך להתרגש, שכן בשנה הקרובה נשמע דברים מוזרים רבים על ראש הממשלה, קל וחומר מפוליטיקאים מצוננים ומתוסכלים שכדי לשמור על הרלוונטיות שלהם יפטפטו את עצמם לדעת באמירות קיצוניות ומבהילות.

"חשוב להזכיר לציבור שאותו דיסקין התריע קשות נגד שיקול דעתו של ראש הממשלה בעסקת גלעד שליט ואותו דיסקין, בתום כהונתו המקורית, המשיך לשרת שנה נוספת תחת אותם מנהיגים מסוכנים ולא ראויים כדבריו", אומר ח"כ שאמה-הכהן. "מטרידה לא פחות העובדה, שמר דיסקין לא מעד בלשונו אלא תכנן את הכל לרבות הפתק שבמקרה היה עימו וכלל את הציטוט מספר זכריה. מפאת כבוד תפקידו האחרון, לא אצטט פסוק אחר מהתנ"ך המתאים להתנהלות המוזרה של מר דיסקין".

גם שר החוץ, אביגדור ליברמן, מתח ביקורת על דברי דיסקין. בראיון ל"פגוש את העיתונות" בערוץ 2, מתח ליברמן ביקורת חריפה על "הבכירים לשעבר ובהווה שהחליטו לפטפט את עצמנו לדעת" ואמר כי "כל הדברת הזו מיותרת לחלוטין". לדבריו, "יובל דיסקין היה ראש שב"כ מעולה, אבל אם אתה לא סומך על ראש הממשלה או שר הביטחון היית צריך להתפטר ולא לחכות לסוף קדנציה". ליברמן,  הדגיש עוד כי "ההחלטות אינן מתקבלות בין נתניהו וברק בלבד. הם מתקבלות בקבינט או במליאת הממשלה. אין שני אנשים בממשלה הזו, יש שלושים שרים".

דיסקין השמיע אתמול את ביקורתו חסרת התקדים במסגרת "פורום מג'די" – פורום בניהולו של דב עילם, המתכנס בכפר סבא פעם בשבועיים ומזמן אליו פוליטיקאים, אנשי ציבור, מדענים ואמנים.

ראש השב"כ לשעבר תקף חזיתית את ראש הממשלה ושר הביטחון, כינה אותם מנהיגים משיחיים ואומר כי אין לו אמון בהם. האיש, ששירת תחתם כראש השב"כ, אמר אתמול: "לי אין אמון בהנהגה הנוכחית של מדינת ישראל, שצריכה להוביל אותנו לאירוע בסדר גודל של מלחמה עם איראן או מלחמה אזורית. אני לא מאמין, לא בראש הממשלה ולא בשר הביטחון. אני מאוד לא מאמין במנהיגות שמקבלת החלטות מתוך תחושות משיחיות".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן