Skip to content

חברת יונייטד איירליינס הפסידה 448 מיליון דולר ברבעון הראשון של ‏2012

חברת יונייטד הפסידה 448 מיליון דולר ברבעון הראשון של ‏2012. תרמו להפסד התנועה החלשה ברבעון, תקלות מחשב וגידול במחיר הדלק. רק לאחרונה הצליחו יונייטד וקונטיננטל לאחד את חשבונות הנוסעים ולהסיר את השם קונטיננטל מהכרטיסים והשלטים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תרמו להפסד: התנועה החלשה ברבעון, תקלות מחשב וגידול במחיר הדלק. רק לאחרונה הצליחו יונייטד וקונטיננטל לאחד את חשבונות הנוסעים ולהסיר את השם קונטיננטל  מהכרטיסים והשלטים

מאת עמי אטינגר

יונייטד איירליינס, חברת התעופה הגדולה בעולם, הפסידה ברבעון הראשון של השנה 448 מיליון דולר. התנועה ברבעון הראשון היא חלשה מסורתית, אבל תקלות מחשב גרמו לאיחורים בטיסות יונייטד, לרישומים פגומים בהזמנות של מקומות טיסה ולנוסעים מתוסכלים. גם הגידול במחיר הדלק פגע בתוצאות הרבעון.

תקלות מחשב פגעו בשירות הלקוחות

מנכ"ל החברה, ג'ף סמיסק (Jeff Smisek), הודה בפני התקשורת בארה"ב, כי בעיות המחשב הדאיגו את אלה שטסו ביונייטד ואת המשקיעים שלה. הוא התנצל בפני הנוסעים על שירות הלקוחות הלקוי ולמשקיעים הוא אמר, כי תקלות המחשב נבעו מהמיזוג בין יונייטד וקונטיננטל. "לא היינו מסוגלים לספק את רמת שירות הלקוחות שרצינו ואת זה לקוחותינו הבינו", הוא אמר בסוף השבוע שחלף. הוא ציין, כי דווקא המיזוג הוא שיצור בעתיד יותר רווחים.

יונייטד וקונטיננטל מוזגו ב-2010, אבל רק בחודשים האחרונים הם הצליחו לאחד את חשבונות הנוסעים המתמידים ולבטל את השם קונטיננטל מהכרטיסים ומהשלטים בנמלי התעופה.

איחוד מערכות מחשב

בינתיים איחדה יונייטד שתי מערכות מחשב גדולות וחשובות. האחת, העוזרת לחזות כמה כרטיסים החברה מחויבת למכור והשניה העוקבת אחר מידע לנוסעים. לדברי סמיסק, הייתה זו "משימה ענקית" והחברה למדה הרבה מניסיון איחוד זה.

מייד כשהחל המיזוג, הפחיתה יונייטד את מספר המושבים של הזמנות היתר. הרעיון היה, שבכך יצומצם מספר הנוסעים שיצטרכו למצוא טיסה אחרת, אם משהו יתנהל שלא כמתוכנן. חלק  זה מהרעיון פעל, אבל לעומת זאת החברה נאלצה לדחות הרבה נוסעים המזמינים מקומות טיסה מאוחר, אבל המשלמים מחירים גבוהים ומקסימליים עבור כרטיסיהם.

"תהליך איחוד מערכות הניהול וההזמנות של יונייטד, בעקבות מיזוגה עם קונטיננטל, שהחל לפני כחודש, התנהל באופן חלק ובמהירות, מעבר למה שציפינו. עיקר הקושי היה המעבר של עובדי יונייטד לתפעול מערכת ההזמנות של קונטיננטל, שנבחרה לפעול בחברה המאוחדת. כיום אין כמעט בעיות בכל הקשור להזמנות של הנוסעים, כפי שהיו, כאשר כל חברה המשיכה להפעיל את מערכותיה מלפני המיזוג", ציין אבי פרידמן, מנכ"ל יונייטד ישראל, במפגש עם עיתונאים בתחילת אפריל.

לדבריו, מערכת ההזמנות של חברת יונייטד מטפלת היום בצי של כ-1,200 מטוסים, מסוגים שונים, ובכ-6,800 טיסות ביום, למגוון יעדים בתוך ארה"ב ולמקומות רבים בעולם.

נתונים ממאזן החברה

במספר הנוסעים בתשלום כפול המרחק המוטס (Per-mile passenger revenue), אחד מנתוני הרווח החשובים בתעופה, היה ליונייטד ברבעון הראשון גידול של 5.2%, זאת לעומת גידול של 14% אצל דלתא איירליינס, מתחרתה הקרובה ביותר.

מחברת האם יונייטד קונטיננטל הולדינג נמסר, כי הכנסות יונייטד גדלו ברבעון ב-4.9% ל-8.6 מיליארד דולר, כאשר ברבעון המקביל אשתקד היא הפסידה 213 מיליון דולר והכנסותיה היו אז 8.2 מיליארד דולר.

עלות הדלק של יונייטד עלתה ב-21%, או 557 מיליון דולר, יותר מאשר עלות הדלק ברבעון הראשון ב-2011. כדי לקזז את עליית מחיר הדלק העלתה החברה את תעריפיה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן