Skip to content

מחר ידון בית המשפט בפינוי ההוסטל השיקומי ביפו

דיירי ההוסטל דורשים לאסור על המדינה ובי"ח אברבנאל לפנותם ללא מציאת מקום מגורים חלופי, התואם את מקום מגוריהם הנוכחי. החל מ-08:30 תתקיים משמרת מחאה ברחבה שמול הכניסה לבית המשפט בתל אביב, תחת הכותרת "או שאתם מתפנים או שאתם מאושפזים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דיירי ההוסטל דורשים לאסור על המדינה ובי"ח אברבנאל לפנותם ללא מציאת מקום מגורים חלופי, התואם את מקום מגוריהם הנוכחי. החל מ-08:30 תתקיים משמרת מחאה ברחבה שמול הכניסה לבית המשפט בתל אביב, תחת הכותרת "או שאתם מתפנים או שאתם מאושפזים"

מאת עמית קרטס בנין

שופט בית משפט השלום בתל אביב, רחמים כהן, הוציא צו מניעה זמני נגד בי"ח אברבאנל עד לדיון בתביעה, שיתקיים מחר, יום שני, בשעה תשע בבוקר. הדיון הוא בבקשתם של דיירים, פגועי  נפש, לאחר אשפוז, המתגוררים בהוסטל ביפו השייך למשרד הבריאות (בית חולים אברבאנל), לאסור על

ההוסטל ביפו (צילום: לילך לנצט)
הדיירים חוששים. ההוסטל ביפו (צילום: לילך לנצט)

המדינה ובית החולים לפנותם מן ההוסטל ללא מציאת מקום מגורים חלופי, התואם את מקום מגוריהם הנוכחי.

בדיון ישתתפו הדיירים וכן סטודנטים ומרצים לעבודה סוציאלית מבית הספר ע"ש שאפל באוניברסיטת תל אביב וכן נציגי ארגונים המסייעים לדיירים ולסטודנטים במאבק וביניהם – הקליניקה המשפטית באוניברסיטת תל אביב, ארגון עוס"ים שינוי ועמותת "ידיד".

החל מהשעה 08:30 בבוקר תתקיים משמרת מחאה ברחבה שמול הכניסה לבית המשפט (מכיון רחוב וייצמן), תחת הכותרת "או שאתם מתפנים או שאתם מאושפזים".

הסטודנטים לעבודה סוציאלית, המלווים את הדיירים בהוסטל, ביקרו בו בימים האחרונים והם מדווחים כי הדיירים חוששים מפינוי כפוי ומאשפוז כפוי. אחד הסטודנטים סיפר, כי לאחר שדיירי ההוסטל עודכנו על אודות צו המניעה, הדיירים סיפרו שהן נתונים בלחץ מאד גדול מצד אברבנאל למצוא דיור וכי נאמר להם, שמי שלא ימצא לו פתרון עד ה-1 למאי, יימצא לו פתרון במסגרת בית החולים. הדיירים חוו זאת כאיום שיוציאו אותם בכוח מההוסטל ויאשפזו אותם.

הניסיונות להרגיעם עלו בסך הכל יפה, פרט לדיירת אחת (אחת מאלה המיוצגות בכתב התביעה), שהודיעה כי היא מתכוונת לעבור לדירה הראשונה שראתה כבר ב-30 באפריל. ארבעת הדיירים האחרים המיוצגים הביעו תקווה להצלחת המאבק ומתכוונים להגיע לבית המשפט ביום שני. "הבטחנו להם כי נדאג להם להסעות לבית המשפט," אמרו הסטודנטים.

חשוב לציין כי מדובר במהלך התנדבותי של הסטודנטים לעבודה סוציאלית, אשר החליטו כי אינם מוכנים לעמוד מנגד בשעה שהמערכת הממשלתית דורסת אוכלוסייה מוחלשת, בלי שניתנת לה הזכות לעמוד על זכויותיה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן