Skip to content

הוארך צו המניעה נגד בי"ח אברבאנל; דיירי ההוסטל לא יפונו בינתיים

נמשך המאבק למציאת פתרון הולם ליושבי הוסטל המעבר ביפו. בדיון היום קבע השופט, שעיריית ת"א תצורף כמשיבה להליך המשפטי. מחוץ לכתלי בית המשפט הפגינו הסטודנטים לעבודה סוציאלית, המסייעים לדיירי ההוסטל במאבקם, ובכוונתם לפנות למבקר המדינה שיחקור את הפרשה. נעשתה פנייה גם לח"כ חיים כץ, יו"ר ועדת העבודה והרווחה, לקיים דיון על כך בכנסת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נמשך המאבק למציאת פתרון הולם ליושבי הוסטל המעבר ביפו. בדיון אתמול (יום ב') קבע השופט, שעיריית ת"א תצורף כמשיבה להליך המשפטי. מחוץ לכתלי בית המשפט הפגינו הסטודנטים לעבודה סוציאלית, המסייעים לדיירי ההוסטל במאבקם, ובכוונתם לפנות למבקר המדינה שיחקור את הפרשה. נעשתה פנייה גם לח"כ חיים כץ, יו"ר ועדת העבודה והרווחה, לקיים דיון על כך בכנסת

מאת עמית קרטס בנין

שופט בית משפט השלום בתל אביב, רחמים כהן, האריך אתמול (ב') בשבוע ימים את צו המניעה הזמני, האוסר על בית החולים אברבאנל, להמשיך ולפעול לפינויים של הדיירים בהוסטל המעבר לנפגעי נפש ביפו, בשל הטענה כי המבנה מסוכן לדייריו ובית החולים אינו מוכן להיות אחראי לסיכון חיי הדיירים. הנתבעים טענו כי עיריית ת"א, שסימנה את ההוסטל כמבנה בדרגת מסוכנות 3 (שאינה מחייבת פינוי) אינה אחראית לחיי הדיירים ועליהם האחריות לשלומם. בדיון שהתקיים קבע השופט, כי עיריית תל אביב תצורף כמשיבה להליך המשפטי, שהדיון בו יתקיים ביום שני הבא.

הסטודנטים מפגינים מול בית המשפט
מי הזמין בדיקת מסוכנות? הסטודנטים מפגינים מול בית המשפט

במהלך הימים שקדמו לדיון וממידע שהגיע לסטודנטים לעבודה סוציאלית, המסייעים לדיירי ההוסטל במאבקם עולה, כי בתל אביב ישנם מאות רבות (יותר מ-600) של מבנים בדרגת מסוכנות 3 (דרגת הסיכון שהוגדרה למבנה בו פועל ההוסטל) וכי לאף אחד מהמבנים לא הוצא צו הדורש מן הדיירים להתפנות מיידית מן המבנה.

לדברי הסטודנטים, הם "תמהים על התנהלות משרד הבריאות ובית החולים. הרי הדרישה המקורית לשיפוץ מהעירייה הגיעה לבית החולים עוד בחודש יוני 2011." לעומת זאת, מנהל בית החולים, בתצהיר שנתן לבית המשפט, אמר כי "כאשר חתמו עם הדיירים על הסכם לשנה נוספת, הנהלת ההוסטל לא היתה מודעת לדרישה של עיריית תל אביב…"

לטענת הסטודנטים לעבודה סוציאלית, "בעקבות בדיקה שעשינו, ברור לנו כי הדרישה לבדיקת מסוכנות המבנה לא היתה פרי יוזמה של העירייה", לכן הם מתכוונים לפנות למבקר המדינה שיפתח בחקירה מהירה, כדי לחשוף את האמת העומדת מאחורי התנהלות בית החולים. במהלך הדיון הפגינו הסטודנטים מחוץ לכתלי בית המשפט השלום בת"א וקראו קריאות נגד מנהל בית החולים אברבנאל.

במקביל לפנייה למבקר המדינה, פנתה בערב החג, פרופ' עידית וייס-גל, ראש התכנית לתואר ראשון, בית הספר לעבודה סוציאלית, אוניברסיטת תל אביב, במסגרתה לומדים הסטודנטים המבצעים את ההכשרה המקצועית שלהם בהוסטל, לח"כ חיים כץ, יו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת וביקשה כי יכנס את הוועדה לדיון דחוף בנושא.

"הפתאומיות שבהחלטה מדהימה לאור העובדה כי הליקויים התחזוקתיים במבנה ידועים שנים רבות (וכאמור לעיל – לא מחייבים את פינוי הדיירים בהכרח), ומספר שבועות קודם לכן הוחתמו הדיירים מטעם מדינת ישראל על חוזה לשנה נוספת." כותבת פרופ' וייס-גל, "השמועה על הפינוי כאמור נפלה כרעם ביום בהיר והשמועה הגיעה לאוזניהם של דיירי ההוסטל בדרך לא דרך, וללא הכנה הולמת ומכבדת … וככול שהדברים נוגעים באוכלוסיה זו בפרט. אני פונה אליך בבקשה לקיים דיון דחוף בנושא בוועדת העבודה הרווחה והבריאות. מתוך היכרות עם הנושאים העולים בוועדה ומתוך היכרות עם החזון שלך, אני בטוחה שתראה בנושא כראוי לתשומת לבה של הוועדה. אנו כמובן, מוכנים להגיע לוועדה ולספק לה את כל החומרים שאספנו ולפרט בפניה את פעולותינו שנעשו עד כה." כתבה פרופ' וייס-גל לח"כ כץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן