Skip to content

החל מ-1 ביוני – הנחות מס ניכרות למכוניות היברידיות וחשמליות

באוצר מקווים ש"המיסוי הירוק" יפחית את פליטת המזהמים מכלי הרכב. באוצר אומרים כי השימוש ברכב היברידי ורכב חשמלי מפחית ב- 50% את זיהום האוויר ביחס לרכב בנזין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

באוצר מקווים ש"המיסוי הירוק" יפחית את פליטת המזהמים מכלי הרכב. באוצר אומרים כי השימוש ברכב היברידי ורכב חשמלי מפחית ב- 50% את זיהום האוויר ביחס לרכב בנזין

מאת צבי זינגר

שר האוצר, יובל שטייניץ, החליט להעניק הטבות מס נוספות לכלי רכב היברידיים או חשמליים, במטרה להמשיך לעודד חדירה של כלי רכב אלה לשוק. החלטת שר האוצר התקבלה במסגרת המדיניות אותה מקדמת רשות המסים לעידוד השימוש בכלי רכב ידידותיים לסביבה באמצעות תמריצי מס ("מיסוי ירוק").

עפ"י ההחלטה יופחת שעור מס הקניה לרכב חשמלי מעשרה אחוזים לשמונה אחוזים, לשנים 2012-2013. שיעור מס הקניה על רכב היברידי יישאר בשנת 2013 שלושים אחוזים במקום העלאת המס המתוכננת ל-45%. עוד הוחלט, כהוראת שעה, להעניק שעור מס קניה מיוחד על רכב היברידי מסוג "פלאג-אין" (רכב בעל מנוע חשמלי הנטען מרשת החשמל ובעל מנוע עזר קונבנציונאלי) – שעליו יחול מס בשיעור 20% עד לסוף שנת 2013,  עם מתווה העלאה מדורג  לשיעור של 30% בשנת 2014, 45% בשנת 2015, 60% בשנת 2016, ומס בשיעור מלא החל משנת 2017.

באוצר אומרים כי ההחלטה על מתן תמריצים, לעידוד השימוש ברכבים בעלי ההנעה האלטרנטיבית (כגון היברידית או חשמלית), נובעת מהעובדה שהנעה זו מצמצמת עד כדי מבטלת  לחלוטין את פליטות המזהמים מכלי הרכב, להן ההשפעה המשמעותית ביותר על בריאות הציבור. השימוש ברכב היברידי מפחית במחצית  את זיהום האוויר ביחס לרכב בנזין. השימוש ברכב חשמלי יפחית במחצית – החל משנת 2016 – את זיהום האוויר ביחס לרכב בנזין.

עוד מדגישים באוצר כי השאיפה במדיניות "המיסוי הירוק" היא להגיע, בטווח הארוך, לשוויון במיסוי בין כל סוגי הטכנולוגיות – כך שהטבות המס יינתנו אך ורק על סמך מאפייני הזיהום של רכב. עם זאת, בהתחשב בעלות הגבוהה של הטכנולוגיות החדשניות ובקשיים האובייקטיביים הקיימים בהחדרת מוצר חדשני לשוק, הוחלט כי יש מקום בשלב הנוכחי להעניק הטבות מיוחדות לכלי רכב בעלי הנעה אלטרנטיבית.

ההטבות החדשות יכנסו לתוקף החל מ- 1 ביוני ועלות סך ההטבות מוערכת בכ- 130 מיליוני ש"ח.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן