Skip to content

רופא פקיסטני סייע לאמריקנים להתנקש בבן לאדן

הרופא סייע לא רק באיתור הארכי-טרוריסט אלא גם גם בזיהויו הסופי של מקום מחבואו מאת אורי קציר את שמו של ד"ר שאקיל אפרידי לא ישכחו כל כך מהר בארגון אל-קאעידה. האיש, המוחזק כיום על ידי שרותי המודיעין של ארצו, מילא תפקיד מפתח בחיסולו של מי שנחשב למחבל הקטלני ביותר בעולם, אוסאמה בן לאדן, בעיר אבוטאבאד […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרופא סייע לא רק באיתור הארכי-טרוריסט אלא גם גם בזיהויו הסופי של מקום מחבואו

מאת אורי קציר

אובמה, ביידן, קלינטון ובכירי מערכת הביטחון והבית הלבן צופי בעדכון חי מ"מבצע חנית נפטון" בו חוסל בן לאדן. הרופא הפקיסטני סייע באיתורו (מקור תמונה: ויקיפדיה).

את שמו של ד"ר שאקיל אפרידי לא ישכחו כל כך מהר בארגון אל-קאעידה. האיש, המוחזק כיום על ידי שרותי המודיעין של ארצו, מילא תפקיד מפתח בחיסולו של מי שנחשב למחבל הקטלני ביותר בעולם, אוסאמה בן לאדן, בעיר אבוטאבאד אשתקד.

הפקיסטנים רותחים עליו, ויש להם סיבה טובה: אפרידי, אב לשלושה, חשוד שסייע לסוכנות הבין האמריקנית (CIA) לארגן פרויקט חיסונים מזויף, שכל מטרתו הייתה להוציא DNA מהמיתחם בו התגוררו בן לאדן ובני משפחתו- ולהשוות אותו לחומר התורשתי שכבר היה בידי האמריקנים. התוכנית אמנם נכשלה, אבל אפרידי קבל מיד משימה אחרת במקומה. הוא השיג את מספר הטלפון של בעלי המיתחם שבו התגורר בן לאדן, אבו אחמד אל-כווייתי, ששימש גם כשליחו וכיד ימינו של ראש אל-קאעידה. לאחר מכן יצר עמו קשר והצליח להביא אותו לאשר שהאיש גבה הקומה שצולם על ידי המזל"טים שהפעילו האמריקנים הוא אכן אוסאמה בן לאדן.

אשתו של אפרידי, מונה אמרה היום כי אין לה שום מידע על מקום הימצאו של בעלה. "אינני יודעת איפה הוא", אמרה ממקום מסתור, "אינני יודעת מה מצב בריאותו. אני כל כך דואגת לו". מונה פוטרה ממשרתה כמורה לאחר שנודע על מעורבותו של בעלה בחיסול.

ד"ר אפרידי, שנחטף בשנת 2008 בידי לשקאר א-איסלאמי, קבוצה קיצונית הקשורה לטליבאן הפקיסטאני, גוייס כנראה על ידי ה-CIA שעה שביקר בארה"ב בשנת 2009. גורמים פקיסטניים הציגו מתקן איכון זעיר שלדבריהם ניתן לו על ידי המודיעין האמריקני, במטרה לאפשר פגישות עימם, לרבות פגישה אחת שאותה קיימו עמו בשגרירות האמריקנית באסלאמבאד. מאז נכלא על ידי הפקיסטנים עשתה ארה"ב מאמצים רבים להביא לשחרורו, אך לשווא.

"הוא היה פטריוט גדול ומעולם לא יכול היה לעשות משהו נגד ארצו", אמרה מונה אפרידי ממקום מחבואה, וקבעה: "בעלי שימש כשעיר לעזאזל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן