Skip to content

משקאות החורף שיעזרו לכם לצאת מהמיטה

קר, גשום וקשה לצאת מן המיטה. נועה יוגב, כתבת האוכל של מגפון מצאה מה הם חמשת המשקאות שיוציאו אותנו מן המיטה ויחממו לנו את היום. בלי טיפה אחת של קפאין, אבל כף אחת של אלכוהול
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קר, גשום וקשה לצאת מן המיטה. נועה יוגב, כתבת האוכל של מגפון מגלה מה הם חמשת המשקאות שיוציאו אותנו מן המיטה ויחממו לנו את היום, עם טיפה אחת של קפאין וכף אחת של אלכוהול

מאת: נועה יוגב

כי קר, קר שם בחוץ
כי קר, קר שם בחוץ

"התחזית למחר, גשום וקר", וללא שליטה עולה המחשבה: "אילו רק יכולתי לא ללכת מחר לעבודה"… שבוזים, אנו פוסעים לעבר חדר השינה ומוצאים נחמה בהתכרבלות פּוּכית ונעימה. עם הכניסה למיטה, נזכרים שעוד לפנינו מערכה לא פשוטה נגד הקור העז שמתחבא לו מתחת לשמיכה. תוך שניות מתבצעת בניית טקטיקת חימום יעילה, ולבסוף – בצעד אמיץ, נכנסים ומתעטפים בפוך האינסופי. ההיאבקות מתחילה, מתישה ואפילו מרדימה, ונדמה כי בדיוק כשהגענו לטמפרטורה הרצויה ולתנוחה המושלמת, השעון מצלצל, זה הזמן ללכת לעבודה…

כדי להקל על הקושי לצאת מהמיטה החמה לעוד יום של עבודה קרה, להלן חמישה משקאות המסייעים להתעורר, להתחמם ואף הופכים תרדמת חורפית קרה לקרנבל חמים ומשעשע.

.


המשקה של הבוקר: לימון, דבש, ג'ינג'ר ונענע

העיניים עוד טרוטות, אבל במקום הקפה, נפנק את הגוף שלנו במשקה חם המכיל לימון טרי עשיר בויטמינים, דבש – הידוע כבעל תכונות ריפוי וחיטוי, וג'ינג'ר – הנחשב מן הטעמים החשובים בעונת החורף כמסייע בהעלאת חום הגוף. אין דרך טובה יותר מלהתחיל את היום עם מתנה והרגשה שגופכם אומר לכם תודה.

מרכיבים: מיץ מ-½ לימון קטן, כפית שטוחה של גי'נג'ר מגורד, 2 כפיות של דבש ועלי נענע.

הכנה: מכניסים לכוס את כל המרכיבים ומערבבים היטב.

.

המשקה של הצהריים – סיידר חם

סיידר חם, גם בעבודה יעניק תחושה של בית
סיידר חם, גם בעבודה יעניק תחושה של בית

שעת הצהריים בעבודה הינה שעה לא פשוטה להתמודדות עם המציאות הקשה. סוף היום עוד נראה רחוק, הגשם בשיאו ומבט חטוף אל עבר החלון חושף בפנינו את החופש הנכסף. זו אותה שעה בה רובנו מוצאים נחמה בארון הממתקים המשרדי. אז במקום לנשנש עוגה, מומלץ להתנחם בסיידר חם. ריח התפוח המהפנט והאדים הנעימים המחממים את הפנים, יעניקו לכם תחושה של בית, יעלו חיוך וללא ספק יעזרו לעבור את היום הקשה.

מרכיבים (ל-2 כוסות): 1/3 כוס תרכיז טבעי של סיידר הגליל (ניתן להוסיף עוד תרכיז למי שאוהב מתוק יותר), 2 כוסות מים, 1 תפוח מסוג פינק ליידי חתוך לקוביות, 2 מקלות קינמון ו-2 מסמרי ציפורן.

הכנה: מכניסים את כל המרכיבים לסיר, מערבבים ומחממים עד לרתיחה (ניתן גם לחמם במיקרוגל).

.

המשקה של אחר הצהריים – קפה עם מעט ליקר

זו השעה שכבר מריחים את הסוף, השמש שוקעת, ונדמה כי היא לוקחת איתה את מעט התאים שנותרו במוחנו. בהייה ממושכת במחשב לא מעלה דבר ומרגישים כל כך מיותרים… זה בדיוק הזמן לקפה כוהלי, מעורר ומשחרר, שיהפוך את המשך היום ליצירתי ושמח הרבה יותר.

הכנה: מכינים את הקפה בדיוק כמו שאוהבים, ולבסוף מוסיפים כף אייריש קרים.

.

המשקה של הערב – סנגריה חמה

ויטמין סי מסתתר גם בסנגריה חמימה
ויטמין סי מסתתר גם בסנגריה חמימה

מגיעים הביתה, הכל כבר חשוך ואפל. עייפים אך מרוצים מיום שלם של תפוקה (מלאה / חלקית / אפסית – סמנו את הנכון), אנו פוסעים לעבר מציאות ערביים חדשה המתחילה בסנגריה חמה. כי אחרי כוסית אחת, הכל מרגיש נפלא…

מרכיבים (ל-4 כוסות): כוס מיץ תפוזים סחוט טרי, בקבוק יין (רצוי מרלו), 1 תפוח מסוג פינק ליידי חתוך לקוביות, 1 תפוז בינוני חתוך לקוביות, 5 מקלות קינמון, 5 מסמרי ציפורן ו-3 כפות סוכר חום.

הכנה: מכניסים את כל המרכיבים לסיר, מערבבים היטב ומחממים עד לרתיחה.

.

המשקה של הלילה – חלב חם עם קינמון

בכדי להתגבר על הקור שמתחת לשמיכה ולהרגיע את האדרנלין שנשאר מהסנגריה החמה, מומלץ להתכרבל במיטה עם כוס חלב חם בתוספת קינמון לחימום הגוף, אגוז מוסקט להרגעת השרירים, וסוכר חום – כדי שיהיו לנו חלומות מתוקים.

מרכיבים: כוס חלב, 1/3 כפית אגוז מוסקט, ½ כפית קינמון טחון, 1 מקל קינמון ו-2 כפיות סוכר חום.

הכנה: מכניסים את כל המרכיבים לסיר ומערבבים (עדיף באמצעות מקצף) עד לטמפרטורה הרצויה.

.

בבוקר, עם צלצול שעון המעורר, תחושת אופטימיות תעטה את גופכם. תקומו מהמיטה מלאי אנרגיה ושמחת חיים, סקרנים לדעת מה טומן בחובו היום הקריר הבא.

ההנאה חמה ומובטחת.

>>> בואו לדבר על משקאות לחורף גם בפייסבוק שלנו

התמונות באדיבות:  Stuart Miles / FreeDigitalPhotos.netCochrane / FreeDigitalPhotos.netPhotokanok / FreeDigitalPhotos.net

 

1 Comment

  1. אגט
    7 בינואר 2012 @ 11:16

    המשקה לבוקר כולל ג׳נג׳ר ונענע, למיטב ידיעתי הם נוגדים, בעוד שהג׳נג׳ר מחמם הנענע מקררת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן