Skip to content

מבריחים פרצו את גדר הגבול החדשה עם מצרים

החולייה, שהבריחה סמים, חתכה את הגדר באמצעים מכניים * מערכת הביטחון מאיצה את הקמת הפרוייקט ושוקלת להוסיף לו אמצעי התרעה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החולייה, שהבריחה סמים, חתכה את הגדר באמצעים מכניים * מערכת הביטחון מאיצה את הקמת הפרוייקט ושוקלת להוסיף לו אמצעי התרעה 

אליק מאור

למרות אמצעי המיגון, הבקרה וההתראה, המושקעים בגדר הגבול החדשה שנבנית על ידי צה"ל באזור הגבול בין ישראל ומצרים, אירעה באחרונה פריצה שביצעו מבריחים באמצעות כלים מכניים שונים.

החוליה אותרה ונתפסה על ידי צה"ל, אך הקשר שלה לאירוע טרם פורסם, ורק היום, חשף דובר צה"ל כי פעלה באזור שאינו מכוסה על ידי התצפיתנים והמצלמות שצה"ל פרש באיזור הגבול. המבריחים ניצלו זאת היטב וחדרו לישראל.
החוליה שהבריחה סמים, נתפסה ברובה בסופו של מרדף וחבריה הועברו לטיפולה של משטרת ישראל. על פי גורמים בצה"ל, הפרצה הזו נתגלתה במהלך פעילות שוטפת, ולא בשל אמצעי הבקרה וההתראה.

המבריחים כך עולה, השתמשו בדיסק חשמלי, מספרי חיתך ואלקטרודות ריתוך לצרכי התכה. בדואי, תושב הדרום, ששימש כגשש בצה"ל, הסביר ל'מגפון' כי המבריחים שרובם בדואים, אינם מכירים בגבולות בעלות מכשולים פיזיים. "מבחינתם", הוא אומר, "גבול על פני האדמה מסמן שטח טריטוריה ותו לא. הם נעים בטריטוריות השונות כשכל האדמה למעשה שלהם. הם יודעים, מכירים כל תל, גבעה וצירי תנועה. לכן הם איתרו בקלות שטחים מתים שהכיסוי שלהם הוא חלקי וניצלו זאת. הם מנצלים וינצלו כל פרצה על מנת לחדור לישראל וחזרה". דובר צה"ל טוען בתגובה לדברים כי "תופעת ההברחות והחדירה לשטח מדינת ישראל שלא כדין מהגבול המערבי מנוצלת על ידי ארגוני הטרור לחדירה ולהוצאת פיגועים כנגד אזרחי מדינת ישראל וכוחות צה"ל".

בנוגע ליעילות גדר הגבול, אומרים בצה"ל כי "פרויקט 'שעון החול' (תוכנית המיגון לאורך גבול מצריים בכלל וכביש 12 בפרט, א.מ), מורכב מגדר איתנה בגובה ארבעה מטרים המשתרעת לאורך הגבול כולו וממערך איסוף נתונים מתקדם". "כוחותיו ערוכים לפעול כנגד כל גורם המהווה איום על בטחון מדינת ישראל", לשון הודעת דובר צה"ל.

במערכת הביטחון מוסיפים כי הקמת הפרויקט מואצת ותוצאותיו באות לידי ביטוי כבר בימים אלו, תוך התמודדות מתמשכת בסיכול ניסיונות להוצאת פעילות טרור, סיכול הברחות פליליות וחדירת זרים.

גורמים בצה"ל טוענים בתוקף כי עד כה מעולם לא הצליח אף גורם את הגדר המלאה על כלל מרכיביה. הגורמים טוענים שעם שינוי תפיסת ההפעלה בתקופה האחרונה ועיבוי הכוחות על הגבול, מספר ניסיונות החדירה קטן ומספר סיכולי ההברחות הפליליות גדל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן