Skip to content

הכדור הוא הכל #17 – דברים שלא רואים מפתח תקווה, רואים במינכן

בעוד שפארסת הורדת הנקודות של מכבי פתח תקווה וההדלפות מישיבות מנהלת הליגה עוד בטרם הוקמה השאירו טעם רע, שתי ההפתעות בצ'מפיונס עשו חשק לספור את הימים עד לגמר. בינתיים נחבק את פפ גווארדיולה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעוד שפארסת הורדת הנקודות של מכבי פתח תקווה וההדלפות מישיבות מנהלת הליגה עוד בטרם הוקמה השאירו טעם רע, שתי ההפתעות בצ'מפיונס עשו חשק לספור את הימים עד לגמר. בינתיים נחבק את פפ גווארדיולה

מאת יוסי חלילי

תמונת תצוגה:

"אני פשוט קבצן של כדורגל טוב. אני מטייל בעולם, כובעי בידי, וכשאני מגיע לאצטדיון אני מתחנן: 'רק מהלך יפה אחד, בשם אלוהים'. וכשהכדורגל היפה זוקף את ראשו, אני מודה על הנס שהזדמן בפניי, זאת מבלי שאכפת לי באיזו קבוצה מדובר או איזו מדינה הציעה לי אותו" (אדוארדו גלאנו)

למרות המשתמע משמו, הטור הזה הוא לא (רק) טור על כדורגל. התשוקה ליופי עומדת במרכזה של כל אמנות וכמו בכדורגל גם במוסיקה אנו מחפשים תמיד את הניצוץ, הריגוש, אותו האלמנט שמחבר אותנו באופן מושלם לרגע אחד טהור. את התשוקה הזו ננסה למצוא כאן, בעזרת סקירה של רגעים נבחרים ממגוון הליגות וההתמודדויות של עונת 2011/12, שיתובלו בקטעי מוסיקה חדשים וישנים. המשחק יוצא לדרך.

שריקת הפתיחה

זעקות הפצועים ויללות הסירנות נדמו ומחזור חדש עלה והפציע על ליגת העל של הכדורגל הישראלי, לאחר שבוע של פגרת חירום. ולמרות שהפצעים עדיין טריים וייקח זמן להתאושש באמת מהמאורעות האחרונים, מנסים לחזור לשגרה. האלופה מקריית שמונה חוזרת לנצח ומחזירה מעט מן הכבוד לאחר התבוסה האחרונה לבני סכנין, אבל מה שמעניין יותר בפלייאוף העליון הוא מי יסיימו במקומות השני והשלישי שמובילים לאירופה. בינתיים הפועל תל אביב מנצחת – למרות הבלאגן הניהולי – ומתייצבת שנייה, וגם בני יהודה מדלגת בקלילות מעל מכבי חיפה אל המקום השלישי עם הצהרת כוונות להמשך. בתחתית לעומת זאת מתחילה להסתמן תמונת היורדות, כשהקבוצה הסימפטית של ראשון לציון מצטרפת להפועל מפתח תקווה ונפרדת סופית מליגת העל אחרי הפסד ביתי להפועל באר שבע. מכבי פתח תקווה עם שלוש נקודות פחות (העונה, בסופו של דבר) מנצחת בדרבי במושבה ומשאירה לעצמה סיכוי תיאורטי להינצל, למרות שעל פניו קשה לראות את יריבותיה שומטות נקודות בקלות. מי שכבר ניצלה באופן ודאי ועדיין נישאת על כנפי אנרגיית ההישרדות היא בית"ר ירושלים, שמשיגה השבוע ניצחון שביעי רצוף ומשווה את שיא המועדון ואת רצף הניצחונות הגדול לעונה הנוכחית שהשיגה האלופה קריית שמונה. למרות שהמינוי שלו התחיל כאופציית לית ברירה, עכשיו כולם כבר יודעים שאלי כהן הוא המלך של ירושלים.

בעקבות הניסיון למציאת פתרונות למצב אליו נקלע הכדורגל הישראלי יצאה השבוע לדרך הוועדה שאולי תביא את המהפכה, זו שתדון בהקמת מנהלת ליגה חדשה שתשנה הלכה למעשה את המעורבות של ההתאחדות לכדורגל והשפעתה הניהולית והכלכלית על קבוצות ליגת העל. הוועדה, שהתכנסה בתחילת השבוע וכוללת מספר ראשי קבוצות ובעלים, תחזיק בזכויות הכלכליות של הליגה, והיא אמורה לפעול בשיתוף עם ההתאחדות כדי למצוא פתרונות מעשיים לשיקום וקידום הכדורגל המקומי. אלא שאחד מעמודי התווך שלה, נשיא מכבי חיפה יעקב שחר, כבר הצהיר ש"יש יותר מדי קשקשנים שמקשקשים בנוגע למנהלת" ואיים שאם המצב יימשך הוא קם והולך. נראה שעיקר הכעס של שחר נובע מהעובדה שלמרות ששום דבר קונקרטי לא קרה עדיין וכדאיותו של המהלך מוטלת בספק, יש כבר מי שדואגים לפטפט עם התקשורת ועם גורמים נוספים ולהדליף דברים מתוך הדיונים בכדי לצבור קצת נקודות. גם הם יודעים שהרבה תלוי בשחר, וכרגע אף אחד לא רוצה לעצבן את יעקב.

מחצית

למרות ששוחק בערב יום הזיכרון ולא שודר בערוצי הספורט הישראליים, לפי הטוקבקים והעניין שגרר אחריו באתרים השונים נראה שלא היה מישהו שלא צפה בדרך כלשהי במשחק הגומלין המסקרן של חצי גמר ליגת האלופות בין ברצלונה לצ'לסי. חצי הגמר השני בין ריאל מדריד לבאיירן מינכן כבר סימן את אות הפתיחה לחגיגות שנת העצמאות ה-64 של מדינת ישראל, והוכיח גם הוא עד כמה נפלא המפעל הזה. למרות כל התחזיות, למרות העדיפות הברורה על הנייר ולמרות העליונות על המגרש של שתי הקבוצות הטובות בעולם, מי שיהיו ב-19.5 בגמר במינכן בסופו של דבר הן צ'לסי ובאיירן. שתי האנדרדוגיות הציגו מופת של הקרבה, נחישות וטקטיקה (ונעזרו בלא מעט מזל, יש למיין) בכדי לעשות את הלא ייאמן ולעבור הלאה בסיכום שני המשחקים. את העצבים הוציאו המודחות השבוע בליגה, כשריאל ממשיכה בדרכה לאליפות עם שלישייה וברצלונה מתפוצצת על ראיו וייקאנו עם 0-7. אבל את הדובדבן האירופי תקטוף השנה אחת משתי קבוצות שאף אחד לא מגדיר כטובות בעולם. ואתם יודעים מה? מבחינתי זה לגמרי סבבה.

מי שלבטח מרגיש סבבה הוא חלוצה של צ'לסי, פרננדו טורס, ששער השוויון שלו מול בארסה בדקות הסיום עשה לו טוב, עד כדי כך שהשבוע הוא חגג עם שלושער בניצחון 1:6 מול ק.פ.ר. וזה באמת לא קרה הרבה זמן. אך ה-סיפור של הליגה האנגלית הוא כמובן המהפך בצמרת שהגיע בעקבות הניצחון של הסיטי על היונייטד בדרבי הלוהט של מנצ'סטר. עונה שלמה התנקזה למשחק הזה, בו נפגשו שתי הענקיות של הליגה בקרב ראש בראש על התואר. לאחר שהסיטי הובילו לאורך כל העונה ושמטו את היתרון, הצליחה גם היונייטד לוותר על פער של שמונה נקודות שהצטמק לשלוש בלבד. שער נגיחה בודד של קפטן התכולים קומפאני, ומנצ'סטר סיטי שוב במקום הראשון בזכות הפרש שערים טוב יותר. עכשיו, כשנשארו שני מחזורים בלבד לסוף העונה, אסור לה ליפול שוב.

זמן פציעות

יומיים לאחר הדחתה של הקבוצה שלו מליגת האלופות בחצי הגמר התבשרנו השבוע כי מאמן ברצלונה, ג'וזפ (פפ) גווארדיולה, החליט לעזוב את התפקיד הנחשק בעולם ולסיים את קדנציית האימון הנוכחית שלו במועדון הקטאלוני. פפ, שנחשב לאחד הסמלים הגדולים של המועדון עוד בתקופתו כשחקן וכקפטן הקבוצה, הביא את בארסה לשיא גם במהלך כהונתו כמאמן והפך אותה לקבוצה המעוטרת והטובה בעולם, שמתמודדת בקלות על תואר קבוצת הכדורגל הטובה בהיסטוריה. מעבר לכל ההישגים והתארים על המגרש, יחסר לי בעיקר נועם ההליכות של האיש הזה, שתמיד ידע להתייחס בכבוד ראוי לאוהביו וליריביו, תמיד דיבר בנועם ובטעם ותמיד, בהצלחות הכבירות ובזמן כישלון, ידע להישאר בן אדם. היה שלום יוסף. מחכים שתחזור.

  • הטור השבועי "הכדור הוא הכל" מתפרסם במקור באתר קול הקמפוס
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן