Skip to content

מגעים בין חמאס לאיחוד האירופי בנוגע למשא ומתן עם ישראל

האם בניגוד לעמדת האיחוד ניהלו חמש מדינות, ביניהן בריטניה וצרפת, מגעים עם נציגי הארגון במטרה לשלבם במגעים עם ישראל? בחמאס מאשרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האם בניגוד לעמדת האיחוד ניהלו חמש מדינות, ביניהן בריטניה וצרפת, מגעים עם נציגי הארגון במטרה לשלבם במגעים עם ישראל? בחמאס מאשרים

מאת כתבי מגפון

גורמים בכירים בחמאס טוענים כי ארגונם מנהל באחרונה מגעים חשאיים עם לפחות חמש מדינות החברות באיחוד האירופי, כשהנושא המרכזי בשיחות הוא המשא ומתן בין ישראל והפלשתינים.

המגעים מתקיימים בניגוד מוחלט לעמדת האיחוד שכפי שהוצגה בעבר, ולפיה אין לנהל משא ומתן עם חמאס, לפני שיזנח את דרך הטרור ויכיר באופן מלא במדינת ישראל. אגב, ארצות הברית אינה מנהלת מגעים עם חמאס מאותה הסיבה בדיוק.

בראיון לסוכנות הידיעות AP, אמר אוסאמה חמדאן, מבכירי הלשכה המדינית של חמאס, כי מטרת השיחות בין הצדדים, היא למצוא דרך לשלב את חמאס, במגעים בין ישראל לרשות, המצויים בקיפאון עמוק. חמדאן עצמו סירב לפרט מול אילו מדינות התנהלו המגעים, אך מבירור שנערך עם גורמים אחרים בארגון, עלה כי בין המדינות עימם נפגשו אנשי חמאס: צרפת, הולנד ובריטניה.

לפני כשנתיים טענו בחמאס כי התנהלו מגעים בין אנשי הארגון לבין הממשל האמריקני, אך אז הזדרזו בארצות הברית להכחיש את הדברים. דובר הבית הלבן אף פירסם ביקורת חריפה על גוף התקשורת שפירסם את הידיעה, מבלי לבקש את תגובת הממשל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן