Skip to content

נועה רוטמן על שחרור חגי עמיר מחר: "שורף לחיות על האדמה הזאת"

העבריין שהורשע בקשירת קשר לרצח רבין, החזקת נשק ואיומים, לא הביע חרטה ועורך דינו מציין היום כי מרשו חושב שהמעשה היה נכון לשעתו. שלי יחימוביץ': "מן הראוי היה שיישאר בכלא"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

העבריין שהורשע בקשירת קשר לרצח רבין, החזקת נשק ואיומים, לא הביע חרטה ועורך דינו מציין היום כי מרשו חושב שהמעשה היה נכון לשעתו. שלי יחימוביץ': "מן הראוי היה שיישאר בכלא"

מאת אליק מאור וצבי זינגר

לאחר 16.5 שנים בכלא על קשירת קשר לביצוע רצח, משתחרר מחר העבריין, חגי עמיר, אחי הרוצח יגאל עמיר. עמיר מעולם לא הביע חרטה על מעשיו. את מרבית שנות מאסרו בילה בבידוד לבל יפגעו בו אסירים אחרים. במשפחתו שמרו על שתיקה וחששו להתבטא לבל יפגעו בשחרורו הצפוי. עמיר יבלה את השבת הקרובה בהתנחלות בשומרון, שם מובטח לו כבוד ויקר.

נועה רוטמן על השחרור: הלב לא רציונאלי, הוא שורף
נועה רוטמן על השחרור: הלב לא רציונאלי, הוא שורף

משם הוא צפוי לשוב לבית משפחתו שבהרצליה. נעה רוטמן (בן ארצי), נכדתו של יצחק רבין, ראש הממשלה ז"ל, הגיבה לשחרורו וכתבה בדף הפייסבוק שלה: "בא לי לצרוח, אבל מה אפשר להגיד?"
עמיר (44),  הורשע בשנת 1995 במעורבות ברצח רבין, בעבירות של קשירת קשר לביצוע רצח, החזקת נשק ואיומים. אחיו, הרוצח יגאל עמיר, נידון  למאסר עולם ועוד שש שנים.

בשנת 2006 נשפט חגי ונידון לשנת מאסר נוספת על איומים שהשמיע כלפי ראש הממשלה דאז, אריאל שרון. בשנת 2008 נדחתה בקשתו לשחרורו בוועדת שחרורים, לאחר שבפני השב"ס הוצב דו"ח שב"כ סודי, ששלל מכול וכול את שחרורו וגם מן הסיבה שלא הביע שום חרטה. עמיר ציפה להשתחרר לפני חצי שנה בשחרור מנהלי שערך אז השב"ס עקב הלחץ בבתי הכלא. לרוע מזלו, עסקת שליט שחררה אסירים רבים, ומשהתפנה מקום בכלא, הוא נותר בו.

עורך דין אריאל עטרי, המייצג את חגי עמיר, ציין היום כי מרשו אומנם משתחרר, אך מעולם לא הביע חרטה. לדבריו, עמיר "חושב שזה היה המעשה הנכון לעשות בשעתו והוא לא מתחרט". עטרי אמר, כי איננו יודע אם עמיר ישוב לפעילות פוליטית, "אבל הוא מחזיק בדעות פוליטיות נחרצות ואיננו מתכוון לוותר עליהן".

רוטמן כותבת עוד בפייסבוק: "חגי עמיר משתחרר מחר מהכלא. ככה זה בדמוקרטיה, אני יודעת. אבל מה לעשות? הלב לא רציונאלי, הוא שורף, וביום כזה במיוחד. שורף לחיות על האדמה הזאת, שאני כל כך אוהבת. לפעמים אני תוהה אם לא היה יותר קל לוותר, לגדל את הילדים שלי במקום אחר. כי 16.5 שנים עברו וזה כואב ומעליב כמו אתמול. ובא לי לצרוח, אבל מה כבר אפשר להגיד? על המקום הזה אני לא יכולה לוותר; זה הבית שלי, השפה שלי, הארץ שלי. באמת שאין לי אחרת גם כשזה מעליב וכואב עד מחנק. חגי עמיר משתחרר מחר מהכלא, אנשוך שפתיים ובני ביתי עימי. נכבד את הדמוקרטיה שלנו ונגן עליה. ולו מתוך תקווה שיום אחד גם היא תגן עלינו. שהמקום הזה יהיה כל מה שהוא יכול להיות, ולא רק בחלומות או בתפילות. ובעיקר – שלא היה זה הכול לחינם. אמן".

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' אומרת, כי יום שחרורו מחר של חגי עמיר מן הכלא יהיה יום עצוב, המזכיר את הטראומה הנוראה של רצח ראש ממשלה בישראל, יצחק רבין המנוח, בידי האח, הרוצח יגאל עמיר. "חגי עמיר היה שותף סוד לפשע הקשה ביותר בתולדות הדמוקרטיה הישראלית. מן הראוי היה שיישאר בכלא, ואוי לנו אם המסר מן השחרור יהיה שהפשע נסלח ונשכח."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן