Skip to content

מלחמת ש"ס-דרעי: הקלטת של הרב עובדיה לא חדשה. יש קלטות אחרות

דרעי כבר החליט על דרכו הפוליטית ובאחרונה אף בחן אפשרויות לשכירת משרדים למטה המפלגה החדשה שהקים. הוא ומקורביו שומרים על שתיקה אך המסר הוא שהמפלגה לא תפנה דווקא אל הציבור הספרדי-תורני, אלא למאוכזבי השלטון. בש"ס ממשיכים לנהל קרב מאסף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דרעי כבר החליט על דרכו הפוליטית ובאחרונה אף בחן  אפשרויות לשכירת משרדים למטה המפלגה החדשה שהקים. הוא ומקורביו שומרים על שתיקה, אך המסר הוא שהמפלגה לא תפנה דווקא אל הציבור הספרדי-תורני, אלא למאוכזבי השלטון. בש"ס ממשיכים לנהל קרב מאסף

 מאת ניצן קידר

חזרתו של אריה דרעי לזירה הפוליטית ממשיכה להטריד גורמים בכירים בש"ס: העיתון "מעריב" פירסם היום, כי בידי גורמים במפלגה מצויה קלטת ובה תוקף הרב עובדיה יוסף, מנהיגה הרוחני של התנועה, את דרעי, שהיה בן טיפוחיו במשך שנים רבות. על פי הדיווח, מדובר ב"נשק יום הדין", בניסיון למנוע מדרעי להתמודד באופן עצמאי, ראש בראש עם ש"ס.

דרעי
בקלטות החדשות יותר הרב עובדיה יוסף דווקא שופע חיבה. דרעי

אלא שדרעי כבר החליט, ובימים האחרונים אף בחן כמה אפשרויות לשכירת משרדים בהם ימוקם מטה המפלגה החדשה שהקים, שכבר נרשמה ברשם המפלגות. דרעי עצמו שומר על שתיקה בימים אלה, ואת ההכרזה הרשמית על הקמת המפלגה יעשה מייד לאחר תום ימי השלושים על אביו שנפטר באחרונה.

גם מקורביו אינם מורשים לדבר, אך גורמים המעורים היטב בסכסוך בין ש"ס ודרעי, אומרים כי הקלטת אינה חדשה. מבדיקת "מגפון" עולה, שמדובר בקלטת מלפני מספר שנים, בה דיבר הרב עובדיה יוסף באופן נקודתי נגד דרעי, אך קיימות עשרות שיחות מוקלטות אחרות, חדשות הרבה יותר, בהן הרב מדבר על דרעי בחיבה יתירה.

כך או כך, בסביבתו של דרעי מנסים לשדר מסרים, לפיהם המפלגה כלל לא תפנה דווקא אל הציבור הספרדי-תורני, אלא למאוכזבי השלטון, ששבעו הבטחות – חלקם כלל לא הצביע בבחירות הקודמות בשל הייאוש מהפוליטיקאים. בסקרים שנערכו בחודשים האחרונים התברר, כי אוכלוסייה זו מונה כחמישה מנדטים, ואותם מבקש דרעי להשיג. הוא אף ינסה לבדל את עצמו, ככל הנראה, ולא ינסה לפנות באופן ישיר אל הציבור החרדי.

כמובן שגם מהלכים אפשריים אלה של דרעי אינם מרגיעים את סיעת ש"ס, שמנהלת קרב מאסף נגד הריצה של דרעי, לא במסגרת המפלגה. השבוע פורסם בערוץ 2, כי הרב יוסף הציע לדרעי את המקום השלישי בש"ס בבחירות הקרובות והוא סירב. מנגד, בראיון ל"קול ישראל" אתמול, הצהיר השר אלי ישי, כי קיבל הבהרה, לפיה ראשות ש"ס מובטחת לו גם לקראת הבחירות הבאות.

1 Comment

  1. תוהה - מה עושה את פיטפוטי הרבבודיה המקלל הנודע מהר-נוף לחשובים יותר מאלו של מוכר קישואים בשוק
    7 במאי 2012 @ 19:20

    ההלכה ברורה מאוד, אין רב דין או בית דין מוסמך ליפסוק במשהו אם יש לו עיניין עצמי או למקורביו או לתנועתו וכו' ויוצא מזה (וזו גם דעת רבים) שכל הרבנים והפוסקים בדוירנו שהקימו או מעורבים בתנועות פוליטיות תקציבים מוסדות וכו' ואנ"ש (אנשי שלומם) מאה אחוז של החלטוטיהם ודיעותיהם נגועות בתועלת עצמית להם ולתנועתם ולאנ"ש, ולכן כפי שאומר פרופ ליבוביץ, אין דעתם של פוסקים אלו חשובה יותר מגעתו של מוכר קישואים בשוק.
    אם למישהו יש הסבר מלומד אשמח לישמוע

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן