Skip to content

נתניהו: חינוך חינם מגיל 3 – עוד השנה

רוה"מ יביא השבוע הצעת מסגרת, שתאזן בין צרכי הביטחון, הכלכלה והחברה. רומז: מערכת הביטחון תקבל פחות כסף ממה שהיתה רוצה מאת צבי זינגר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ניצל את פתיחת ישיבת הממשלה כדי לסכם את תוצאות מדיניות הממשלה בתחום הכלכלי, ואת המשך מדיניותה הכלכלית-חברתית של הממשלה. "עמדנו מול טלטלה כלכלית עולמית וצלחנו את המיצר הזה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רוה"מ יביא השבוע הצעת מסגרת, שתאזן בין צרכי הביטחון, הכלכלה והחברה. רומז: מערכת הביטחון תקבל פחות כסף ממה שהיתה רוצה

מאת צבי זינגר

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ניצל את פתיחת ישיבת הממשלה כדי לסכם את תוצאות מדיניות הממשלה בתחום הכלכלי, ואת המשך מדיניותה הכלכלית-חברתית של הממשלה.

"עמדנו מול טלטלה כלכלית עולמית וצלחנו את המיצר הזה בשנה הזאת בצורה מאוד מוצלחת", אמר נתניהו. "אנחנו עמדנו ועדיין עומדים בתוך טלטלה אזורית היסטורית שסוחפת את כל העולם הערבי, או כמעט את כולו – ונהגנו באחריות וצלחנו את המשבר הזה עד כאן. אבל שתי הטלטלות האלה מציבות בפנינו אתגרים גדולים מאוד, גם ביטחוניים, גם כלכליים, גם מדינתיים – ואנחנו נמשיך לפעול באחריות, לא דרך משקפיים ורודים. אנחנו רואים את המציאות כפי שהיא, ואנחנו שומרים על יציבותה, ביטחונה וכוחה של מדינת ישראל מול הבאות".

ראש הממשלה הדגיש כי המשק הישראלי צמח בשנה שעברה ב-4.8% – יותר ממדינות ה-OECD. "זה יותר מרוב המדינות המובילות בעולם באופן משמעותי, וזה בהחלט הישג", אמר ראש הממשלה.

כהישג בולט נוסף מנה נתניהו את ירידת האבטלה לשיעור של חמישה אחוזים בלבד – הרמה הנמוכה ביותר מזה עשרות שנים. "צמיחה גבוהה יחסית, אבטלה נמוכה מאוד, זה לא מצב שבהכרח יוכל להישמר ב-2012", אמר נתניהו, "אבל זה נותן לנו תנאי פתיחה טובים מאוד ל-2012. אחת המשימות שלנו היא לנסות לשמר את החץ הזה שימשיך להיות בכיוון הזה, והחץ הזה של הצמיחה שימשיך לעלות למעלה הוא חלק מהמשימות שלנו".

ראש הממשלה הדגיש עוד כי היום נכנסו לתוקף שתי הטבות שעליהן החליטה הממשלה: תוספת של 430 שקל לחודש לאבות עובדים עם ילדים עד גיל 3 ומתן 215 שקלים לחודש לאימהות עובדות עם ילד, עד גיל 5. "מדובר ב-280 אלף אבות שמקבלים 430 שקל על כל ילד מתחת לגיל 3 ועוד כ-100 אלף נשים שמקבלות תוספת של 215 שקלים על כל ילד מתחת לגיל 5", אמר נתניהו. "מדובר באוכלוסייה גדולה, ומדובר באוכלוסייה עובדת. מדובר פה בכמעט 400 אלף איש, זה הרבה מאוד".

נתניהו הבטיח כי השבוע יוחלט כיצד לאזן בין צרכי הביטחון, הכלכלה והחברה בתקציב הבא. "השבוע ניקח את המשולש הזה של ביטחון, כלכלה, חברתי – ואנחנו הולכים לחתוך דברים. אני אביא בפני הממשלה בימים הקרובים את האיזון שבעיניי הוא האיזון הנכון בין צורכי הביטחון, צורכי הכלכלה וצורכי החברה. בין השאר נביא הסדר להכללת חינוך חינם לילדים מגיל 3", בישר ראש הממשלה. "חינוך חובה לילדים מגיל 3 הוא דבר שמשוועים לו פה כבר 63 שנים ואנחנו הולכים להנהיג את זה בשנת 2012".

נתניהו הדגיש כי מסגרת התקציב תישמר. "איננו פורצים את התקציב. אנחנו שומרים על התקציב, ובמקביל נדאג לחינוך, ולצורכי החברה וכמובן נמשיך לעשות את מה שנדרש לגבי שמירה על הביטחון", אמר. "נעשה זאת אולי בפחות כסף ממה שמערכת הביטחון הייתה רוצה, אבל במספיק, לדעתי, כדי לשמור על מדינת ישראל מפני אויביה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן