Skip to content

שמו של המפרץ הפרסי מעורר ויכוח ישן בין איראן לבין גוגל

ויכוח ישן בין איראנים וערבים על שמו של המפרץ הפרסי יוצא גם מחוץ לתחומי המפרץ: איראן יוצאת נגד גוגל שאינה מציינת את השם המקובל למפרץ - "המפרץ הפרסי" ותובעת את גאוותה. גוגל מצידה לא ממהרת לטבוע בסכסוף הפוליטי הישן הזה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ויכוח ישן בין איראנים וערבים על שמו של המפרץ הפרסי יוצא גם מחוץ לתחומי המפרץ: איראן יוצאת נגד גוגל שאינה מציינת את השם המקובל למפרץ – "המפרץ הפרסי" ותובעת את גאוותה. גוגל מצידה לא ממהרת לטבוע בסכסוף הפוליטי הישן הזה

מאת יצחק קמחי-זוארץ

המפרץ הפרסי או המפרץ הערבי? (Wikimedia/Uwe Dedering)
המפרץ הפרסי או המפרץ הערבי? (Wikimedia/Uwe Dedering)

בכיר במשטר האייתולות האשים את חברת גוגל ב"שקר" מאחר שאינה מציינת את שמו של המפרץ המפריד בין איראן לבין חצי האי הערבי בשירות המפות (Google Maps) של החברה, כך דיווחה אתמול (ג') סוכנות הידיעות האיראנית IRNA.

בהמן דרי, סגן שר התעמולה האסלאמית, אמר לסוכנות כי "התוצאה היחידה של השקרים הללו היא שמעתה ואילך, ישרישו מפעילי האתר הזה (גוגל; יק"ז) את השגיאה שמופיעה בעמודיהם". דרי הוסיף שלא ייתכן כי אויבי איראן יסתירו את הדברים הללו, במיוחד שמסמכי של ארגון האומות המאוחדות ואונסק"ו מכירים כבר שנים רבות בשם "המפרץ הפרסי".

הוויכוח על שמו של המפרץ ניטש זה שנים רבות בין איראן לבין שאר מדינות המפרץ הערביות. השם המקובל באיראן (וברוב העולם) הוא "המפרץ הפרסי" ואילו השם הנהוג במדינות הערביות הוא "המפרץ הערבי" או בפשטות "המפרץ".

העיתון הלונדוני "א-שרק אל-אוסט" דיווח אתמול כי בתחקיר של רשת הטלוויזיה BBC, צוטט בכיר בחברת גוגל שהגיב על המחאה האיראנית בעניין שמו של  המפרץ ואמר "לא רק שמו של המפרץ אינו מופיע במערכת שלנו. ישנם מקומות נוספים בעולם ששירות המפות אינו נוקב בשמם. גוגל אינה רוצה לנקוט צעדים שעלולים להתפרש כתמיכה בעמדה פוליטית כלשהי.

הוויכוח אודות שמו של המפרץ חזר לכותרות בתקופה האחרונה, בייחוד נוכח ביקורו של נשיא איראן מחמוד אחמדינז'אד באי אבו מוסא, אחד משלושה איים במפרץ שאיחוד האימירויות הערביות רואה בהם שטח שנכבש על-ידי איראן ותובע עליהם ריבונות. איראן, מצידה, רואה באיים חלק אינטגרלי מאדמותיה ההיסטוריות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן