Skip to content

הכדור הוא הכל #18 – ישורת אחרונה של ליגת העל המקומית, ימים של הכרעות וחגיגות גם באירופה

מחזור שעושה סדר בתמונת המצב, הן בצמרת והן בתחתית. בספרד משחק הפרידה של ברצלונה מפפ גווארדיולה, ואפשר לרוות נחת גם מההצלחה של מאור מליקסון. מאת יוסי חלילי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מחזור שעושה סדר בתמונת המצב, הן בצמרת והן בתחתית. בספרד משחק הפרידה של ברצלונה מפפ גווארדיולה, ואפשר לרוות נחת גם מההצלחה של מאור מליקסון

מאת יוסי חלילי

תמונת תצוגה:

"אני פשוט קבצן של כדורגל טוב. אני מטייל בעולם, כובעי בידי, וכשאני מגיע לאצטדיון אני מתחנן: 'רק מהלך יפה אחד, בשם אלוהים'. וכשהכדורגל היפה זוקף את ראשו, אני מודה על הנס שהזדמן בפניי, זאת מבלי שאכפת לי באיזו קבוצה מדובר או איזו מדינה הציעה לי אותו" (אדוארדו גלאנו)

כדורגללמרות המשתמע משמו, הטור הזה הוא לא (רק) טור על כדורגל. התשוקה ליופי עומדת במרכזה של כל אמנות וכמו בכדורגל גם במוסיקה אנו מחפשים תמיד את הניצוץ, הריגוש, אותו האלמנט שמחבר אותנו באופן מושלם לרגע אחד טהור. את התשוקה הזו ננסה למצוא כאן, בעזרת סקירה של רגעים נבחרים ממגוון הליגות וההתמודדויות של עונת 2011/12, שיתובלו בקטעי מוסיקה חדשים וישנים. המשחק יוצא לדרך.

שריקת הפתיחה

ליגת העל של הכדורגל הישראלי מגיעה לישורת האחרונה בהחלט, עם מחזור שעושה סדר בתמונת המצב, הן בצמרת והן בתחתית. הפועל תל אביב ובני יהודה ממשיכות לנצח ומתחילות לארוז מזוודות לסיבובים באירופה בעונה הבאה. מכבי נתניה דווקא מתרחקת, לאחר הפסד ביתי לאלופה קריית שמונה ומשחק הגדולות לשעבר בין מכבי חיפה למכבי תל אביב מסתיים בניצחון ירוק שאולי ייתן דחיפה מוראלית לחניכיו של אלישע לוי במשחק גמר הגביע ויציל איכשהו את העונה של יעקב שחר. בתחתית בית"ר ירושלים סופרת כבר ניצחון שמיני רצוף, ואילו הפועל חיפה (תיקו) והפועל באר שבע (הפסד) מצליחות להסתבך לעוד מחזור לפחות, במקום לנצח בבית ולסגור את הסיפור. דווקא מכבי פתח תקווה המושמצת, זו שנמצאת במצב הקשה מכל המועמדות לירידה, מנצחת שוב ומשאירה לעצמה תקווה להישרד. ולמרות שנראה שיהיה קשה לשנות את המצב הנוכחי, עכשיו, כשרואים את הסוף וכשנשארו שש נקודות בקופה (עם שני מחזורי סיום מסקרנים היום ובשבת), זה הזמן לתת את הכל בתקווה לצאת מהבור.

מחצית

ימים של הכרעות וחגיגות גם באירופה. בספרד, ריאל מדריד זוכה באליפות ה-32 בתולדותיה ומסיימת רשמית את ההגמוניה הקטאלונית של ברצלונה, בזכות עונה נפלאה בה הבקיעו הבלאנקוס לא פחות מ-117 שערי ליגה (כשנשאר עוד מחזור אחד לסיום). ז'וזה מוריניו הופך למאמן הראשון שזוכה באליפות בשלושת הליגות הגדולות, אחרי שהצליח לחבר את סך האגו של שלל הכוכבים שלו (וגם את זה שלו, יש לציין) לכדי שלם גדול ונהדר, תוך כדי מתן האפשרות ל-CR7 שלו לשבור את שיא המועדון עם 45 שערים. באיטליה, מוסיפים ללבן פסים שחורים וחוגגים יחד עם יובנטוס את האליפות ה-28 שלה (או ה-30, לחובבי הקונספירציות). מחזור אחד לפני סוף העונה ויובה אלופה רשמית, בזכות ניצחון של היריבה השנואה אינטר על היריבה השנואה עוד יותר מילאן. יותר מתוק מזה? שש שנים מפרשת השחיתות הגדולה שהורידה אותה ליגה והכתימה את שם המועדון המפואר, חוזרת הגברת הזקנה למקומה הטבעי, כשהיא לא מפסידה אף לא באחד ממשחקיה העונה. עם אנטוניו קונטה הקפטן לשעבר על הקווים, "הנסיך" והסמל אלסנדרו דל-פיירו בעיקר על הספסל ואנדריאה פירלו אחד שעבר בקיץ ממילאן ועשה את ההבדל, הזברות מטורינו שוב מסתכלות מלמעלה על הסרייה A. רק באנגליה מחכים עד למחזור האחרון כדי לדעת את זהות האלופה, כשמנצ'סטר סיטי שומרת טוב טוב על המקום בפסגה עם ניצחון חוץ לא פשוט על ניוקאסל. לסר אלכס והחברים מהיונייטד, שניצחו גם הם בראשון האחרון, נשאר רק לקוות למעידה של התכולים בשבוע הבא מול ק.פ.ר. אם זה לא יקרה, הם יבינו היטב איך זה מרגיש כשהכל נגמר.

בשבת האחרונה התקיים בקאמפ-נואו משחק הפרידה של ברצלונה מפפ גווארדיולה. קרוב ל-100 אלף צופים הגיעו כדי לומר תודה לאחד המאמנים המצליחים בעולם, שהחליט על סיום כהונתו במועדון, ועל הדרך הרוויחו עוד פיסת היסטוריה, בחסות אחד, ליאו מסי. "הפרעוש", שכנראה ישנה את שמו בסוף העונה למ-שיא, גנב את ההצגה מפפ עם רביעייה מול אספניול שהביאה אותו לשיא כיבושים שעומד על 50 שערי ליגה ו-72 שערים בסך הכל בכל המסגרות. מכיוון שאין באמת דרך לתאר או להסביר את התופעה, נראה לי שכל שנשאר לנו הוא להודות על כך ששפר מזלנו לראות את הבחור בפעולה. שלא ייגמר לעולם.

זמן פציעות

נסיים בתופעה משמחת נוספת, שמגיעה דווקא מכאן (במקור) וגורמת ללא מעט גאווה לכדורגל הישראלי, בעונה שמלאה בכותרות לא משמחות במיוחד. כשמאור מליקסון החליט לעזוב את המקום הנוח שלו בהפועל באר שבע לטובת עתיד לא ברור בויסלה קראקוב הפולנית, לפני כשנה וחצי, רבים הרימו גבה לפשר המהלך. גם הדיבורים על השתייכות לנבחרת הפולנית והתגובות המכוערות בעקבותיהם הצטרפו לחוסר הפרגון לקשר המוכשר, שלא נתן לשטויות להפריע לו והמשיך לעבוד קשה ולהצטיין בגולה שבוע אחר שבוע, עד לקבלת מעמד של כוכב בליגה הפולנית. השבוע נחשף כי סלטיק הסקוטית מתכוונת להציע עבורו סכום של כ-2.5 מיליון פאונד (פי ארבע מסכום ההעברה שלו מלפני שנתיים) ושחוץ ממנה מעוניינות בו גם קייבו האיטלקית וקבוצות נוספות מאירופה. ומעבר להצלחה הכלכלית ולזו על המגרשים הפולניים שמיטיבה בעיקר עם מליקסון עצמו, נראה שגם הנבחרת מרוויחה את המנהיג הבא שלה. הטיול לפולין אף פעם לא נראה טוב יותר.

  • הטור השבועי "הכדור הוא הכל" מתפרסם במקור באתר קול הקמפוס

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן