Skip to content

לאחר קיפאון ממושך מתחדש המו"מ עם הפלסטינים

ההסכמה הושגה בתיווך ירדני. לשכת רה"מ שיבחה בהודעה שפרסמה את מעורבות מלך ירדן מאת צבי זינגר לראשונה מזה חודשים רבים של קיפאון מדיני מוחלט, חוזרים ישראל והרשות הפלסטינית למו"מ בתיווך ירדני ובסיוע של הקוורטט. במסגרת זו ייצא ביום שלישי, עו"ד יצחק מולכו – שליחו של ראש הממשלה למשא ומתן עם הפלסטינים – לעמאן. מולכו ישתתף […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ההסכמה הושגה בתיווך ירדני. לשכת רה"מ שיבחה בהודעה שפרסמה את מעורבות מלך ירדן

מאת צבי זינגר

לראשונה מזה חודשים רבים של קיפאון מדיני מוחלט, חוזרים ישראל והרשות הפלסטינית למו"מ בתיווך ירדני ובסיוע של הקוורטט. במסגרת זו ייצא ביום שלישי, עו"ד יצחק מולכו – שליחו של ראש הממשלה למשא ומתן עם הפלסטינים – לעמאן. מולכו ישתתף שם במפגש של הקוורטט. במקביל צפוי מולכו להפגש כבר בימים הקרובים עם סאיב עריקאת, ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני בפועל.

בהודעה שפירסמה לשכת ראש הממשלה, נאמר מפיו של ד"ר יועז הנדל, ראש מערך ההסברה הלאומי: "אנחנו מודים למלך ירדן ולשר החוץ הירדני על יוזמתם לכנס את הצדדים בהתאם למתווה הקוורטט".

במשך השנה שעברה שרר קיפאון מוחלט במו"מ עם הפלסטינים. המו"מ התאפשר לאחר מגעים חשאיים שהתקיימו עם הירדנים – ובאמצעותם עם הפלסטינים. בשלב זה ההערכה היא כי המו"מ יתקיים בדרג נמוך יחסית ובישראל מבקשים להנמיך ציפיות – אם כי מברכים על חידוש השיחות. בירושלים מקווים עוד כי התפקיד שמשחקת ירדן במו"מ עם הפלסטינים יביא גם לשיפור משמעותי ביחסי שתי המדינות, שהתקררו לאחרונה מאוד על רקע הקיפאון עם הפלסטינים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן