Skip to content

מליאת הכנסת אישרה אתמול סופית פיצוי לנוסעים שטיסתם עוכבה או בוטלה

מליאת הכנסת אישרה אתמול סופית פיצוי לנוסעים שטיסתם עוכבה או בוטלה. נוסעים שטיסתם תעוכב או תבוטל, יוכלו לקבל סיוע או פיצוי. החוק צפוי להיכנס לתוקף כבר בסוף הקיץ הקרוב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נוסעים שטיסתם תעוכב או תבוטל, יוכלו לקבל סיוע או פיצוי על ידי חברות התעופה בהתאם ליעד הטיסה. החוק צפוי להיכנס לתוקף כבר ב-16 באוגוסט. מי שלא יקבל את המגיע לו לפי החוק יוכל לתבוע פיצויים לדוגמה של עד 10,000 שקל.

מאת עירית רוזנבלום

חו"ל כבר מעבר לפינה: נתב"ג. צילום עירית רוזנבלום
חו"ל כבר מעבר לפינה: נתב"ג. צילום עירית רוזנבלום

מליאת הכנסת אישרה אתמול שש הצעת חוק שהכינה ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן. החוקים שאושרו, נועדו לטפל במספר רב של נושאים ולשפר את מעמדו של הציבור. בין ההצעות שאושרו, חוק המחזק את מעמד הטסים לחו"ל, במקרים בהם טיסתם תעוכב או תבוטל ומאפשר לנוסעים לקבל מחברות התעופה סיוע או פיצוי במקרה כזה. החוק צפוי להיכנס לתוקף כבר בסוף הקיץ הקרוב.
המדובר בהצעת החוק של ח"כ אחמד טיבי, שאושרה לקריאה שנייה ושלישית כבר בסוף כנס החורף ועוד לפני פגרת האביב, שמסדירה וקובעת כללים ואמות מידה למתן פיצוי וסיוע לנוסעים שהטיסה שלהם יצאה באיחור או בוטלה. ההצעה צפויה להיכנס לתוקף ב-16 באוגוסט הקרוב,  ותשפר את מצבם של הטסים מסוף הקיץ.

יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן. לטובת הנוסעים.
יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן. לטובת הנוסעים.

ההצעה מקנה הטבות לנוסעים בהתאם לזמן העיכוב או ביטול הטיסה, הכוללות, בין היתר, שירותי סיוע של מזון ומשקאות בהתאם לזמן ההמתנה, אירוח בבית מלון אם נדרשת שהייה של לילה ושירותי הסעה לבית המלון וממנו וכן שתי שיחות טלפון ומשלוח הודעה בפקס או בדואר אלקטרוני לפי בחירת הנוסע. כמו כן, במקרים של ביטול טיסה, הנוסעים יהיו זכאים גם להשבת תמורה עבור טיסה שבוטלה ופיצוי כספי שגובהו יקבע בהתאם ליעד הטיסה  – ככל שהטיסה ליעד מרוחק יותר, הפיצוי יהיה גבוה יותר. מי שלא יקבל את המגיע לו לפי החוק יוכל לתבוע פיצויים לדוגמה של עד 10,000 שקל.

כל הפיצוי יפול, כאמור, על חברות התעופה וסוכני הנסיעות לא יינזקו מכך. מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, אמר בתגובה כי הצעת החוק נוסחה בשיתוף פעולה עמם ובתמיכתם "ואנחנו מברכים עליה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן