Skip to content

הפגנות נגד הממשלה בתל אביב ובירושלים: "כל העם אופוזיציה"

כאלף איש מפגינים כעת בכיכר "הבימה" בתל אביב בתגובה למה שכינו "הדיל המסריח" של נתניהו ושל מופז. ציפי לבני הגיעה להביע תמיכה. נעצרו עשרה מפגינים, ביניהם שני עיתונאים. 500 פעילי המחאה החברתית הפגינו גם מול בית ראש הממשלה בירושלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כאלף איש הפגינו בכיכר "הבימה" בתל אביב בתגובה למה שכינו "הדיל המסריח" של נתניהו ושל מופז. ציפי לבני הגיעה להביע תמיכה. נעצרו עשרה מפגינים, ביניהם שני עיתונאים. 500 פעילי המחאה החברתית הפגינו גם מול בית ראש הממשלה בירושלים. דנה גנאל, המשמרת הצעירה של העבודה: "צעדנו, כי היה חשש שהיום הזה יסתיים בערימת סטטוסים ציניים בפייסבוק של כולנו"

כתבה וצילמה שרון ליבנה

הפגנה ספונטנית בהבימה (צילומים: שרון ליבנה)
כל העם אופוזיציה. הפגנה ספונטנית בהבימה (צילומים: שרון ליבנה)

בהפגנה ספונטנית בככר הבימה בתל אביב, שאורגנה בפייסבוק, לאחר היוודע הדיל שרקמו נתניהו ומופז על כניסת "קדימה" לקואליציה וביטול הבחירות, השתתפו כאלף בני אדם.  יו"ר קדימה לשעבר, ציפי לבני, הגיעה לתמוך ושוחחה עם מפגינים אוהדים, "באתי להזדהות, כמו כול אזרח אחר", אמרה, וגם "מגיעה להם פוליטיקה של עקרונות ולא של כיסאות".  היא זכתה גם לקריאות שליליות כמו: "מה עשית באופוזיציה עד היום? ישבת בכנסת ולא עשית כלום".

לבני בין המפגינים
כמו כול אזרח. לבני בין המפגינים

ח"כ דב חנין (חד"ש) וח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) עמדו בראש המפגינים שצעקו "כל העם אופוזיציה" ו"מושחתים הביתה". הורוביץ הוצא ממסיבת העיתונאים בכנסת, לאחר שהתפרץ ומחה נגד ההסכם.

בהפגנה השתתפה גם סתיו שפיר, שהייתה ממארגני ההפגנה ואמרה: "אנחנו מרגישים שגנבו לנו את המדינה".

מדווח על עשרה עצורים, בהם יואב גולדרינג, חבר מועצת עיריית תל אביב, אילן ביאור, עיתונאי מ"ישראל היום" ועיתונאי מ"הארץ". הם עוכבו לחקירה ושוחררו.

מוקדם יותר בערב צעדו בתל אביב מאות אנשים במחאה על "גזענות בדיור", שפוגעת באזרחים ממגזרים שונים – בהם תושבי הפריפריות הגיאוגרפיות והחברתיות, יהודים וערבים, נפגעי דיור ציבורי מרחבי הארץ, תושבי הכפרים הבלתי מוכרים, ועולים ממדינות שונות.

 

 

500 פעילי המחאה החברתית הפגינו מול בית ראש הממשלה בירושלים. פעילים וארגונים, השותפים למחאה החברתית, פעילים פוליטיים וחברי כנסת הפגינו תחת הקריאה "מהיום – כל העם אופוזיציה". הפעילים צעדו לכיוון בית ראש הממשלה ועברו דרך המדרחוב וכיכר ציון בעוד אנשים רבים מהרחוב מצטרפים אל ההפגנה.

ההפגנה, שאורגנה בכמה שעות בעקבות המחטף הלילי של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר קדימה, שאול מופז, נשאה הצלחה גדולה מן המצופה. מאות הצועדים נשאו שלטים עליהם נכתב: "המחאה לא הלכה לישון, הממשלה כן", "אין מנדט לממשלה שנולדה בחטא", וקראו סיסמאות בגנות התרגיל: "דיל מושחת באפילה, להפיל את הממשלה". המפגינים סיימו את צעדתם מול בית ראש הממשלה, וחיזקו את ידיהם של חברי מאהל חב"ש (חברה שוויונית) של הקהילה האתיופית, הנמצאים במקום מזה 89 יום. ההפגנה היא יריית פתיחה לקראת חזרת המחאה לרחובות, שתתבטא בצעדה שתחל בגן הסוס במוצ"ש הקרוב, 12.5.

רונה אורובנו, מובילת הגרעין הירושלמי של התנועה החברתית, אמרה כי "אחרי לילה קשה בלי שינה ועם הרבה כעס, ועם תחושה מרירה על הדיל המסריח שנסגר בין לילה והותיר אותנו עם 26 ח"כים באופוזיציה, הבנו שאנחנו צריכים להראות שהעם בישראל הוא האופוזיציה. לא משנה כמה תרגילים ביבי ומופז יעשו על מנת להסוות זאת. ההליכה לקלפי הקיץ הייתה אמורה להיות אם כל ההפגנות של הציבור הישראלי, ואם ההפגנה הזו לא תתקיים, יתקיימו אלפי הפגנות אחרות, גדולות בהרבה."

דנה גנאל, המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה: "צעדנו, כי אם לא היינו צועדים, היה חשש שהיום הזה יסתיים בערימת סטטוסים ציניים בפייסבוק של כולנו. וזה מסוכן. אסור לנו להידבק בציניות של המהלך הזה. הציבור צריך להוכיח שהוא לא הולך לשכוח, גם אם הבחירות יהיו בעוד שנה וחצי. אסור שהמהלך האופורטוניסטי הזה של נתניהו ומופז יסתיים באכזבה נוספת של הציבור. אז הציבור היה צריך להוציא את הכעס ברחוב ולתת תקווה לעצמו. והציבור הגיע, על אף הזמן הקצר שהיה לארגון ההפגנה. הדבר הזה מוכיח, שהקיץ המחאה הולכת להיות חזקה מתמיד, וכפי שאומר השיר 'המחאה לא תיגמר, עד שהכנסת תתפזר', עד שביבי יחזיר את המנדטים שהוא גנב."

 

2 Comments

  1. יהודה דורנר
    9 במאי 2012 @ 8:36

    הסיכון הגדול ביותר של הדיל הזה יהיה שהמחאה החברתית שצפויה בקיץ תתמקד בפוליטיקה ולא בצרכים החברתיים של אזרחי ישראל.

    אני לא מבין. זה לא שתמיד מחנכים אותנו ש"שלום עושים עם האויב"??? אז, רק עם הערבים אפשר ? קדימה והליכוד לא יכולות לכרות ברית כדי לקדם אינטרסים משותפים ??? ההצעה הכי טובה עכשיו היא שכל מתפקדי קדימה יציפו את חברי הכנסת שלהם הם בחרו – ויתבעו מהם לקיים את ההסכם שנחתם שלשום. ו"מתוך שלא לשמה יבוא לשמה".

    אגב, לא ברור מה כל כך "מסריח" פה. לבסס שלטון על קולות ערבים מתים זה הרבה יותר מסריח, ולקבל מימון מגורמים אנטישמיים, לא פחות… אז, בואו ניטול קורה מבין עינינו

  2. אור
    9 במאי 2012 @ 1:31

    מה? עצרו עיתונאי מעיתון הביית? בפראוודה זה לא היה קורה!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן