Skip to content

ביבי סיפר להם משהו שאנו לא יודעים? ברשות השידור מתכוננים למלחמה

‏מהלך שנוי במחלוקת של הנהלת רשות השידור, להעברת שידורי הטלוויזיה בערבית לחיפה, זוכה עתה לצידוק רשמי: האולפנים הממוגנים בחיפה יספקו את התשתית לשידורים חיים ורצופים בעת מלחמה. ברשות השידור כבר רואים את הטילים באופק מאת אורה עריף כץ ביום שני הקרוב ייחנכו אולפני החירום בחיפה במעמד ראש העיר יונה יהב וראשי הרשות: המנכ"ל יוני בן מנחם […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מהלך שנוי במחלוקת של הנהלת רשות השידור, להעברת שידורי הטלוויזיה בערבית לחיפה, זוכה עתה לצידוק רשמי: האולפנים הממוגנים בחיפה יספקו את התשתית לשידורים חיים ורצופים בעת מלחמה. ברשות השידור כבר רואים את הטילים באופק

מאת אורה עריף כץ

ביום שני הקרוב ייחנכו אולפני החירום בחיפה במעמד ראש העיר יונה יהב וראשי הרשות: המנכ"ל יוני בן מנחם והיו"ר ד"ר אמיר גילת. שידורי הניסיון של אולפנים אלה יחלו מיד לאחר הטקס בתדר 88.5 מ"ה. השידורים הניסיוניים יימשכו ארבע שעות וייקלטו על ידי תושבי חיפה, הקריות, חוף הכרמל וחלקים מהעיר עכו. תדר זהיופעל בצפון הארץ בשעות חירום.

צילומי חמ"ל אולפני חיפה. צילום" צבי רוגר, צלם עיריית חיפה

על אף החשיבות הרבה של הקמת אולפני חירום ממוגנים והיוזמה הברוכה של רשות השידור, המעידה כי היא הראשונה להקים תשתיות מסוג זה, הרי ההשקעה באולפנים בחיפה והמעמד החגיגי של חנוכתם מחפים על התמרמרות רבה בקרב שדרי הטלוויזיה בערבית שייאלצו, מעתה,  במגמה להצדיק את קיומם של האולפנים בחיפה, לנסוע הלוך ושוב בקו ירושלים-חיפה כדי להעלות את שידורי המחלקה. מהלך זה כרוך בהוצאות כבדות של הסעות עובדים ובזבוז זמן יקר ועובדים ברשות מכנים אותו שלומיאליות וחוסר חשיבה המאפיינת את הבזבזנות המוכרת של כספי הרשות הממומנים על ידי משלמי המסים.

 

בשעת חירום:

מהרשות נמסר כי חנוכת האולפנים בחיפה היא חלק מתכנית הרשות להקים כמה אולפני חירום שייתנו מענה לכלל האזרחים במדינת ישראל בעת מלחמה. הם ישמשו את קול-ישראל ואת הטלוויזיה הישראלית. קול-ישראל יפעיל רשתות מקומיות שישמשו גל חירום, ובהן יועברו הודעות והנחיות של הג"א, צה"ל, ושירותי הביטחון.

לצורך השידורים בערוץ הראשון הוצבה מעל הבניין בחיפה מצלמה, והיא תצלם ביום ובלילה את כל רחבי העיר חיפה ואת השטח שבין חיפה לעכו. כך יבטיח הערוץ הראשון את שידוריו הרציפים וגם יעביר צילומים חיים בעת נפילת טילים או בזמן פגיעה במבנים, מתוך אולפנים ממוגנים.

בשעתיים הראשונות של שידורי קול-ישראל מחיפה יארח חיים א-דור את מנכ"ל רשות השידור ואת יו"ר הרשות, את מנהל "קול ישראל" וראשי ערים בצפון, וישוחח עם מרכז הבקרה של עיריית חיפה והחמ"ל של עכו. את השעה השלישית תגיש אורלי אלקלעי. היא תשוחח עם השר לביטחון הפנים, עם נציב הכבאות הראשי ועם מפקד מחוז הצפון של המשטרה. את השעה האחרונה יגיש דורון שפר, ויתארחו בה מנהלי בתי חולים בצפון, פסיכולוגים, אנשי חינוך ועוד. 

"קול ישראל בערבית" ישדר במקביל מאולפני החירום בשעות 13:30-12:35 ובכך ישמש מקור מידע בעת מלחמה לאוכלוסיה הדוברת ערבית. בתכנית ידובר  על תרומתו של אולפן החירום לאוכלוסיה ועל העברת מידע והנחיות לציבור מגורמי הצלה וסיוע, וכן ייפתחו קווי טלפון לאולפן כדי לקבל פניות מן הציבור ולתת להן מענה הולם. ישתתפו בתכנית ראשי מועצות, גורמי הצלה (מד"א, מכבי אש, משטרה), נציגי משרדי ממשלה היכולים לתת שירות (חינוך, רווחה, מס רכוש, ביטוח לאומי). הם יידרשו בעתות חירום לתת מענה מידי לצורכי השעה. התדר שיופעל בעתות חירום לקול ישראל בערבית –  738 AM .

 מנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם אמר כי "רשות השידור מודעת היטב לאפשרות של הסלמה בדרום או סכנת פרוץ מלחמה אזורית במזרח התיכון והיא נערכת באמצעות אולפנים ממוגנים כדי לתת לאזרחי ישראל התרעות באמצעות שידורי הרדיו והטלוויזיה על נפילות טילים ורקטות, הנחיות לאוכלוסיה של פיקוד העורף וסיקור מהיר ואמין של כל ההתפתחויות בשעת חירום".

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן