Skip to content

"מכרת את נשמתך לשטן", הטיח פואד במופז – וביקש למחוק

"האמנתי לך באמונה שלמה, שתהיה מסוגל לשקם את קדימה, להעמיד אותה על הרגליים ולהכין אותה לקראת הבחירות. בפוליטיקה הישראלית, שלושה חודשים הם הרבה זמן. אבל העדפת למכור את נשמתך לשטן. השטן הוא היחידי שהרוויח", אמר ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר, בדיון סוער במליאת הכנסת. מופז הקשיב ושתק. אחר כך הבהיר כי לא התכוון להשוות את […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"האמנתי לך באמונה שלמה, שתהיה מסוגל לשקם את קדימה, להעמיד אותה על הרגליים ולהכין אותה לקראת הבחירות. בפוליטיקה הישראלית, שלושה חודשים הם הרבה זמן. אבל העדפת למכור את נשמתך לשטן. השטן הוא היחידי שהרוויח", אמר ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר, בדיון סוער במליאת הכנסת. מופז הקשיב ושתק. אחר כך הבהיר פואד כי לא התכוון להשוות את נתניהו לשטן

מאת צבי זינגר

"מכרת את נשמתך לשטן, אבל השטן הוא היחידי שהרוויח". כך הטיח זקן חברי הכנסת, ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר, בדיון סוער במליאת הכנסת, על אישור ההסכם הקואליציוני וצירוף מופז לממשלה.

בן אליעזר (צילום: מגיסטר, ויקימדיה)
דבר כזה עוד לא ראיתי. בן אליעזר (צילום: מגיסטר, ויקימדיה)

"ראיתי הכל, אבל דבר כזה עוד לא ראיתי", אמר פואד, כשהוא מפנה מבטו ישירות אל מופז. "מופז שירת תחתי כשהייתי שר ביטחון. הוא היה איש אמיץ. מאוחר יותר הוא נכנס לתפקיד שר ביטחון. הוא היה אמיץ. אבל תצטרך עכשיו הרבה אומץ כדי להסתכל בעיניים להמוני בית ישראל ולהגיד להם מה עוד נשאר בפוליטיקה.

"אני עוקב אחריך שנים, בהיותי חבר ועדת חוץ וביטחון", אמר בן אליעזר, שכבר מזמן לא נשא נאום כה חריף ונוקב. "אני מכיר את דעתך בעניין התהליך המדיני. אני מכיר את דעתך בעניין איראן. אתה יודע מה? כמה פעמים חזרת ואמרת על ידי שראש הממשלה הזה הוא שקרן, שקרן, שקרן. ואני האמנתי לך גם כשאמרת לי שאתה הולך להוביל את הנושא החברתי.

"הדבר הכי חמור הוא שגם אם לא התכוונת לזה, הציבור במדינת ישראל איבד את אמונו באופן טוטאלי במערכת הפוליטית", המשיך פואד לתקוף. "המערכת הפוליטית כיום, סלח לי על האמת שלי, היא זבל. פשוט זבל.

ישב, הקשיב ושתק. מופז בדיון על כניסתו לממשלה
ישב, הקשיב ושתק. מופז בדיון במליאה על כניסתו לממשלה

"האמנתי לך באמונה שלמה, שתהיה מסוגל לשקם את קדימה, להעמיד אותה על הרגליים ולהכין אותה לקראת הבחירות. בפוליטיקה הישראלית שלושה חודשים הם הרבה זמן. אבל העדפת למכור את נשמתך לשטן. השטן הוא היחידי שהרוויח", אמר פואד, כשמופז יושב במליאה ושותק. "מתי עלו לו כל הרעיונות המטורפים האלה? באותו לילה, כאשר הבין שוועידת הליכוד טרקה לו את הדלת בפרצוף ומאות הרימו את השלטים 'הצבעה חשאית'. הוא היחידי שהרוויח מזה. נתת לו את כל הזמן שבעולם כדי שישקם את הליכוד מבפנים וכדי שיתייצב עם ליכוד מאורגן ומלוכד יותר לבחירות".

מאוחר יותר ביקש בן אליעזר למחוק את התבטאותו החריגה מהפרוטוקול והבהיר כי לא התכוון להשוות את נתניהו לשטן.

מופז נאלץ במשך שעה ארוכה לספוג ביקורת קשה מהאופוזיציה הקטנה, אך האסרטיבית. "חוק טל? אלו תירוצים עלובים", אמרה יו"ר מר"צ, ח"כ זהבה גלאון. "זוהי כניסה לממשלה לצורך הישרדות. דיברו על התרגיל המסריח משנות ה-90'? הוא מתגמד. זה מגה תרגיל מסריח. מה יגיד הציבור כשהוא מאבד את האמון בחברי הכנסת? בגלל תפוח אחד רקוב, מפלגת קדימה, כל חברי הכנסת מוכתמים. את ראש הממשלה הפחידו המתנחלים במרכז הליכוד, ומופז חטף פאניקה מהסקרים שהמפלגה שלו מתאדה. לא נתניהו ומופז מרכיבים את הקואליציה, אלא מגרון והכשלון".

ח"כ יצחק הרצוג ממפלגת העבודה "הודה" לחברי קדימה. "אנחנו מודים לכם מקרב לב", אמר. "נתתם לנו את ההזדמנות להיות האלטרנטיבה היחידה ולהוביל מערכת בחירות שתימשך שנה וחצי, בהן נחשוף את כל הסיעות המרכיבות את הממשלה ונציב אלטרנטיבה אמיתית לעם ישראל".

דב חנין (חד"ש): "לכולנו יש מה לחשוש ממה שקרה כאן. זו לא רק שאלה של אמינות. אלה שאלות יותר כבדות משקל, יותר רציניות ומסוכנות. מהי האג'נדה של הממשלה הזאת? קיצוצים מרחיקי לכת בתחום החברתי. היא מקבלת חיזוק מחבר כנסת מופז, שאמר רק לאחרונה שהוא רוצה להוביל אג'נדה חברתית. מה שנתניהו לא יכול היה להרשות לכם כשאתם באופוזיציה, הוא יכול להרשות לעצמו עכשיו, כשאתם בפנים".

אילן גילאון (מרצ): "מבחנך יהיה התנעת התהליך המדיני השבוי בידי הימין הקיצוני. ראש הממשלה משתוקק להיכנס לדפי ההיסטוריה, אך שבוי בידי שותפיו מבית".

מחוץ להסכם. נתניהו נאלץ להודות שאולי יצורפו שרים נוספים מקדימה (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
החיוכים של אתמול. היום נתניהו נאלץ להודות שאולי יצורפו שרים נוספים מקדימה, מחוץ להסכם (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

אולם את העקיצה הפחות צפויה קיבל מופז דווקא מחברי סיעתו. רק 12 מבין 28 חברי הסיעה הגיעו למליאה. היעדרות רוב חברי הסיעה הייתה סימן ברור לחוסר שביעות רצון מהמהלך של מופז. הגדיל לעשות מכולם ח"כ רוברט טיבייב, שכינה את המהלך של מופז, עוד לפני נאומו במליאה, "מכירת חיסול". מעל הדוכן אמר טיבייב: "נתניהו הוכיח שהוא פוליטיקאי ענק. הוא אמר דבר פשוט – אני בעל הבית פה ומתי שאני רוצה יהיו בחירות ומתי שאני לא ירצה לא יהיו בחירות. יכול להיות שזה הצעקה האחרונה שלי מספסלי האופוזיציה. כנראה לא יהיו יותר צעקות מטעם קדימה, כי כולנו הופכים להיות מקלות של זאב אלקין. כנראה איבדנו את המצפן, אני מאוד מקווה שלא נאבד את המצפון".

הדיון במליאת הכנסת הופסק לפני ההצבעה, לאחר שראש הממשלה נדרש להציג בפני המליאה גם את הסיכומים בעל פה שהיו לו עם מופז. בתגובה הופסק הדיון וראש הממשלה יצא להתייעצויות.

ח"כ אורי אריאל שאל אם יש נספח סודי להסכם עם קדימה, ונתניהו נאלץ להודות, עם חידוש הדיון, כי "יש אפשרות שימונו שרים בעתיד", זאת, למרות שאין לתוספת שרים מקדימה שום אזכור בהסכם. בהצבעה לאשרור ההסכם וצירופו של מופז לממשלה תמכו 71 חברי כנסת, 23 התנגדו.

למרות גודלה של הקואליציה, לא הכל יילך חלק לנתניהו. הבהיר זאת היום גם שר החוץ, אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו.

"המבחנים העיקריים זה חוק טל ופינוי הבתים בשכונת האולפנה", אמר היום ליברמן לחברי סיעתו. "אלו שני המבחנים החשובים ביותר ואני מקווה שנשכיל לעבור אותם בדרך הטובה. דווקא בגלל שיש קואליציה יציבה ואיתנה, אסור שזו תהיה מריחה".

ליברמן הבהיר כי הוא מצפה מיו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, לשתף "באופן מסודר" את מפלגתו בכל הצעה הנוגעת לחוק הגיוס לכל. "אנחנו מצפים שתהיה הצעה רצינית ושלא יעמידו אותנו בפני עובדה. אני לא צריך לקבל את ההצעה מעיתונאים בכנסת".

על שכונת האולפנה אמר ליברמן: "התושבים שחיים שנים בגבעת האולפנה הם תושבים שומרי חוק ונושאים בכל החובות: משרתים בצבא, עושים מילואים, עובדים ומשלמים מסים. זה לא מאחז לא חוקי. הם לא טעו, הם נשלחו לשם. הטעות היא של המדינה והיא חייבת לקחת אחריות. אני לא רואה שום דרך אחרת אלא חקיקה שתסדיר את הנושא".

ליברמן ליגלג גם על יאיר לפיד ששריין לעצמו את תפקיד היו"ר עד שנת 2020. "סיכוייו להיבחר לנשיא ארה"ב הרבה יותר גבוהים מסיכויי מפלגתו להישאר עד 2020".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן