Skip to content

אושר בקריאה טרומית: מקומות חניה שמורים גם לבני 75 ומעלה

את הצעת החוק יזם ח"כ משה גפני: "עלינו כחברה לתת את הדגש והעדיפות לקשישים, והחוק יחייב כעת הקצאת מקומות חניה קבועים לאזרחים מבוגרים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

את הצעת החוק יזם ח"כ משה גפני: "עלינו כחברה לתת את הדגש והעדיפות לקשישים, והחוק יחייב כעת הקצאת מקומות חניה קבועים לאזרחים מבוגרים"

מאת צבי זינגר

בצל סערת הדיונים על פיזור הכנסת ואחר כך צירופה של "קדימה" לממשלה, אישרה השבוע מליאת הכנסת פה אחד את הצעת חוק "אזרחים ותיקים", הקובעת כי יוקצו מקומות חניה במקומות ציבוריים לאזרחים אשר גילם עולה על 75 שנה.

את הצעת החוק יזם יו"ר ועדת הכספים, ח"כ הרב משה גפני (יהדות התורה), אשר אמר בעת הגשת הצעת החוק במליאת הכנסת, כי מטרת החוק היא לתת לאזרחים הוותיקים, אשר גילם יותר מ-75 שנה, את הכבוד הראוי ולהקצות להם מקומות חניה. "אני מכיר מקרים רבים מאוד, בהם אזרחים מבוגרים נוהגים ועושים את כל הפעילות שצעירים עושים, אך הם מתקשים במציאת מקומות חניה ולעתים מוצאים חניה במקומות מרוחקים ומסוכנים", אמר גפני. "עלינו, כחברה, לתת את הדגש והעדיפות לקשישים, והחוק יחייב כעת הקצאת מקומות חניה קבועים לאזרחים מבוגרים".

ח"כ גפני הדגיש: "הצעת החוק נובעת מהציווי של התורה 'והדרת פני זקן' ומטרתנו היא להקל עליהם יותר מאשר על אדם צעיר, שהיכולת שלו בתחומים רבים, כמו גם בנושא הזה של מציאת מקום חניה, קלה יותר מאשר לאדם מבוגר".  לדבריו, מלכתחילה הגיל שהציע בהצעת החוק היה נמוך יותר – אך הסכים להעלות את הגיל ל-75 כדי שהממשלה תתמוך בחוק ותקדם אותו לחקיקה.

על הצעת החוק חתומים גם ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), יו"ר הקואליציה זאב אלקין (ליכוד), יו"ר סיעת "קדימה" דליה איציק, יו"ר סיעת ש"ס אברהם מיכאלי, וח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו).

השרה לאזרחים ותיקים לאה נס, אשר הציגה את עמדת הממשלה, אמרה כי החוק כיום מקנה לאזרחים ותיקים הנחות והטבות בתחומים שונים: "המשרד פועל על מנת לעודד את האזרחים הוותיקים להמשיך ולהיות פעילים בחברה הישראלית. הקושי כיום במציאת חניה נגישה בתחומי המקומות הציבוריים בהחלט עשוי למנוע מהציבור המבוגר, מעל גיל 75 , לממש את ההטבות להן הם זכאים מכוח החוק". השרה ציינה עוד, כי "באמצעות החוק המוגש כעת, ניתן יהיה להמשיך ולעודד אזרחים ותיקים שלא להדיר את רגליהם ממקומות ציבוריים ולאפשר להם לעשות זאת בקלות ובבטחה".

בתום הדיון אישרה הכנסת את החוק פה אחד, 18 חכי"ם שנכחו במליאה תמכו בהצעת החוק בקריאה הטרומית והיא תועבר לוועדת הכלכלה להכנה להמשך החקיקה במליאת הכנסת ואישורו הסופי של החוק.

1 Comment

  1. דני בר
    11 במאי 2012 @ 8:00

    לא ברור לי מה הטעם לחוק. אם קשיש בן 75 צריך חנייה קרובה ( כמו חניית נכים ) קרוב לודאי שהוא לא במצב בריאותי המתאים להחזקת רשיון נהיגה ( יש יוצאים מן הכלל, אבל הרוב לא מתאים ). צריך היה חוק שנהגים בני 75 ומעלה יעברו טסט כל שנה ולא אישור רפואי שכל רופא מספק בלי לחשוב על ההשלכות שבכך. נהגים בגיל מעל 70 מעורבים בתאונות הרבה יותר מחלקם בקרב הנהגים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן