Skip to content

כמה דלק באמת צורכת המכונית שלך ?

כל אחד מכיר את הפער בין הצהרת היצרן על צריכת הדלק, לבין המציאות ותדירות מילוי מיכל הדלק, על המשמעות הכספית הכרוכה בכך. בארה"ב תתכן בשורה חדשה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כל אחד מכיר את הפער בין הצהרת היצרן על צריכת הדלק, לבין המציאות ותדירות מילוי מיכל הדלק, על המשמעות הכספית הכרוכה בכך. בארה"ב תתכן בשורה חדשה

מאת דני בר

הת'ר פטרס, עו"ד בדימוס ובעלת הונדה סיוויק היברידית שנת 2006 מקליפורניה, תבעה את יצרנית הרכב, בבית משפט לתביעות קטנות, בטענה שהרכב ההיברידי שלה לא עומד בהצהרת היצרנית היפנית, באשר לצריכת הדלק שלו.

הונדה מפרסמת שהונדה סיוויק היברידית מגיע לעד 50 מייל לגלון שהם מעל ל – 18 ק"מ לליטר.

השופט, בפסק דין המשתרע על פני 26 עמודים, פסק לטובת התובעת, פיצוי של 9,867.19 $ שעל הונדה לשלם לתובעת.
לטענת מומחים של הונדה, הצריכה הגבוה של דלק היא עקב הרגלי נהיגה קלוקלים של התובעת.

זכייתה של פטרס עשויה להוביל את יצרניות הרכב להתחיל לשמור על אמות מידה מציאותיות יותר באשר להצהרותיהן בנוגע לנושא הכול כך כואב לכל כיס – צריכת הדלק הריאלית של הרכב.

מצד שני זו הייתה פסיקה בבית משפט לתביעות קטנות שבו, כמו בישראל, אין זכות ייצוג ע"י עורכי דין. הונדה עתרה עם שלל יועציה המשפטיים, לבית המשפט העליון של מדינת קליפורניה, והיום נפסק לזכותה פסק דין הגורס שהונדה מעולם לא הבטיחה מספר מדויק וזו רק הערכה.

פטרס, פתחה אתר אינטרנט על מנת לעודד ולהדריך בעלי הונדה אחרים, איך לתבוע את הונדה, ובכך מאיימת על ענק הרכב,(http://www.dontsettlewithhonda.org ) ועד כה נרשמו באתר מעל ל- 1,700 בעלי הונדה סיביק היברידית.

אולם יש גם נהגים המצליחים להגיע לשיא בלתי יאמן של נסיעה על מיכל דלק אחד, למרחק של מעל ל- 2,600 ק"מ.

הזוג ג'ון והלן טיילור הם זוג נהגי פולקסווגן ששוברים כל פעם את שיא המרחק שלהם, בנהיגה אופטימאלית מדהימה.

השיא האחרון של הזוג, הושג השבוע בארה"ב בשעה שהזוג יצא מיוסטון טקסס ואחרי 9 מדינות סיימו עד טיפת הדלק האחרונה בעיירה סטרלינג בווירג'יניה. המסע בן שלושת הימים צרך 2.79 ליטר דלק לכל 100 ק"מ בממוצע. הרכב בו נסעו הטיילורים הוא פולקסווגן פסאט 2012 TDI עם מנוע דיזל 4 בוכנות, 2,000 סמ"ק ותיבת הילוכים בת 6 הילוכים.

פרטים נוספים על נהיגת השיא של הזוג טיילור ניתן למצוא באתר: http://www.eco2driving.com/index.php

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן