Skip to content

הנהגת חמאס צפוייה להכריז על הקמת מפלגת האחים המוסלמים בפלסטין

הנהגת חמאס הודיעה במהלך ביקור בח'רטום בירת סודאן כי תקים באופן רשמי את הסניף הפלסטיני של מפלגת "האחים המוסלמים".
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הנהגת חמאס הודיעה במהלך ביקור בח'רטום בירת סודאן כי תקים באופן רשמי את הסניף הפלסטיני של מפלגת "האחים המוסלמים".

מאת עידו וולקן

מועצת השורא של החמאס מתכוונת להחליט על הקמת מפלגת האחים המוסלמים בפלסטין. כך מפרסם עיתון 'א-שרק אל-אווסט' הלונדוני, ביום שבת ה-31/1, בהסתמכו על מקור פלסטיני. הדברים פורסמו בזמן ביקור משלחת רמת דרג מטעם חמאס, בראשות חאלד משעל בח'רטום בירת סודאן.

לפי אותו המקור, המפלגה עתידה להיות עצמאית ונפרדת מ"האחים המוסלמים של א-שאם" (סוריה הגדולה) שבסיסה בירדן והשם "חמאס" ישויך אליה באופן רשמי.

ההחלטה על הקמת המפלגה צפוייה להתקבל, על פי הדיווח, במהלך התכנסות 59 מחברי מועצת השורא בח'רטום. הידיעה התקבלה בספקנות בזירה הפלסטינית, שכן חמאס ממילא מצהירה רשמית על השתייכותה לתנועת האחים המוסלמים.

משלחת בכירי חמאס ביקרה בח'רטום ביום חמישי ה-29/12,  ובראשה ח'אלד משעל, יו"ר הלשכה המדינית של התנועה, וסגנו מוסא אבו-מרזוק, מחמוד א-זהאר, בכיר חמאס ברצועת עזה ואסמאעיל הנייה, ראש ממשלת חמאס ברצועה. המשלחת נועדה עם נשיא סודאן עומר אל-בשיר ודנה עמו בהתפתחויות האחרונות בעולם הערבי ובזירה הפלסטינית. הנייה, שזה לו ביקורו הראשון מחוץ לרצועה מאז שהשתלטה עליה חמאס בקיץ 2007, הכריז כי לסודאן חלק משמעותי בעמידתה של הרצועה במצור הישראלי.

1 Comment

  1. מגפון עיתון ישראלי עצמאי
    9 בינואר 2012 @ 12:53

    […] "האחים המוסלמים" במצרים לוחצת על ארגון החמאס, ארגון-בן של התנועה המצרית, לחדול מן המאבק המזוין בישראל ולהתרכז בזירה הפוליטית […]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן