Skip to content

פלאנט סולאר השלימה סיבוב מסביב לעולם

537 מטרים מרובעים של לוחות סולריים, 90 טון במהירות של 6 קשרים על 20 קילווואט. זוהי צריכת החשמל (ללא מיזוג אוויר) של ה-MS Turanor Planet solar. היום היא עוגנת במרסיי. כתב וצילם: עמית מנדלזון (צרפת) הפלאנט סולאר היא הספינה הסולארית הגדולה ביותר בעולם, תוכננה על ידי חברה מניו-זילנד, נבנתה בגרמניה, ומושטת על ידי צוות המורכב […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

537 מטרים מרובעים של לוחות סולריים, 90 טון במהירות של 6 קשרים על 20 קילווואט. זוהי צריכת החשמל (ללא מיזוג אוויר) של ה-MS Turanor Planet solar. היום היא עוגנת במרסיי.

כתב וצילם: עמית מנדלזון (צרפת)

MS Turanor Planet solar

הפלאנט סולאר היא הספינה הסולארית הגדולה ביותר בעולם, תוכננה על ידי חברה מניו-זילנד, נבנתה בגרמניה, ומושטת על ידי צוות המורכב מצרפתים, שוויצרים וגרמנים.

ב-4 במאי עגנה הפלאנט סולאר במונקו אחרי שהשלימה מסע בן למעלה משישים אלף קילומטרים מסביב לעולם ב-584 יום. היום היא עוגנת במרסי.

מבט מהצד

אנדרי מולשניבסקי מנהל התכנון של הספינה אומר: " קיבלנו מעט מאוד כוח ועם המעט הזה היינו צריכים להניע את ה"דבר הזה" מסביב לעולם". "הפלאנט אולי נבנתה על ידי גרמנים ומושטת על ידי צוות אירופאי אבל עבודת החשיבה נעשתה בניו זילנד, ואנחנו רואים בזה נצחון לטכנולוגיה הימית הניו זילנדית" הוא מוסיף.

MS Turanor Planet solar

הפלאנט היא בעצם פרוייקט שנהגה כרעיון על ידי מהנדס שוויצרי בשם רפאל דומג'אן שעבד בשיתוף עם איש עסקים גרמני אימו סטרוהר. המהנדס שנבחר לביצוע המשימה, מולשניבסקי, וצוותו העבירו לבניה מודל של ספינה הבנויה מחומר מבוסס פחמן קל עם 537 מטרים מרובעים של לוחות סולריים. וסוללות ליתיום איון

האם הטכנולוגיה מספקת לצורך הנעה ימית ? קשה לומר, הנושא עדייו בחיתוליו, אבל בהחלט נעשה צעד גדול בכיוון.

אורך הספינה: 31 – 35 מטרים
רוחבה: 15-23 מטרים
משקל: 95 טון
משטח סולרי: 537 מטרים מרובעים
צריכת חשמל של המנוע: 20 קילווואט (26.8 כוחות סוס)
צוות: 4 איש
מספר אנשים מקסימלי שיכולה לשאת: 40 איש

כל התמונות:

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן