Skip to content

רבני צהר לציבור: נסו להשפיע על שר הדתות

בעקבות החלטתו של יעקב מרגי, שר הדתות, לא לאפשר לרבני צהר לחתן זוגות, קוראים רבני העמותה לציבור להציף את משרד הדתות בפקסים, טלפונים ומיילים ולחתום על עצומה מאת שרית פרקול "שר הדתות, מר יעקב מרגי, החליט לפסול את הרבנים מתנדבי צהר והפסיק לצהר את מתן תעודות הנישואין", נכתב בדף הראשי של ארגון רבני צהר, מאגר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעקבות החלטתו של יעקב מרגי, שר הדתות, לא לאפשר לרבני צהר לחתן זוגות, קוראים רבני העמותה לציבור להציף את משרד הדתות בפקסים, טלפונים ומיילים ולחתום על עצומה

מאת שרית פרקול

"שר הדתות, מר יעקב מרגי, החליט לפסול את הרבנים מתנדבי צהר והפסיק לצהר את מתן תעודות הנישואין", נכתב בדף הראשי של ארגון רבני צהר, מאגר רבנים ארצי הנכונים לערוך חופות לכל פונה בחינם, לפי כללי ההלכה. "עקב כך, איננו יכולים יותר לעמוד לרשות הזוגות המעוניינים להתחתן כיהודים דרך צהר".

הדף הראשי של עמותת צהר
"תנו לצהר להמשיך לחתן כהלכה, באהבה". הפנייה לציבור באתר צהר
עמותת "צהר" הוקמה על ידי קבוצת רבנים מהציונות הדתית במגמה להיות שותפים בעיצוב דמותה היהודית של מדינת ישראל, מתוך הידברות וחיפוש אחר מרכיבי זהות משותפים. בין השאר רשומים בין הרבנים המשיבים לשאלות הציבור הרב יובל שרלו, הרב בניהו ברונר, הרב אמיר ורד ועוד.

לפי הנכתב באתר העמותה, עמותת רבני צהר פועלת במספר מישורים על מנת להשיג את המטרות האלה.

"הארגון שואף להשפיע על השיח הציבורי בישראל והרבנים החברים בו נוהגים להתבטא בסוגיות הבוערות הנמצאות על סדר היום הציבורי של המדינה ושל העם היהודי בכלל", נכתב שם.

מיזם הנישואין, שנפסל כעת על ידי שר הדתות, הוא המיזם הראשוני והוותיק ביותר של העמותה, במסגרתו נישאים מידי שנה יותר מ-3,000 זוגות ע"י רבני צהר ללא קבלת תמורה, בטקס יהודי-אורתודוכסי שהוא גם משמעותי ובעל אמירה אישית של בני הזוג. נוסף על כללי ההלכה, רבני צהר קיבלו על עצמם עקרונות נוספים, בהם – להגיע בזמן לפי בקשת בני הזגות ולא לערוך שתי חופות בערב אחד (כמי שהרב הגיע לחופתה באיחור של יותר משעה, וגם רקד על שתי חתונות, אלה עקרונות ראויים וחשובים).

בידיעה מאת טל יחזקאלי באתר של גל"צ נכתב כי המשרד לשירותי דת איפשר במשך שנים לארגון, בהסכמה שבשתיקה, לחתן זוגות מכל הארץ דרך הרבנות בשוהם ובכפר עציון, החליט לאכוף תקנה ישנה. מעכשיו, כלות וחתנים רשאים להנפיק תעודת נישואין רק במקום מגוריהם, או במקום החתונה.

לטענת הרב דוד סתיו, שעומד בראש צוהר, המשרד אוכף בצורה בררנית. "עשרות אלפי זוגות חרדיים נרשמים בבתי הדין הפרטיים שעושים הסכמים עם רבנויות שונות ואף אחד לא מונע בעדם", אמר הרב סתיו, "רק בקרב הזוגות החילונים ואנשי הציונות הדתית אוכפים סעיף מינהלי שבכל מדינה מתוקנת היה נמחק מזמן"

אנשי צהר מבקשים מהציבור לפנות ישירות לשר הדתות, בניסיון לשנות את החלטתו. באתר צהר מצורפים מספרי הטלפון והפקס של לשכת השר וכתובת האימייל של משרד הדתות. כן יש באתר הפניה לעצומה בפייסבוק שלשונה "תנו לצהר להמשיך לחתן כהלכה, באהבה… כי אנחנו יהודים".

10.11.2011 – עדכון: נציגים מארגון הרבנים קיבלו לידיהם 300 תעודות נישואים, שבאמצעותן יוכלו לסיים את הליך הרישום עבור זוגות שהתחתנו דרכם, וכן לרשום זוגות חדשים. בהודעה שפירסם הארגון הודו הרבנים לתומכים הרבים, בהם גם אלפי החותמים על העצומה בפייסבוק. "זהו יום ניצחון ליהדות במדינת ישראל", אמר יו"ר צהר, הרב דוד סתיו. "אנחנו שמחים שהגענו להסדר בהסכמה עם המשרד לשירותי דת, שיאפשר ליותר ישראלים להתחתן כיהודים על-פי דת משה וישראל"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן