Skip to content

הודעה משותפת ישראלית-פלסטינית: "מחויבים להשגת שלום"

בירושלים מקווים שצירוף "קדימה" לקואליציה והקמת ממשלת האחדות יקלו על הפלסטינים את ההחלטה לחדש את המו"מ הישיר, ללא תנאים מוקדמים. במקביל, יחודשו השבוע את הדיונים בצוות השרים, למציאת פתרון לבעיית שכונת האולפנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בירושלים מקווים שצירוף "קדימה" לקואליציה והקמת ממשלת האחדות יקלו על הפלסטינים את ההחלטה לחדש את המו"מ הישיר, ללא תנאים מוקדמים. במקביל, יחודשו השבוע את הדיונים בצוות השרים, למציאת פתרון לבעיית שכונת האולפנה

מאת צבי זינגר

נתניהו ואבו מאזן (צילום אבי אוחיון, לע"מ)
חלופת מכתבים. נתניהו ואבו מאזן (צילום ארכיון: אבי אוחיון, לע"מ)

"ישראל והרשות הפלסטינית מחויבות להשגת שלום והצדדים מקווים שחלופת המכתבים בין הנשיא אבו מאזן לראש הממשלה נתניהו תתרום לכך". זה נוסח ההודעה שפירסמו אמש ישראל והרשות הפלסטינית, לאחר שעו"ד יצחק מולכו, שליחו האישי של נתניהו, מסר ברמאללה לאבו מאזן אגרת מראש ממשלת ישראל.

האיגרת שנמסרה לנשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן היא איגרת תשובה לאיגרת אבו מאזן, שנמסרה לפני מספר שבועות לראש הממשלה בנימין נתניהו, ע"י משלחת פלסטינית.

בירושלים מקווים, כי הקמת ממשלת האחדות וצירוף קדימה לקואליציה, תקל על הפלסטינים לחזור למו"מ ישיר עם ישראל, ללא תנאים מוקדמים. ההערכה היא, כי הפלסטינים יחדשו בסופו של דבר את ההידברות הישירה – משום שאם לא יעשו זאת, עלולה הביקורת הבינלאומית להיות מופנית נגדם.

במקביל יחודשו השבוע ההתייעצויות בין ראש הממשלה לצוות השרים בנושא שכונת האולפנה בבית אל. דיון ראשון שקיים ראש הממשלה ביום שישי הסתיים ללא החלטה. בדיון השתתפו המשנה לראש הממשלה שאול מופז, המשנה לראש הממשלה משה יעלון, שר הביטחון אהוד ברק, שר המשפטים יעקב נאמן, שר האנרגיה והמים עוזי לנדאו, שר החינוך גדעון סער והשר בני בגין. בנוסף לשרים השתתפו גם היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין ונציגי המינהל האזרחי והפרקליטות.

הפתרון המועדף, בשלב זה, הוא מציאת פתרון ייחודי לגבעת האולפנה, ולא פתרון כולל לכל הבניה בהתנחלויות הנמצאת על קרקעות פרטיות. זאת, משום החשש, כי אם יחוקק חוק כוללני, שיקיף מקרים דומים נוספים ביהודה ושומרון של בנייה שנעשתה על קרקע פלסטינית פרטית – הדבר יעורר ביקורת קשה בעולם נגד ישראל.

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון הבוקר בהצעת החוק של ח"כ מירי רגב (ליכוד) להחיל את החוק הישראלי על כול היישובים ביהודה ושומרון. סיכוייה של הצעת חוק זו לעבור נראים קלושים, על פי הערכה של גורמים פוליטיים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן