Skip to content

ראש ההממשלה התערב – והצעת חוק להחלת החוק הישראלי בהתנחלויות נבלמה

לו היתה ההצעה מתקבלת היה עלול להיגרם משבר קואליציוני עם "קדימה" או משבר ביחסי ישראל עם ארה"ב והאיחוד האירופי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לו ההצעה הייתה מתקבלת, היה עלול להיגרם משבר קואליציוני עם "קדימה" או משבר ביחסי ישראל עם ארה"ב והאיחוד האירופי

מאת צבי זינגר

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מנע היום ברגע האחרון את אישור הצעת החוק של ח"כ מירי רגב, להחלת החוק הישראלי על כל ההתנחלויות ביהודה ושומרון. נתניהו התערב ומנע את אישור הצעת החוק

רגב (צילום: ויקימדיה)
נאמן לא הצליח לשכנע אותה לרדת מהעץ. רגב (צילום: ויקימדיה)

בוועדת השרים לחקיקה – לאחר שרוב מוחץ מבין השרים, חברי הוועדה, תמכו בהצעת החוק.

התערבותו התקיפה של ראש הממשלה, שדרש מחברי הוועדה להצביע נגד הצעת החוק, קרתה לאחר ששר המשפטים, יעקב נאמן – המשמש גם כיו"ר הוועדה – הבין כי ההצעה עומדת לעבור ברוב מוחץ. הוא ניסה לשכנע את חברת הכנסת רגב לדחות את ההצבעה ומשנכשל בכך, התקשר לראש הממשלה ועדכן אותו. נתניהו הורה מייד לשרים, באמצעות השר נאמן, להצביע נגד ההצעה.

בעקבות המסר של ראש הממשלה נדחתה הצעת החוק ברוב גדול, למעט חמישה שרים שנמנעו ושני שרי "ישראל ביתנו" שאחד, סטס מיסז'ניקוב, התנגד והשני, יצחק אהרונוביץ', עזב את החדר לפני ההצבעה השניה – כל תשעת השרים האחרים התנגדו.

לו היתה ההצעה מתקבלת, היא היתה עוברת להצבעה בכנסת ואז היה הדבר מביא את סיעת "קדימה" לדילמה – האם לתמוך בהצעת החוק שזכתה לגיבוי ממשלתי, או להתנגד לה ולסכן את קיום ממשלת האחדות. לו ההצעה הייתה עוברת במליאת הכנסת, אפילו בקריאה טרומית, היה עלול להיגרם משבר כבד ביחסי ישראל עם מדינות אירופה ואפילו עם ארה"ב.

1 Comment

  1. אלכס
    14 במאי 2012 @ 22:03

    מה זה השטות הזאת..נתניהו מתנהג כמו דיקטטור לצערי, בהצבעה דמוקרטית של נבחרי העם היה אמור לעבור החוק…כל הכבוד לישראל ביתנו שהולכים בעקבות האמונה שלהם למרות הכל

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן