Skip to content

"עזה תחילה" – גרסת השר ארדן

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, הציע לשרי הממשלה לנתק את עזה תחילה מהחשמל, במקרה של עומס יתר על המערכת. הצעתו לא התקבלה. לעומת זאת, הממשלה אישרה להשתמש בדלקים מזהמים ולהפעיל גם גנרטורים בבסיסי צבא - כדי להתגבר על המחסור הצפוי בחשמל בחודשי הקיץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, הציע לשרי הממשלה לנתק את עזה תחילה מהחשמל, במקרה של עומס יתר על המערכת. הצעתו לא התקבלה. לעומת זאת, הממשלה אישרה להשתמש בדלקים מזהמים ולהפעיל גם גנרטורים בבסיסי צבא – כדי להתגבר על המחסור הצפוי בחשמל בחודשי הקיץ

מאת צבי זינגר

הממשלה אישרה היום להשתמש בדלקים מזהמים ובין היתר להפעיל גם את תחנת הכוח רדינג ואת תחנת הכוח בחיפה במזוט – כדי להתגבר על המחסור בחשמל הצפוי בשיא הקיץ. עוד אישרה הממשלה למחנות ולבסיסי צה"ל להשתמש בגנראטורים לייצור חשמל במקרה הצורך, כדי להתגבר על המחסור בחשמל.

גלעד ארדן: "עזה תחילה". (תצלום מעמוד הפייסבוק של השר גלעד ארדן)
גלעד ארדן: "עזה תחילה". (תצלום מעמוד הפייסבוק של השר גלעד ארדן)

עפ"י החלטת הממשלה יוגדרו החודשים יוני-ספטמבר כחודשים שבהם יש להיערך למחסור בחשמל. הוחלט עוד לאפשר את הארכת התקופה בחודש נוסף, אם יחליט על כך שר האנרגיה והמים, עוזי לנדאו.

עוד לפני ישיבת הממשלה הציע השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, לחברי הממשלה לנתק את החשמל לרצועת עזה במקרה של הפסקות חשמל יזומות בקיץ – אך הצעה זו לא התקבלה. השר ארדן שיגר לשרי הממשלה מכתב ובו הציע, במקרה של עומס שמסכן את המערכת – להפסיק, בראש ובראשונה, את זרם החשמל לעזה.

"מבלי להתייחס בנקודת זמן זו לסוגיה, כי אנו מספקים חשמל לרשות הנשלטת על ידי ארגון טרור הקורא לחיסולה של מדינת ישראל, לא ייתכן שנמשיך לספק חשמל לרשות הפלסטינית כשמנגד מפעלים ויישובים ישראליים יוחשכו. אין מדובר בסנקציה כנגד עזה ובטח שלא כנגד תושביה, אלא צעד בסיסי הנדרש מתוך הכרה מלאה כי 'עניי עירך קודמים'."

מזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר, הגיב בדף הפייסבוק שלו, על הצעת השר ארדן: "השר ארדן, אם כבר אז כבר, אפשר להעביר טונות של זבל לרצועת עזה, להזרים לשם ביוב, להעתיק לשם מפעלים מזהמים, ואולי אפילו לשלוח להם שר חדש להגנת הסביבה."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן