Skip to content

הסכם חדש לשיתוף פעולה מדעי בין של ישראל וקנדה

האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים רואה חשיבות עצומה בהסכם שנכנס לתוקפו היום. נשיאת האקדמיה, פרופ' ארנון: כאקדמיה לאומית במדינה קטנה, אנו מכירים בערכם של קשרים עם מדענים במדינות בעלות מדע מתקדם כמו קנדה. ההסכם יעצים את הפיתוח המדעי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים רואה חשיבות עצומה בהסכם שנכנס לתוקפו היום. נשיאת האקדמיה, פרופ' ארנון: כאקדמיה לאומית במדינה קטנה, אנו מכירים בערכם של קשרים עם מדענים במדינות בעלות מדע מתקדם כמו קנדה. ההסכם יעצים את הפיתוח המדעי 

מאת צבי זינגר

הסכם חדש לשיתוף פעולה מדעי בין האקדמיות למדעים של ישראל וקנדה נכנס לתוקפו מהיום. נשיא המדינה, שמעון פרס, והמושל הכללי של קנדה, דייוויד לויד ג'ונסטון, נתנו את חסותם בטקס רשמי וחגיגי במעמד הנשיא והמושל, שנחתם בשבוע שעבר באוטווה.

מימין לשמאל: נשיא המדינה מר שמעון פרס, נשיאת האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים פרופ' רות ארנון, נשיאת האקדמיה המלכותית למדעים של קנדה, פרופ' יולנדה גריזה
מימין לשמאל: נשיא המדינה שמעון פרס, נשיאת האקדמיה הישראלית למדעים פרופ' רות ארנון, נשיאת האקדמיה של קנדה, פרופ' יולנדה גריזה, המושל הכללי של קנדה, דיוויד לויד ג'ונסטון בטקס חתימת הסכם הבנות מדעי ב-8 במאי .צילום: MCpl Dany Veillette, Rideau Hall© 2012 Office of the Secretary to the Governor General of Canada

בטקס אמרו נשיאת האקדמיה, פרופ' רות ארנון, ועמיתתה, הנשיאה הקנדית, פרופ' יולנדה גריזה, כי הן מברכות על הפעילות המזורזת ושיתוף הפעולה החדש בין שתי המדינות, ברוח ההסכם שנחתם.

"הסכם זה בין האקדמיות יאפשר מפגשים קרובים של מדענים בתחום חקר המוח משתי המדינות והם מסמנים את אמונת שני המוסדות בעקרונות שיתוף הפעולה ובהפיכתם לתכניות מידיות", אמרה פרופ' גריזה והוסיפה, כי היא רואה כבוד לאקדמיה המלכותית הקנדית בשנתה ה-130 להשתתף במיזם חדשני עם העמיתים המוערכים מישראל, שמדעניה המעולים שותפים פעילים בקידום המחקר ומיזמים מדעיים בין-לאומיים.

פרופ' ארנון אמרה, כי "ההישגים של החוקרים הישראלים ותרומתם ליזמות מחקר ופיתוח ניכרים בפרסים בין-לאומיים יוקרתיים, ובהם פרס נובל ופרס גרדנר הקנדי. עם זאת, כאקדמיה לאומית במדינה קטנה, אנו מכירים בערכם של קשרים עם מדענים במדינות בעלות מדע מתקדם כדוגמת קנדה. הסכם זה יפתח פתח נוסף למדענים משתי המדינות לשתף פעולה ויעצים את הפיתוח המדעי הבין-לאומי."

האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים נוסדה על פי חוק ב-1961 והיא פועלת לקידומם של מדעי הטבע ומדעי הרוח. חבריה הם כ-100 מדענים וחוקרים, מהבולטים ביותר בארץ. האקדמיה משמשת יועץ רשמי לממשלת ישראל בעניינים הקשורים למדע ולמחקר, ואחד מתפקידיה העיקריים הוא פיתוח הקשרים עם אקדמיות למדעים וארגוני מדע ברחבי העולם.

האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים רואה חשיבות עצומה בהסכם שנחתם בימים אלה עם האקדמיה המלכותית הקנדית, בתחום שיתופי הפעולה המדעיים הבין-לאומיים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן