Skip to content

צה"ל וצבא ארה"ב תרגלו חילוץ משותף בעת רעידת אדמה

בתרחיש התרגיל: רעידת אדמה קשה וקריסת בניין בן שלוש קומות על יושביו. לראשונה שולבו לכודים חיים בתוך מנהרות בטיחותיות שנבנו מבעוד מועד. בכך דימה התרגיל את המציאות והיה מורכב ומרתק יותר. לא תרחיש דמיוני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתרחיש התרגיל: רעידת אדמה קשה וקריסת בניין בן שלוש קומות על יושביו. לראשונה שולבו לכודים חיים בתוך מנהרות בטיחותיות שנבנו מבעוד מועד. בכך דימה התרגיל את המציאות והיה מורכב ומרתק יותר. לא תרחיש דמיוני

מאת אליק מאור 

תרגיל חילוץ (צילום: דו"צ)
האמריקנים מתמחים בגובה, הישראלים - על פני הקרקע. תרגיל חילוץ משולב (צילום: דו"צ)

יחידת חילוץ של פיקוד העורף ויחידת חילוץ של צבא ארצות הברית, תרגלו אתמול במשותף תרגיל בחילוץ קרבנות אסון. התרגיל בחן את אפשרויות הטיפול בנפגעים ושימוש בציוד מכני הנדסי בעת האירוע.

על מנת לבצע תרחיש קרוב למציאות, שולבו בצה"ל לראשונה לכודים חיים בתוך מנהרות בטיחותיות, שנבנו מבעוד מועד. עובדה שלדברי פיקוד העורף  הפכה את התרגיל לדומה מציאות, מורכב ומרתק יותר.

התרגיל נועד לחזק את מערכי שיתוף הפעולה בעת אסון רב נפגעים, כמו אסון עקב רעידת אדמה. התרחיש דימה הפעם רעידת אדמה קשה, רבת נפגעים ולכודים. לדברי מפקד יחידת החילוץ הישראלית בפיקוד העורף, תא"ל (מיל) שלום בן אריה, שיתוף הפעולה עם יחידות החילוץ האמריקניות קיים זה מספר שנים והוא "נולד מתוך רצון שלנו ושלהם לראות את המשותף בפעילות ההומניטארית הזו. בשנה הבאה נבוא לבקר בארה"ב, כדי לראות אותם בסביבת העבודה הטבעית שלהם".

לדבריו, ההבדל בין יחידות החילוץ הוא בגובה העבודה. בעוד האמריקנים מתמחים בחילוצים וגלישה בגבהים, הישראלים מתמחים בחילוץ מתוך הריסות על פני הקרקע וחילוץ ממעמקים. "מהאמריקנים ניתן ללמוד," אומר בן אריה, "על חילוץ מגובה רב, חילוץ עם גלישה וטיפוס". בתרחיש שנבחר, קרס בנין בן שלוש קומות כתוצאה מרעידת אדמה וקבר תחתיו עשרות לכודים חיים. את תחושת המציאות אפשר היה לחוש בעת הדממת המחלצים, אז ממש שמעו את זעקות האימה של הלכודים, את קולות המכשירים הסלולריים ונקישות עמומות על מתכות וקירות.

רס"ן (מיל), פרופ' דן נמת, קצין הרפואה של היחידה, הסביר כי מייד לאחר החילוץ נכנסים כוחות הרפואה לתמונה. "אנו בוחרים את סדר הטיפול לפי חומרת הפגיעה ויחד עם האמריקנים, אנו רואים את דרכי מתן הטיפול הרפואי בכל צבא".  לדברי משתתפי התרגיל, התיאום היה מוצלח עד כדי כך, שרק על פי צבע הקסדות אפשר היה להבחין בין החיילים.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן