Skip to content

הנשיא פרס אירח את מפיקי "הומלנד"

נשיא המדינה, שמעון פרס, המחלים בביתו מניתוח, נפגש היום עם יוצרי הסידרה האמריקאית "הומלנד", המבוססת על "חטופים" הישראלית. הנשיא קרא למפיקים להמשיך להשקיע בישראל ולצלם כאן סרטים: "ארצנו פתוחה בפניכם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה, שמעון פרס, המחלים בביתו מניתוח,  נפגש היום עם יוצרי הסידרה האמריקאית "הומלנד", המבוססת על "חטופים" הישראלית. הנשיא קרא למפיקים להמשיך להשקיע בישראל ולצלם כאן סרטים: "ארצנו פתוחה בפניכם"

מאת צבי זינגר

נשיא המדינה, שמעון פרס  נפגש הבוקר עם יוצרי הסדרה האמריקאית Homeland, שנוצרה בהשראת "חטופים" הישראלית. בפגישה השתתפו השחקן ממוצא איראני, נאוויד נגהבאן, המפיק האחראי, הווארד גורדון, ראש אולפן פוקס 21, ברט סלק, נשיא "שואוטיים", דייויד נווינס ומארחי הקבוצה בארץ, מנכ"ל קשת אבי ניר וגידי רף – יוצר, כותב ובמאי חטופים ושותף בסדרה הומלנד.

הנשיא פרס עם אנשי הסדרה "הומלנד". (תצלום: מארק ניימן/לע"מ)
הנשיא פרס עם אנשי הסדרה "הומלנד". (תצלום: מארק ניימן/לע"מ)

בפתח הפגישה אמרו האורחים לנשיא פרס, "היית כוכב אמיתי בביקורך בארצות הברית, עקבנו אחרייך בלוס אנג'לס ובהשקת הפייסבוק עם צוקרברג ונהננו מכל רגע."

המפיקים ביקשו מהנשיא סקירה מדינית על הנעשה במזרח התיכון ועל מצב תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים כמו גם על הסוגיה האיראנית.

נושא אחר שעניין אותם במיוחד הוא החלטתו ההיסטורית של פרס לצאת למבצע אנטבה ולהימנע ממו"מ עם החוטפים. הם רצו מאוד שיספר להם על כך. הנשיא נענה לבקשת המפיקים וערך סקירה מקיפה על המבצע, על ההחלטות הקשות מאחורי הקלעים ועל התעוזה הישראלית של ההנהגה וכוחות הביטחון. פרס סיפר על החלטתו כשר הביטחון להכין תוכניות מבצעיות לפעולה, על הרגעים מורטי העצבים מאחורי הקלעים  ותיאר את מהלך המבצע כולו ובכלל זה את פעילות הרדארים, מיקומם של החיילים האוגנדים ופריסת המחבלים בשטח שדה התעופה.

האורחים ביקשו לשמוע מהנשיא על פועלו לצדו של בן גוריון בהקמת המדינה והנשיא סיפר לאורחיו על ימיה הראשונים של ישראל: "ישראל היא התגשמות חלום. הגענו לכאן בלי כלום, לארץ צחיחה עם מדבר בדרום וביצות בצפון ויצרנו מכלום יצירה מפוארת העומדת בחזית הקדמה והטכנולוגיה העולמית, בזכות האנשים הנפלאים והחוצפה והיצירתיות הישראלית. לנו אסור להיות ממוצעים, אנחנו חייבים להיות בראש וחוסר שביעות הרצון המאפיינת את עמי היא המפתח לקידמה."

בהקשרים קולנועיים, אמר הנשיא לאורחיו: "ישראל נמצאת היום בחזית התרבות, האמנות, הקולנוע והטלוויזיה ואני שמח שרכשתם את 'חטופים', עשיתם בשכל." הנשיא קרא למפיקים להמשיך להשקיע בישראל ולצלם כאן סרטים. "ארצנו פתוחה בפניכם," אמר.

השחקן האיראני, נאוויד נגהבאן, שהתלווה לביקור, פנה לנשיא ואמר: "אני נרגש מקבלת הפנים החמה שלה אני זוכה בישראל וזה כבוד גדול עבורי להיות כאן. תפקידנו לשנות את המציאות ואת הדעות הקדומות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן