Skip to content

קדרים, קרמיקה שמש ותיירים

בכל שנה בחודש מאי נערכת ברחבת העיריה במרסי תצוגת אומני הקדרות המקומית. ביום שמש יפה ולא כל כך מובן מאליו באביב מוזר זה התייצבתי עם המצלמה שלי והנצחתי את היופי כתב וצילם: עמית מנדלזון (צרפת) לפרובנס מסורת של קדרות ועבודות קרמיקה וגם צבעים מסורתיים, שתוכלו למצוא בכל פרובנס (הצהוב הבהיר ירקרק משהו). אבל קדרי הסביבה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בכל שנה בחודש מאי נערכת ברחבת העיריה במרסי תצוגת אומני הקדרות המקומית. ביום שמש יפה ולא כל כך מובן מאליו באביב מוזר זה התייצבתי עם המצלמה שלי והנצחתי את היופי

כתב וצילם: עמית מנדלזון (צרפת)

צבעים - צילום: עמית מנדלזון

לפרובנס מסורת של קדרות ועבודות קרמיקה וגם צבעים מסורתיים, שתוכלו למצוא בכל פרובנס (הצהוב הבהיר ירקרק משהו). אבל קדרי הסביבה לא חסרי השפעה חיצונית.

ורדים מקרמיקה - צילום: עמית מנדלזון

קדרים ופסלים, כל אחד והסגנון שלו כל אחד וההשפעה החיצונית שלו: מהשפעה יפנית ועד לסגנון מזרחי צפון אפריקאי. אמנים וירטואוזים שמסוגלים לייצר וורד מקרמיקה, אמנים שמשתמשים בכתב יד כאמצעי לעיטור. עירובי צבעים מיוחדים ונדירים.

כתב יד כעיטור, צילם: עמית מנדלזון

התערוכה נערכת פעם בשנה בלבד ליום אחד, ומהווה אטרקציה לציבור המקומי ולתיירים שמציפים את העיר בימים אלו. הרחבה בה מוצגת התערוכה נחשבת לפנינה ארכיטקטונית ומתחתיה נמצא מרכז החירום של מרסיי וחדרי הישיבות של העיריה.

כל התמונות:

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן