Skip to content

בישיבה חגיגית החליטה הממשלה להשקיע מאות מיליוני שקלים בפרויקטים בירושלים

בין הפרויקטים עליהם הוחלט: מתחמי מגורים למשרתי כוחות הביטחון בירושלים; השקעה בתשתית התיירות, פיתוח אתר גבעת התחמושת, הקמת מוזיאון חדש לאלברט איינשטיין ועוד. ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת: "ההשקעה הממשלתית בירושלים מתחילה לתת אותותיה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בין הפרויקטים עליהם הוחלט: מתחמי מגורים למשרתי כוחות הביטחון בירושלים; השקעה בתשתית התיירות, פיתוח אתר גבעת התחמושת, הקמת מוזיאון חדש לאלברט איינשטיין ועוד. ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת: "ההשקעה הממשלתית בירושלים מתחילה לתת אותותיה. אנחנו רואים גידול בזרם הממלכתי והממלכתי-דתי"

מאת צבי זינגר

בישיבה החגיגית שקיימה הממשלה באתר גבעת התחמושת, לרגל יום ירושלים, אושרה היום שורת תכניות לחיזוק העיר ירושלים ולפיתוחה הכלכלי, התיירותי והחברתי:

  • אלברט אינשטיין. מוזיאון (צילום: ויקימדיה)
    אלברט אינשטיין. מוזיאון להנצחת מורשתו (צילום: ויקימדיה)

    הממשלה החליטה להקים בירושלים מתחמי מגורים למשרתי כוחות הביטחון, על ידי הקצאת קרקע של מינהל מקרקעי ישראל בפטור ממכרז בשכונות ירושלים למשרתי צבא קבע ומשטרת ישראל. החלטה זאת תקל על הקמת מתחמי המגורים ותסייע למשוך אוכלוסייה חזקה לעיר.

  • הממשלה אישרה הקצאה של 350 מיליון שקלים  לפיתוח המרחב הציבורי-תיירותי של העיר ירושלים במשך שש השנים הקרובות.  סכום זה יוקדש לפיתוח התשתיות בעיר לרווחת תושביה והמבקרים בה, הרחבת ה"ריאה הירוקה" של ירושלים והשטחים הפתוחים בה ושיקום אתרי תיירות מרכזיים בכל רחבי העיר.
  • הממשלה אישרה פה אחד גם את פיתוח אתר ההנצחה הממלכתי בגבעת התחמושת, בעלות של 20 מיליון שקלים. זאת במטרה להעצים את חשיפת הסיפור ההיסטורי לקהל הרחב. רה"מ נתניהו אמר: "האתר מבטא קרב גבורה והקרבהשבלעדיו ירושלים לא הייתה חוברת יחדיו, האתר יהפוך לאתר מורשת לאומית, כך שהדורות הבאים יוכלו לחוות בו את העבר".
  • אתר מורשת לאומי. גבעת התחמושת (צילום: ויקימדיה)
    אתר מורשת לאומי. גבעת התחמושת (צילום: ויקימדיה)

    עוד הוחלט על  הקמתו של המוזיאון להנצחת מורשתו של אלברט אינשטיין בירושלים. המוזיאון יפרסם את האוסף הייחודי מארכיונו האישי של אחד מגדולי המדענים בעולם ואבי תורת היחסות. כמו כן תקדם הממשלה תכנית להקמת אתרי תיירות נוספים למשיכת תיירים ומבקרים מכל העולם, שייאפשרו חוויה תיירותית על בסיס ההיסטוריה, התרבות, הארכיאולוגיה והמורשת שמייצגת את העיר ירושלים, ובדגש על ייצוג תקופת התנ"ך.

רה"מ בנימין נתניהו אמר עם אישור התוכניות:  "ההחלטות שאנו מקבלים היום ממשיכות את ההשקעות האדירות של הממשלה הזאת בירושלים בשנים האחרונות, שאנו כבר רואים היום את תוצאותיהן. ההשקעות הללו יסייעו להביא לידי ביטוי את הפוטנציאל העצום של ירושלים כמוקד תיירות עולמי ויתרמו רבות לפיתוחה ולחוסנה של בירת ישראל."

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, שהתארח בישיבת הממשלה, אמר כי ההשקעות בירושלים התחילו לתת השנה פרי. "לראשונה אנחנו רואים שינוי במגמה – מירידה דרסטית של היקפי התלמידים בבתי הספר הממלכתיים והממלכתיים-דתיים בירושלים, לאחר למעלה מ-15 שנה אנחנו רואים גידול בזרם הממלכתי, וכבר 3 שנים שאנחנו רואים גידול בהיקפי התלמידים בזרם הממלכתי-דתי, זה כמובן לצד גידולים במגזרים הנוספים".

לדברי ברקת, גם הצמיחה הכלכלית והתרבותית מואצת בעיר ירושלים היא הרבה מעל הממוצע הארצי בשלוש השנים האחרונות. "תסתכלו על קו הרקיע ותראו מספר הולך וגדול של מנופים – מה שמצביע על צמיחה", אמר לשרי הממשלה. "ירושלים שבה להיות בירה תרבותית, עם מספר הולך וגדל של מבקרים ותיירים.

"אנחנו גם רואים עלייה בהישגי התלמידים בבגרות, עלייה באחוז הגיוס לצה"ל בבתי הספר הציוניים, עלייה בהיקפי התלמידים בתנועות הנוער", אמר ראש עיריית ירושלים. "אנחנו רואים שהממשלה והעירייה ממשיכות בקצב מואץ לצמצם את פער מספר כיתות לימוד במגזר הערבי ובמגזר החרדי בזכות השקעות אדירות בתשתית הפיסית במזרח העיר. הדבר הזה מורגש היטב על ידי התושבים. ירושלים שבה להיות עיר שכדאי לחיות בה, הציבור בירושלים מביע אמון בעיר ורואים שהוא שבע רצון יותר מהממוצע הארצי".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בתגובה: "יש  לנו מחויבות גדולה מאוד לאחדותה של ירושלים ולפיתוחה של ירושלים. אנחנו מתרגמים את זה קודם כל להרבה כסף שאנחנו משקיעים כאן בהשקעות מושכלות. רואים את זה גם בשינוי האסטטי שחל בעיר – בתשתיות, בחינוך, באמצעי התיירות, אתרי התיירות. ואנחנו בעצם ממשיכים בזה היום, בהחלטות שנקבל כאן".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן