Skip to content

מתנחלים מיצהר פתחו באש חיה לתוך ציבור ערבי

ארגון בצלם פרסם הערב את תיעוד האירוע, שהתרחש אתמול. צה"ל: הסרטון אינו מציג את כלל האירוע. המתנחלים: היינו בסכנת חיים וירינו. בצלם: אחד המתנחלים, שירה ברובה תבור, כנראה חייל בחופשה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארגון בצלם פרסם הערב את תיעוד האירוע, שהתרחש אתמול. צה"ל: הסרטון אינו מציג את כלל האירוע. המתנחלים: היינו בסכנת חיים וירינו. בצלם: אחד המתנחלים, שירה ברובה תבור, כנראה חייל בחופשה

מאת אליק מאור 

מתנחלים ירו באש חיה לתוך קבוצת פלסטינים, כשחיילי צה"ל עומדים בצד ולא מתערבים. המתנחל שנראה בצילום יורה מרובה מסוג תבור, הוא כנראה חייל בחופשה.

לדברי  ארגון בצלם, שחשף לפני שעה קלה את  הסרטון המתעד את הירי, ירדה אתמול קבוצת מתנחלים, בסביבות השעה ארבע וחצי אחר הצהריים, מהתנחלות יצהר לעבר פאתיו המזרחיים של כפר עסירה אל קבלייה. בארגון בצלם טועינים שהמתנחלים התפרעו, ידו אבנים והציתו דלקות במקום. למקום הגיעה במהירות קבוצת צעירים פלסטינים, שהשיבו בידוי אבנים. בסמוך לכך הגיעו לזירה כוחות צה"ל ושוטרי מג"ב. שניים מהמתנחלים נצפו חמושים ברובי סער  מסוג M16 מקוצרים.

כתוצאה מהירי, המתועד בסרטון, נפצע תושב הכפר, פתחי עסאיירה (24) בראשו. הוא אושפז בבית החולים רפידיה בשכם ומצבו יציב. חמישה פלסטינים נוספים נפצעו מידויי האבנים בידי המתנחלים. בצלם טוענים, כי החיילים ושוטרי המג"ב לא פעלו לעצור את הירי ולא מנעו הצתות אש וידויי אבנים. לטענתם,  כוח צה"ל צפה ולא ניסה להרחיק את המתנחלים מהמקום או לעצור בעדם.

מצלם נמסר עוד, כי הארגון פנה בדחיפות למשטרת ש"י ולמצ"ח ולמפקד אוגדת איו"ש, האלוף ניצן, על מנת שיפתחו בחקירה פלילית וצבאית נגד המתנחלים והחיילים ששהו במקום. הם אף טוענים, שהחייל שאחז ברובה תבור הוא חייל בחופשה. 

מתנחלי יצהר דוחים טענות אלו מכל וכל וטוענים כי הפלסטינים הציתו אש באזור וכשהם ניסו לכבות את האש, נתקלו בידוי אבנים. לטענתם, מאחר שצוות הכיבוי נתקל בידוי אבנים שהעמידם בסכנת חיים, לא נותרה בידיהם הברירה אלא לפתוח באש.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה, כי "אמש אירע חיכוך בין תושבי הישוב יצהר לבין תושבי הכפר אל קבלייה, דרומית מערבית לשכם, אשר כלל ידויי אבנים הדדי בין הצדדים. מיד עם קבלת הדיווח הגיעו כוחות הביטחון לאזור במטרה להפריד בין הצדדים. זאת, תוך שימוש באמצעים שונים במטרה לסיים את האירוע ללא נפגעים וללא גרימת נזק למעורבים. במהלך האירוע בוצע ירי והנושא נמצא בתחקיר אצל מפקד החטיבה. על פניו נראה כי הסרטון המוצג אינו מייצג את האירוע כולו".  

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן