Skip to content

רובין גיב, סולן הבי ג'יז, מת בניו-יורק

גיב, 62, הסולן האגדי של להקת הבי ג'יז, נאבק במשך שנתיים במחלת הסרטן ואושפז במצב קשה בניו יורק. לפני מספר שנים הלך לעולמו אחיו התאום מוריס, לאחר שלקה בדום לב מאת אורי קציר חבר להקת הבי ג'יז האגדית, רובין גיב, הלך הלילה לעולמו לאחר מאבק קשה במחלת הסרטן. כך מסרו בני משפחתו של הזמר בהודעה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גיב, 62, הסולן האגדי של להקת הבי ג'יז, נאבק במשך שנתיים במחלת הסרטן ואושפז במצב קשה בניו יורק. לפני מספר שנים הלך לעולמו אחיו התאום מוריס, לאחר שלקה בדום לב

מאת אורי קציר

הקול שבקדמת הבמה. רובין גיב (מקור תמונה: ויקיפדיה)

חבר להקת הבי ג'יז האגדית, רובין גיב, הלך הלילה לעולמו לאחר מאבק קשה במחלת הסרטן. כך מסרו בני משפחתו של הזמר בהודעה שפרסמו בניו יורק. גיב היה בן 62 ממותו. לפני עשר שנים איבד את אחיו התאום, מוריס, לאחר שזה נפטר מדום לב.

בחודשים האחרונים דיווחה התקשורת הבריטית כי גיב בן ה-62 שקע בתרדמת, לאחר שאובחן
כחולה בסרטן במעי הגס ובכבד ובדלקת ריאות. גיב נאבק ארוכות במחלה, ואף הצליח לשוב להכרה, אך הלילה לא עמדו לו עוד כוחותיו.

רובין היה במשך שנים הקול המזוהה ביותר עם הרכב הפופ האוסטרלי-בריטי הבי ג'יז, ששאר החברים בו היו אחיו הבכור בארי ואחיו התאום מוריס. שלושת האחים גיב נולדו באי מאן וגדלו במנצ'סטר במשפחה מוזיקלית. ב-1958 היגרו הוריהם לבריזביין באוסטרליה ומשם לסידני. הבי ג'יז החלו להקליט סינגלים ובשנת 1966 הפכו ללהקה המצליחה ביותרבאוסטרליה. הם התמחו בבלדות מלודיות ובשירים קצביים והרמוניים והמוסיקה הקליטה שיצרו הביאה למצעדי המכירות להיטי ענק בשרשרת.

ב-1967 שבו הבי ג'יז לבריטניה, קיבלו חוזה הקלטות חדש והחלו לשגר שירים חדשים אל תחנות הברדיו. השיר "New York mining disaster 1941" קצר הצלחה גדולה משני צידי האוקיינוס האטלנטי. בשנתיים הבאות הוציאו הבי ג'יז להיט אחרי להיט עד שבמרץ 1969 גרם המתח הפנימי שנוצר בשל היריבות על הסולואים בין רובין לבארי, לפיצול בלהקה, ורובין פרש ממנה. הוא הצליח מאוד עם להיט הסולו שלו "Saved by the bell", מה שעודד גם את אחיו לצאת לקריירות אישיות. אבל עד מהרה הבינו השלושה כי את האנרגיה היצירתית שלהם הם מצליחים לחבר בצורה הטובה ביותר כשהם מאוחדים.

פריצת הדרך של הדיסקו. עטיםת אלבומם המצליח של הבי ג'יז, "רוחות שנישאו" (מקור תמונה: ויקיפדיה).רק ב-1975 חזרו הבי ג'יז להצליח בגדול. להיט הדיסקו "Jive talking" החזיר אותם לצמרת המצעד הבריטי ולמקום הראשון במצעד האמריקאי. היה זה הראשון משמונה להיטים שכבשו את הפסגה בארצות הברית בחמש השנים הבאות, כששניים מהם, Night fever ו-Tragedy הגיעו גם למקום הראשון בבריטניה. בין שירי הדיסקו המפורסמים של הלהקה היו: Stayin' alive ו you should be dancing. תרמה להצלחה ההשתתפות עם שבעה שירים בפסקול הסרט שיגעון המוזיקה (Saturday night fever) שצעד 18 שבועות בראש המצעד הבריטי ו-25 שבועות בראש המצעד האמריקאי ומכר למעלה מ-30 מיליון עותקים בעולם.

הבי ג'יז ניגנו למעלה מחמישים שנה ברצף, והן בין הלהקות הכי מצליחות אי פעם. חברי הלהקה כתבו להיטים מצליחים גם לזמרים כברברה סטרייסנד, דיון ורווויק וקני רוג'רס. הם זכו בשבעה פרסי "גראמי" וזכו להיכנס להיכל התהילה של הרוקנ'רול. שירתם, שאופיינה בהרמוניה של קולות גבוהים, הפכה עם השנים לקלאסיקה.

בשנים האחרונות הוציא רובין גיב כמה אלבומי סולו, חלק מהם בשיתוף פעולה עם בנו הבכור, רובין ג'ון גיב. הוא יצא לכמה סיבובי הופעות, ובשנת 2008 אף הגיע ארצה והתארח במופע של הזמר אביב גפן. רובין ובנו אף הלחינו יחד את הקרוויאם לספינה טיטאניק, שבוצע על ידי התזמורת הפילהרמונית של לונדון בחודש שעבר. רובין גיב היה אמור להיות נוכח בקונצרט המיוחד לציון מאה שנה לטביעת ספינת הענק, אבל אושפז במצב קשה בניו יורק.

גיב היה ידוע כתומך נלהב של מפלגת הלייבור בבריטניה ואף קשר יחסי חברות קרובים עם טוני בלייר. הוא הותיר אחריו אישה, גרושה וארבעה צאצאים.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן