Skip to content

עיריית ירושלים הודיעה כי תחדל לגבות אגרת תיעול כתנאי לקבלת היתר בנייה

בעקבות תביעה ייצוגית הודיעה העירייה, כי תחדל לגבות אגרת תיעול באופן לא חוקי וכתנאי לקבלת היתר בניה. משמעות ההודעה היא, כי כל חוב בהיטל תיעול שהושת עד ליום 26 במרץ 2012 ולא שולם - יחויב בשיעור של כ-40% בלבד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעקבות תביעה ייצוגית הודיעה העירייה, כי תחדל לגבות אגרת תיעול באופן לא חוקי וכתנאי לקבלת היתר בניה. משמעות ההודעה היא, כי כל חוב בהיטל תיעול שהושת עד ליום 26 במרץ 2012 ולא שולם – יחויב בשיעור של כ-40% בלבד

מאת כתב מגפון

בבקשה לתביעה ייצוגית בסך 8.7 מיליון שקל, שהוגשה לפני שלושה חודשים, באמצעות עורכי הדין יצחק מיוחס ויעל דיין, נטען כי עיריית ירושלים גובה היטל תיעול תוך חישוב שגוי, בניגוד לחוקי העזר ותוך התעלמות מפסיקת בג"ץ שניתנה בעבר בנושא.

התובע טען כי הינו בעל זכויות החכירה בבית מגורים, וכי כתנאי לקבלת היתר בניה להוספת 71 מ"ר בביתו, הוא נדרש לשלם לעיריה אגרת תיעול בסך כ-1,700 שקל, שחושבה לפי תעריף של 24 שקל למ"ר.

התובע סבר כי העירייה שגתה פעמיים: ראשית, בכך שערכה את התעריפים החל משנת 1981 למרות שהיה עליה להצמידם למדד המחירים לצרכן משנת 1983. שנית, היא התעלמה מהוראות חוקי ההקפאה, אשר הקפיאו את העלאת התעריפים. התובע טען, כי העירייה פעלה כאמור ביודעין ובניגוד לפס"ד של בית המשפט המחוזי והעליון שניתנו כנגדה בסוגיה זו.

על פי כתב התביעה, גביית היתר למבקש הייתה כ-757 שקל, סכום המהווה גביית יתר בשיעור של 40% על הסכום שהיה אמור להיות משולם. באשר לכלל חברי הקבוצה, ועל פי  הדוחות הכספיים המבוקרים של העיריה, הרי שהתחשיב לגביית היתר הכוללת עומד על סכום של 8.75 מיליון שקל.

עיריית ירושלים הודיעה לבית המשפט המחוזי בעיר, במסגרת התביעה הייצוגית שהוגשה נגדה, כי היא תחדל לגבות אגרת תיעול באופן לא חוקי כתנאי לקבלת היתר בנייה. על ההודעה לבית המשפט חתום מנהל אגף הארנונה בעירייה, אשר הודיע כי במסגרת חוק עזר חדש תקבע עיריית ירושלים תעריפי היטל תיעול חדשים. משמעות ההודעה היא, כי כל חוב בהיטל תיעול שהושת עד ליום 26.03.2012 ולא שולם – יחויב בשיעור של כ-40% בלבד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן