Skip to content

"משרד המשפטים מעכב תקציבים למרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית"

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האשה, ח"כ ציפי חוטובלי, מאשימה: "משרד המשפטים מתמהמה חודשים ולא מפרסם את מבחן התמיכות - ומרכזי הסיוע נותרים ללא תקציב". מיכל רוזין, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית: "אנו חיים תחת סימן שאלה אחד גדול"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האשה, ח"כ ציפי חוטובלי, מאשימה: "משרד המשפטים מתמהמה חודשים ולא מפרסם את מבחן התמיכות – ומרכזי הסיוע נותרים ללא תקציב". מיכל רוזין, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית: "אנו חיים תחת סימן שאלה אחד גדול"

 מאת צבי זינגר

"תקציב מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית אמור להתנהל כמו תקציב הביטחון. מדובר בביטחון אישי של כל אזרח, כי כל אחד ואחת היא נפגעת בפוטנציה". כך אמרה יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ציפי חוטובלי, בדיון שהיה היום על הסיוע הניתן על ידי גורמי הרווחה לנפגעות.

חוטובלי (צילום: אתר הכנסת)
כמו תקציב משרד הביטחון. חוטובלי (צילום: אתר הכנסת)

"המצב שחוזר על עצמו מדי שנה – שמרכזי הסיוע לנפגעי תקיפה מינית נותרים רוב השנה ללא תקציב, כי משרד המשפטים מתמהמה חודשים ולא מפרסם את מבחן התמיכות – הוא בלתי אפשרי", אמרה ח"כ חוטובלי. "נפגשתי עם שר הרווחה לפני חצי שנה ודיברנו על חשיבות הסכום. הוא אמר שיאשר אותו. אבל נראה שמשרד המשפטים מעכב".

 מיכל רוזין, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית: "מגיעות אלינו 40,000 פניות בשנה, ומשרד הרווחה מדווח לנו על כך שבכל מרכזי הסיוע שלו מטופלות 120 נשים. המספרים מדברים בעד עצמם. מדי שנה אנו באותו מצב. אין למשרד הרווחה תשובות ולא מבינים למה התמיכות תקועות. גם אחרי שמבחן התמיכות יפורסם, יש חודש וחצי על פי חוק  עד שכולם יגישו בקשות ורק אחר כך יתחילו המרכזים להגיש דוחות ביצוע. לא יודעים איזה סכום נקבל. חיים תחת סימן שאלה אחד גדול".

ח"כ זהבה גלאון: "צריך לכנס כינוס חירום בנוכחות שרי הרווחה והמשפטים כי הכל קורס. ה'פעקקטע' 4 מיליון שקל שמקצים למרכזי הסיוע הם כבשת הרש שכל פעם מקצצים".

 חנה סלוצקי, עובדת סוציאלית ראשית לחוק הנוער במשרד הרווחה, אמרה כי כל אחד מהמרכזים לטיפול בקטינים נפגעי תקיפה מינית מעניק 3,000 שעות טיפול. בנוסף ועדות יישוביות עוסקות בפעילות מניעה והסברה בשיתוף עם משרד החינוך. 4,000 ילדים מקבלים טיפול במרכזים אלה במהלך שנה, ועל פי הצורך גם בני משפחותיהם זוכים לטיפול. לנשים מעל גיל 18 יש חמישה מרכזים, בהם מטופלות 120 נשים במקביל, במימון מלא של משרד הרווחה, בסך 6.4 מיליון בשנה. מרכז שישי המתופעל עלי ידי משרד הבריאות בבית החולים איכילוב. כן מופעלות, לדבריה, קבוצות תעסוקה ודירת מעבר אחת לנפגעות. "התקציב שיש לנו לא מספיק לתת מענה לכל הצרכים", אמרה סלוצקי.

ח"כ אורית זוארץ: "כל חצי שנה המשרדים מתחייבים לפתור את הבעיה. זו התנהלות לא תקינה. כולנו מזדעזעים ממקרה חמור ויוצאים עם הודעות. צריך לתקצב, לא להזדעזע. התחייבו לוועדת המשנה בסחר בנשים להגדיל את המספר חוקרי המשטרה שחוקרים פשיעה באינטרנט, ורק אתמול המשטרה הצהירה שהיא לא תגיע לכל הילדות שסמנכ"ל ההיי טק פגע בהן. ברור שעם 12 חוקרים, שחוקרים בעיקר פשיעה כלכלית והלבנת הון, לא מגיעים לכל הילדות הנפגעות".

מצפצפים עלינו. גילאון (צילום: אתר מרצ)
מצפצפים עלינו. גילאון (צילום: אתר מרצ)

ח"כ אילן גילאון: "מצפצפים עלינו. אנחנו רוצים שיפרסמו מיד את מבחן התמיכות ושום תירוץ לא מתקבל. אנשים עובדים בלא כסף. השר הוא איש מאוד פופולרי בתחום הטלפוניה. שיראה מה הוא עושה כאן".

ח"כ נחמן שי: "החיים יוצרים נסיבות שדורשות התאמת פעילות למצבים חדשים. יש ריבוי מקרים ואתם חייבים להגיב. זה תפקיד השר לכוון מדיניות. יש שר טוב, ערני ומבין עניין. הוא צריך לבוא עם הצעה. שיטת התמיכות לפעמים בכוונה מייבשת ארגונים. המבחנים חייבים להתפרסם בינואר. אם המדינה החליטה להפריט, שתיתן כלים".

ח"כ אורלי לוי: "יש נערות שמשדרות מצוקה – מפסיקות לאכול, מנסות להתאבד, ואחר כך אומרים 'היא לא דיברה'. היא אמרה, רק בשפה שאף אחד לא למד. אין יועצות בחצי מבתי הספר".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן