Skip to content

הבכירים ימשיכו לחגוג – נדחתה ההצבעה על הגבלת שכרם

יוזמי הגבלת שכר הבכירים, חברי הכנסת שלי יחימוביץ' וחיים כץ, דחו את ההצבעה לאחר שהתברר כי חברי סיעת "קדימה" יצביעו נגדה. "שינוי העמדה של קדימה הוריד לטמיון עבודה יסודית שעשינו, חיסל את הסיכויים להעביר היום את הצעת החוק והוא מאלץ אותנו לדחות את ההצבעה ולהמתין לשעת כושר", אומרים יוזמי ההצעה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יוזמי הגבלת שכר הבכירים, חברי הכנסת שלי יחימוביץ' וחיים כץ, דחו את ההצבעה לאחר שהתברר כי חברי סיעת "קדימה" יצביעו נגדה. "שינוי העמדה של קדימה הוריד לטמיון עבודה יסודית שעשינו, חיסל את הסיכויים להעביר היום את הצעת החוק והוא מאלץ אותנו לדחות את ההצבעה ולהמתין לשעת כושר", אומרים יוזמי ההצעה

מאת צבי זינגר

ראש האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) ויו"ר ועדת העבודה והרווחה, חיים כץ (ליכוד), החליטו לדחות את ההצבעה על החוק להגבלת שכר בכירים, ולהביא אותו להצבעה במועד אחר. זאת לאחר שהתברר שקדימה, שתמכה בחוק ורבים מהח"כים שלה הגישו הצעות חוק דומות –  תצביע נגד החוק.

ח"כ חיים כץ (צילום: אתר הכנסת)
ח"כ חיים כץ (צילום: אתר הכנסת)

בהודעה שפירסמו השניים נאמר: "נוצר מצב אבסורדי, שבו היה אפשר להשיג תמיכה חלקית לחוק ממפלגות קואליציה, הן מח"כים מהליכוד שהתכוונו להצביע בעד החוק והן מח"כים במפלגות החרדיות, תמיכה שיחד עם הצבעת האופוזיציה הייתה מאפשרת העברת החוק היום בטרומית. אבל השותפה החדשה בקואליציה, קדימה, שינתה את עמדתה בן-לילה והחליטה להצביע נגד החוק.

"שינוי העמדה של קדימה הוריד לטמיון עבודה יסודית שעשינו, חיסל את הסיכויים להעביר היום את הצעת החוק והוא מאלץ אותנו לדחות את ההצבעה ולהמתין לשעת כושר. בהצבעה הקרובה כבר נתבע הצבעה שמית, כדי שכל מי שעד לפני שתי דקות עסק בתחרות מי יגיש הצעה עוד יותר מרחיקת לכת מזו שלנו – יצטרך לנמק מדוע עמדתו השתנתה במפתיע נוכח הכניסה לקואליציה".

 ראש האופוזיציה, שלי יחימוביץ', הוסיפה: "הממשלה, עם הקואליציה אדירת המימדים שלה בכנסת, מתרחקת במהירות מבסיס האם שלה בכדור הארץ, והתבייתה גבוה בחלל, רחוקה אלפי שנות אור מעמדות הציבור ומצרכיו. לכל בר-דעת ברור, שהפערים המטורפים בין שכר הבכירים, הממשיכים להיות מתוגמלים בלי גבול גם שעה שהמשק עומד לפני משבר, לעומת שכר העובדים, הם בלתי נסבלים וחייבים להעצר. נפערת תהום ענקית בין הציבור לבין קואליציה מנותקת ועסוקה בעצמה."

ח"כ שלי יחימוביץ' (צילום: ציפי מנשה)
ח"כ שלי יחימוביץ' (צילום: ציפי מנשה)

החוק להגבלת שכר הבכירים הוגש לראשונה על ידי יחימוביץ' לפני כחמש שנים, עבר קריאה טרומית בכנסת הקודמת והוגש מחדש בכנסת ה-18, הפעם במשותף על ידי יחימוביץ' וכץ. לפי כשנה וחצי עמדה ועדת השרים לחקיקה להצביע בעדו כאיש אחד, אך רה"מ נתניהו הטיל את כובד משקלו ודרש לעכב את ההצבעה ולהקים במקום זאת ועדה בראשות שר המשפטים יעקב נאמן שתבחן את הנושא. עבודתה של הועדה התעכבה יותר משנה, במהלכה הופיעו לפניה עשרות מומחים, אשר בלי יוצא מן הכלל גרסו כי יש להגביל בדרך כזו או אחרת את שכר הבכירים. מסקנות הועדה, עם זאת, היו לטענת יחימוביץ' "חיוורות, עלובות וחסרות משמעות" וממילא לא הגיעו לכלל הצבעה.

יחימוביץ' וכץ הודיעו במושב הקודם, כי יעלו את ההצעה להצבעה במושב זה, אולם שינוי העמדה הפתאומי של קדימה הביא להורדת החוק היום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן