Skip to content

הסרט המעצבן של השנה

"ההתחלפות" הוא אסון אמנותי ותאונת עבודה מצערת: סרט ישראלי משעמם ומעצבן, שעלול לגרום לצופים נזק בריאותי בלתי הפיך. ראו הוזהרתם ★★★★★ למה? מה עשיתי? במה פשעתי? מדוע מגיע לי העונש הזה? אני אזרח נאמן, אמנם לא מצביע ליכוד, אבל משלם מסים ושומר חוק, אין לי תיק פלילי במשטרה ואפילו עבריין תנועה אינני. אינני מבקש שיאמרו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ההתחלפות" הוא אסון אמנותי ותאונת עבודה מצערת: סרט ישראלי משעמם ומעצבן, שעלול לגרום לצופים נזק בריאותי בלתי הפיך. ראו הוזהרתם

★★★★

למה? דב נבון ב"סצינה" מהסרט. צילום: ורד אדיר

למה? מה עשיתי? במה פשעתי? מדוע מגיע לי העונש הזה? אני אזרח נאמן, אמנם לא מצביע ליכוד, אבל משלם מסים ושומר חוק, אין לי תיק פלילי במשטרה ואפילו עבריין תנועה אינני. אינני מבקש שיאמרו לי תודה. אני רק מבקש לא להיענש על כל אלה.

אני מפרגן ליצירה הישראלית, מנסה למצוא תמיד מה טוב ולא מה לא טוב. אבל כשאני הולך לסרט אני לא בא לתוכנית הישרדות. הפעם, בקושי שרדתי את השעה וחצי של "ההתחלפות" – ואני לא ממליץ לאף אחד להתחלף איתי. אחרי הסרט כמעט נזקקתי לאשפוז, ואני אדם בריא בדרך כלל.

אז מה קרה? "ההתחלפות" אינו סרט קולנוע רע. אז מה הוא? כלום. עינוי מתמשך. בועה שמתפוצצת לך בפנים בשעה שמערכת העצבים שלך על סף קריסה. שלא לדבר על שאר המערכות בגוף. תאונת עבודה מצערת שניתן היה למנוע אותה אם היה לסרט תסריט ראוי.

"זהו סיפורו של אדם השב לביתו ביום אחד בשעה לא צפויה ומתחיל להתבונן ולבחון את חייו מחדש" – כך כתוב בתקציר. באמת? לא ידעתי. כן, רואים שם בית ורחוב וכמה דמויות שבוחנות בעיקר את הסבלנות של הצופים באולם.

והשחקנים? מה אפשר לומר על השחקנים – רותם קינן, שרון טל, דב נבון ושירילי דשא – שנקלעו למבוי סתום?

"ההתחלפות" היא אסון אמנותי. עבודה בעיניים. שערורייה. אני לא מאשים את הבמאי המוכשר ערן קולירין ("ביקור התזמורת"), אני מאשים את מי שתמכו בתסריט שלו כספית – קרנות הקולנוע למיניהן והרפרנטים שיושבים שם. המקום שבו הם צריכים לשבת זה מאחורי סורג ובריח בלי ניקוי שליש על התנהגות טובה.

כי אין כאן התנהגות טובה. יש כאן פשע שצולם באור יום. ראו הוזהרתם.

2 Comments

  1. Anat
    24 במאי 2012 @ 17:00

    אכן….. משום מה לא ציפיתי לסרט גדול כשקראתי את התקציר שלו. הלכתי לקולנוע למרות התקציר.
    בהתחלה, הרגשתי אי נוחות קלה, בהמשך התבוננתי סביבי וניסיתי להבין מה פיספסתי…. לבסוף הבנתי, זאת לא אני זה הוא. הסרט. שפיספס.

  2. שי שגב
    23 במאי 2012 @ 19:02

    אני חושב שהכותב היה רחמן, ונתן לסרט נקודה יותר ממה שהוא ראוי. מעבר לזה כל מילה בסלע, חוץ מהעובדה שסלע זז יותר מהר המסרט.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן