Skip to content

הפגנות אלימות נגד המהגרים והממשלה בשכונת התקווה ובכל רחבי הארץ

בתום ההפגנה בשכונת התקווה התעמתו מפגינים עם שוטרים וניפצו שמשות של רכב שבתוכו ישבו מהגרים. בהפגנה נבלע קולם של מי שיצאו נגד הממשלה, שאינה מציעה מדיניות לטיפול במבקשי המקלט מאפריקה ונשמע היטב הקול האחר, זה שיוצא נגד מבקשי המקלט עצמם ונגד השמאל, כשהדרישה היא "לא להתבייש, לגרש" ו"סודנים לסודן"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתום ההפגנה בשכונת התקווה התעמתו מפגינים עם שוטרים וניפצו שמשות של רכב שבתוכו ישבו מהגרים. 17 מפגינים נעצרו. בהפגנה נבלע קולם של מי שיצאו נגד הממשלה, שאינה מציעה מדיניות לטיפול במבקשי המקלט מאפריקה ונשמע היטב הקול האחר, זה שיוצא נגד מבקשי המקלט עצמם ונגד השמאל, כשהדרישה היא "לא להתבייש, לגרש" ו"סודנים לסודן"

מאת שרון ליבנה

מפגינים מתנפלים על מכונית עם מהגרים ומנפצים שמשות לאחר ההפגנה בשוק תקווה (צילום: רפי מיכאלי)
מפגינים מתנפלים על מכונית עם מהגרים ומנפצים שמשות לאחר ההפגנה בשוק תקווה (צילום: רפי מיכאלי)

מפגינים בשכונת התקווה עלו לאחר ההפגנה בשוק התקווה על גשר ההגנה וניפצו חלונות של רכב שבתוכו ישבו, ככל הנראה, שלושה מהגרים מאפריקה. לפני כן התעמתו עם שוטרים. השוטרים הרחיקו את המפגינים, איש לא נפגע והמכונית ששמשותיה ופנסיה נופצו, נמלטה משם. שלושה מהתוקפים

מפגינים בתקווה (צילום: רפי מיכאלי)
"נתניהו, הרסת לנו את הבית". מפגינים בתקווה (צילום: רפי מיכאלי)

נעצרו. דווח על מקרים נוספים של מפגינים שתקפו מהגרים. בסופו של הערב נעצרו 17 מפגינים. בהפגנה בתקווה השתתפו כאלף איש ושורה ארוכה של תושבים ושל חברי כנסת מהימין עלו על הבמה ונאמו.

תושב השכונה תקף את אוזלת ידה של הממשלה: "מיהו בן העוולה שנותן הוראה לנהג האוטובוס להביא את המסתננים דווקא לתחנה המרכזית בתל אביב? זה שנותן את ההוראה הוא שאחראי לנזק שנגרם לנו. הממשלה אינה מתפקדת… הממשלה גורמת לנו לנזק כלכלי רציני, לירידת ערך הבתים. אנחנו פוחדים לצאת בערב מהבתים עם רדת החשיכה. אנחנו מבקשים ביטחון ולא שתפזר את הכסף שלנו בגדר בגבול נגד

(צילום: רפי מיכאלי)
"אם נמשיך לשתוק, נהיה אנחנו הזרים". מפגינים בתקווה (צילום: רפי מיכאלי)

מסתננים. יש במדינת ישראל 500 אלף עניים ולהם אין לך כסף. אבל אתה מוצא כסף לשים בגדר שבגבול. אתה מוצא כסף עבור המסתננים. מה איתנו, אנחנו אזרחים?  ישראל לישראלים ואפריקה לאפריקאים.

"המסתננים מועסקים על ידי קבלנים שמנצלים אותם, שמשלמים להם 10-15 שקל לשעה. הקבלנים לא משלמים עליהם מס הכנסה וביטוח לאומי, ואת הכסף לוקחים לכיס. המסתננים גרים בתנאים נוראים. היית צריך לבנות להם בתים לפני שהכנסת אותם לכאן. היית צריך לבנות להם בתי חולים לפני שהכנסת אותם לכאן.  עכשיו שאין להם מקום לגור, תסלק אותם לאפריקה."

(צילום: רפי מיכאלי)
"ביבי, מה עשית?" (צילום: רפי מיכאלי)

בעוד שחלק מהדוברים תושבי השכונה תקפו בדבריהם את הממשלה על כך שהפקירה את תושבי השכונה והכירו גם במצבם הקשה של מבקשי המקלט מאפריקה, חברי הכנסת שנאמו דיברו בקיצוניות רבה נגד "המסתננים" ובעד גירושם מישראל.

דני דנון קרא מעל הבמה: "יש פה אנשים מתוסכלים שהבית שלהם נהפך למחנה פליטים. אני אומר בצורה ברורה: יש רק פתרון אחד לבעיה, וצריך לומר אותו בלי להתבייש: צריך לדבר על גירוש. צריך לגרש את המסתננים ממדינת ישראל. צריך לומר גירוש עכשיו."

"הסודנים הם סרטן בגוף שלנו". ח"כ רגב (צילום: רפי מיכאלי)
"הסודנים הם סרטן בגוף שלנו". ח"כ רגב (צילום: רפי מיכאלי)

ח"כ מירי רגב (ליכוד) צעקה: "הסודנים הם סרטן בגוף שלנו. אנחנו נעשה הכול להחזיר אותם למקום מוצאם. אנחנו לא נרשה לאנשים לבוא לחפש עבודה בארץ ישראל. קודם כול נדאג לעניי ארצנו. וכל השמאלנים, כל השמאלנים, שהגישו בג"ץ – בושה להם! הם עצרו את הגירוש! לא ניתן לשמאלנים להרים את זה! לאנרכיסטים! אנחנו הימין נטפל בבעיות של המסתננים, נגן על הבנות שלנו, על הילדים שלנו, על הנשים שלנו, על מקומות העבודה שלנו ונמשיך לעשות הפגנות כל יום!".

"לא להתבייש, לגרש". דנון בהפגנה בתקווה (צילום: שרון ליבנה)
"לא להתבייש, לגרש". דנון בהפגנה בתקווה (צילום: שרון ליבנה)

גם ח"כ רונית תירוש (קדימה) הגיעה לתמוך בהפגנה ואמרה: "אני באתי לחבק אתכם ולומר לממשלת ישראל, שהמזל הגדול שלה שהקליטה של אותם מסתננים, שהם שוהים בלתי חוקיים כאן, היא במקומות של שכונת התקווה ושכונות הדרום, שהן שכונות שיודעות  לחבק בני אדם. אבל נמאס ואסור לנצל את זה. כי אילו הם היו בשכונות צפון העיר, המדינה לא היתה ממשיכה במדיניות החלם שלה. אני דרשתי היום ועדת חקירה פרלמנטרית, משום שכל משרד ממשלתי זורק את האחריות למשרד השני. אנחנו רוצים פתרונות… וכמו ששר הפנים הבטיח היום, ונדאג שהוא יקיים, בתוך שנה לא יישאר אפילו מסתנן אחד במדינת ישראל".

שוטרים מפנים אדם שהותקף בידי המפגינים (צילום: רפי מיכאלי)
שוטרים מפנים אדם שהותקף בידי המפגינים (צילום: רפי מיכאלי)
בהלה ויאוש אצל המהגרים בשכונת התקווה (צילום: רפי מיכאלי)
בהלה ויאוש אצל המהגרים בשכונת התקווה (צילום: רפי מיכאלי)

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) עלה לנאום והתקבל בתשואות: "ראש הממשלה הבא". הוא דיבר בעד גירוש המסתננים וקרא "סודנים לסודן".

הפגנות חירום נגד אוזלת ידה של הממשלה והעדר המדיניות בנושא מבקשי המקלט מסודן ומאריתריאה תוכננו הערב בכל רחבי הארץ. הפגנות קטנות יותר התקיימו גם באשדוד, באשקלון, בבני ברק, בבאר שבע, באילת, בנהריה ובמקומות נוספים.

באילת הפגינו כמה עשרות מפגינים נגד טיפול הממשלה בבעיית המהגרים. ההפגנה התקיימה מול שדה התעופה בעיר והנחה אותה פעיל הימין הקיצוני, ברוך מרזל, שקרא למפגינים שיזהרו, כי בסוף יהיו יותר מסתננים מתושבים. ההפגנה עברה ללא תקריות.

בצומת נהריה הפגינו הערב כחמישים איש והניפו שלטים נגד יוקר המחיה ובעד דיור ציבורי. הם שרו: "לביבי שלי שלוש דירות… לולא היו לו שלוש דירות, אולי היתה לי דירה משלי". המשטרה נכחה במקום ולמעט ויכוחים על מיקום המפגינים, לא נרשמו אירועים מיוחדים.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן