Skip to content

נהגים המשתמשים בטלפון סלולארי בזמן נהיגה לא מבחינים בכ-50% מהמידע הנמצא בזירת הנהיגה

מחקרי סימולאטור הוכיחו כי הפעילות המוחית, הנדרשת לנהיגה, עלולה לרדת בכ - 40% בעקבות פעולות מסיחות דעת. במחקרים נוספים נמצא כי נהגים המשתמשים בטלפון סלולארי בזמן נהיגה לא מבחינים בכ - 50% מהמידע הנמצא בזירת הנהיגה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מחקרי סימולאטור הוכיחו כי הפעילות המוחית, הנדרשת לנהיגה, עלולה לרדת בכ – 40% בעקבות פעולות מסיחות דעת. במחקרים נוספים נמצא כי נהגים המשתמשים בטלפון סלולארי בזמן נהיגה לא מבחינים בכ – 50% מהמידע הנמצא בזירת הנהיגה

מאת דני בר

"מחקרי סימולאטור הוכיחו כי הפעילות המוחית, הנדרשת לנהיגה, עלולה לרדת בכ-40% בעקבות פעולות מסיחות דעת"- כך אמרה ד"ר ורדה לבנון מעמותת " אור ירוק", בכנס בטיחות בדרכים שנערך בשיתוף שירותי בריאות כללית ,והתקיים השבוע במרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע.

"מחקרים נוספים מלמדים כי נהגים המשתמשים בטלפון סלולארי בזמן נהיגה לא מבחינים בכ- 50% מהמידע הנמצא בזירת הנהיגה"- הוסיפה לבנון.

"הסחת דעת אינה מאפשרת לנהג לנקוט בפעולות מנע, כגון בלימה או הסטת ההגה, הנדרשות לשם שליטה במצבים מסוכנים בכביש. הסחת דעת יכולה לעשות את ההבדל בין תאונת דרכים לכמעט תאונת דרכים".

בכנס נכחו מר גדי כהן, ראש חטיבת הלוגיסטיקה התשתיות ומערכות מידע וסמנכ"ל שרותי בריאות כללית, ד"ר מיקי שרף, מנהל ביה"ח, ד"ר ורדה לבנון – עמותת " אור ירוק" ונציגי אור ירוק, עובדי ביה"ח, וכ־100 משתתפים נוספים. בכנס התקיימה הרצאה בנושא "תרומת מערך הטראומה בהצלת נפגעי תאונות דרכים" על ידי פרופ' גדי שקד, מנהל מערך הטראומה בסורוקה. פרופ' שקד העביר סקירה על יחידת הטראומה בסורוקה, בעלת חדר הטראומה הגדול בארץ, וצוות מנוסה ביותר המטפל בכ-600 מקרי טראומה בשנה.

גב' אנה ניקונוב, רוקחת קלינית בסורוקה נשאה הרצאה בנושא "השפעת תרופות שאנו נוטלים על הנהיגה שלנו".
לדבריה של ניקונוב:" גם למשככי כאבים, שכולנו לוקחים, יכולה להיות השפעה על כושר הנהיגה. מדובר על השפעה אינדיבידואלית שכן אנשים שונים מגיבים אחרת לתרופות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן