Skip to content

המשרד לאיכות הסביבה אוכף את חוק אוויר נקי

המשרד להגנת הסביבה מטיל עיצומים כספיים של מאות אלפי שקלים על יבואני רכב בגין פרסום לקוי של נתוני זיהום אוויר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עיצומים כספיים בסך מאות אלפי שקלים הוטלו על ידי המשרד לאיכות הסביבה על יבואני רכב, בגין פרסום לקוי של נתוני זיהום אוויר

מאת דני בר

לראשונה מאז נכנס לתוקפו חוק אוויר נקי, הודיע המשרד לאיכות הסביבה ליבואני וולבו, אופל, וריינג'רובר, כי בכוונתו להטיל עליהם עיצומים כספיים בסכום כולל של 600,000 שקל. בין הליקויים שמצא המשרד: אי ציון דרגת זיהום הרכב, פרסום דרגות הזיהום ללא צבע ועוד.

המשרד להגנת הסביבה הודיע השבוע לשלושה יבואני רכב על כוונתו להטיל עליהם עיצומים כספיים בגין הפרה של חובת גילוי נתוני זיהום האוויר מרכב חדש בפרסומת. זאת לאחר שהמשרד איתר שלוש פרסומות, שבחלקן לא צוינו כלל דרגת זיהום האוויר ונתוני צריכת הדלק של כלי הרכב ובחלקן נכלל מידע חלקי או מידע שלא פורסם בהתאם להוראות החוק. גובה הקנס על כל יבואן הוא 200,000 ש"ח.

החברות המפרות את חוק אוויר נקי, לפי פרסומי המשרד לאיכות הסביבה, הן:
1. מאיר חברה למכוניות ומשאיות – עלון מידע פרסומי לרכב מסוגים Volvo V70 ו-XC70 בו לא הופיעה כלל דרגת זיהום האוויר של הרכב.

רנג'רובר מזהם

2. חברת שלמה יבוא רכב – עלון מידע פרסומי לרכב מסוג אופל Insignia, בו דרגת זיהום האוויר הופיעה בטבלה ללא צבע, ללא הדגשה וללא סרגל דרגות זיהום, תחת השם המטעה "ציון ירוק".
3. חברת המזרח לשיווק מכוניות – פרסומת לרכב ריינג'רובר באתר האינטרנט ynet, בה לא הופיעה כלל דרגת זיהום האוויר של הרכב.

למפרים ניתנת זכות טיעון בכתב בתוך 30 ימים.

על פי החוק, בכל פרסומת לרכב חדש יופיעו נתוני צריכת הדלק ודרגת הזיהום של הרכב נשוא הפרסומת. מטרת החוק הינה לספק לרוכש הרכב נתונים לגבי רמת הזיהום הנפלט מהרכב לסביבה, וכן נתוני צריכת הדלק, שיעזרו לו לבחור את הרכב הנקי והחסכוני ביותר בעבורו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן