Skip to content

פסטיבל המשוררים הישראלי ה-15 "דיאלוג". מטולה

פסטיבל המשוררים הישראלי ה-15 "דיאלוג" יתקיים במטולה בחג השבועות, ימי שישי – ראשון, 25–27 במאי 2012. הפסטיבל, שישתתפו בו כ-30 משוררים ומתרגמים ישראלים, יכלול סדרת שיחות אינטימיות על שירה ("דוּ-עֵט"); הופעות מוסיקה של מתי כספי ושלמה גרוניך, רונה קינן ודורי מנור; אירועי מחווה לישראל הר ולאבות ישורון וכן שיתוף פעולה ייחודי עם תלמידי הקונסרבטוריון הישראלי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
חיים גורי. פסטיבל מטולה 2012

במסגרת הפסטיבל יתקיימו השנה אירועים מרתקים ורב תחומיים. שוחרי שירה מכל רחבי הארץ ייקחו חלק בפסטיבל ויחגגו את חגה של השירה העברית בנופיה הקסומים של המושבה מטולה. המשוררות והמשוררים יקראו משיריהם באולמות ובבתי הקפה של המושבה.

שנה יאמץ הפסטיבל ברבים מן האירועים מודל של שיחה אישית ("דוּ-עֵט") אשר יחליף את "מפגש הקריאה" המסורתי – שני יוצרים הישובים זה מול זה, שישוחחו זה על עולמו של זה ויעניקו לשירים מעטפת אינטימית ורקע תרבותי רחב.

השיחה הנמשכת בין שירה למוסיקה, שמאז ומעולם ניצבה בלב לבה של התרבות העברית – ואף עוררה מחלוקות עזות וויכוחים מרים – תבוא לידי ביטוי בפסטיבל בשלל אירועים.

במסגרת שאיפתם של מארגני הפסטיבל לקרב את השירה אל בני הנוער, יציין הפסטיבל את ראשיתו של שיתוף פעולה ייחודי בינו ובין הקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה, תל-אביב, שתלמידיו ייקחו חלק פעיל ברבים מן המופעים. בפסטיבל השנה יתארחו כ- 30 משוררים ומתרגמים, ובהם טוביה ריבנר, חיים גורי, שמעון זנדבנק, רוני סומק, דורי מנור, בני  ציפר, נעם פרתום, רחל חלפי, אהרון שבתאי ועוד.

עוד על הפסטיבל ב- www.confederationhouse.org

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן