Skip to content

הפוליטיקאים צריכים את "האויב השחור" שיצייר אותם כגיבורי העם

כמה קל ליצור שנאה. כמה קל להפחיד. מאחורי כל זה יש אנשים שכל כך רוצים שתושבי דרום תל אביב יאשימו וישנאו את הזרים, יישארו קטנים ועניים, ובסופו של דבר ישימו את הפתק הנכון בקלפי. מאת נוי כרמל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כמה קל ליצור שנאה. כמה קל להפחיד. מאחורי כל זה יש אנשים שכל כך רוצים שתושבי דרום תל אביב יאשימו וישנאו את הזרים, יישארו קטנים ועניים, ובסופו של דבר ישימו את הפתק הנכון בקלפי

מאת נוי כרמל

אני מסיים לראות ולשמוע תמונות מההפגנה בעד גירוש הזרים, שנערכה בדרום תל אביב, ומצטמרר. אני מצטמרר כי אני רואה כמה קל להוציא את הרוע מאנשים. כמה קל ליצור שנאה. כמה קל להפחיד. כמה קל לאחד אנשים סביב המכנה המשותף הנמוך ביותר – אויב, אויב משותף מבית ומחוץ. אני מצטמרר כי אני שומע את המילה "שמאלנים" נאמרת בטון כזה, שאני לא יכול שלא לדמיין בראשי מה ייעשה לאותם "שמאלנים" אם בטעות יתגלגלו לאותה ההפגנה. אני מצטמרר כי אני רואה רכב עם נהג אפריקאי ששמשותיו נופצו, ותמונה של אישה עם חולצה שכתוב עליה "מוות לסודנים". אבל הכי אני מצטמרר כי מאחורי כל זה יש אינטרסים. מאחורי כל זה יש אנשים שכל כך רוצים שתושבי דרום תל אביב יאשימו וישנאו את הזרים, יישארו קטנים ועניים, ובסופו של דבר ישימו את הפתק הנכון בקלפי.

>>> הפגנות אלימות נגד הזרים ונגד הממשלה בכל רחבי הארץ

חשוב לי לומר – אני לא חושב שמדינת ישראל יכולה לקלוט את כל הזרים שנמצאים כרגע בתחומה. חלקם יצטרכו לעבור מפה בצורה מסודרת ובטוחה למקום אחר, כזה שלא יסכן את חייהם. אני גם אשתדל להימנע מהדיון המוסרי, לא מפני שהוא לא חשוב, אלא פשוט כי אנחנו מדברים על משהו אחר כרגע.

מתי בפעם אחרונה ראיתם כל כך הרבה פוליטיקאים בהפגנה?

ח"כ מירי רגב (צילם: רפי מיכאלי)
ח"כ מירי רגב (צילם: רפי מיכאלי)

עובדה פשוטה: על הבמה נאמו בעיקר אנשי ליכוד ומפלגות דתיות, שני זרמים פוליטיים שחיים על שכונות עוני. ח"כ מירי רגב, שטינפה שם את הפה באופן כזה שאותי אישית מבייש לחשוב שהיא חברת כנסת במדינה שלי, צריכה תושבי שכונות עניים ומסכנים שמשתוקקים לליכוד חזק. כך גם רונית תירוש, דני דנון, אלי ישי ומיכאל בן ארי – כולם צריכים את האויב השחור שיצייר אותם כגיבורי העם. ואם הזרים הם האויב וגיבורינו יבעטו אותם מפה, עלינו להצביע לגיבורינו, כמובן. מתי בפעם אחרונה ראיתם כל כך הרבה פוליטיקאים בהפגנה?

אבל כאן הדברים עוד מסתבכים. הזרים האלו חצו את הגבול מסיני, ואז מה עשו איתם? שמו אותם בדרום תל אביב. אבל מי שם אותם שם? הממשלה. ולמה הממשלה שמה אותם שם? כי שם גם ככה עני ומסריח ומגעיל, אז זה משתלב עם הנוף, וגם בטח הכי פחות יעשה בלגן, וגם אין שם ממש מישהו שידרוש מהממשלה לעשות עם זה משהו. רגע! אבל למה בעצם שם זה איפה שהעניים? כלומר, למה יש עניים?

בריאיון לדה מרקר בכנס ישראל 2011 אמרה ח"כ שלי יחימוביץ' שהעשור הכלכלי האחרון היה לצערה העשור של ביבי. גם בשנים שבהן ביבי לא כיהן כשר אוצר/ראש ממשלה/"קיסר על" ועוד תארים, ממשלות ישראל בהחלט קידמו את הקו הנאו-ליברלי החריף שמנהיג בנימין נתניהו.

עד שכוחות השוק ימצאו פתרון, הזרים יתגלגלו ברחובות של שפירא והתקווה

המדיניות הנאו-ליברלית, זו שמקדמת תחרות פרועה, זו שאומרת שהסיכויים שלך להתקדם בעולם תלויים באופן כמעט מוחלט במצבם הכלכלי של הוריך, זו שמעודדת מסים עקיפים ולא ישירים (משמע לוקחת מהעניים כדי לא לקחת מהעשירים), זו שמשאירה לכוחות השוק (בעלי הון, פרסומאים, אנשי בורסה, לוביסטים, טייקונים ושות') לנהל את עצמם ולפתור את בעיות הכלכלה של כולנו – המדיניות הזאת היא המדיניות שמשאירה את תושבי שכונת התקווה, שכונת שפירא, לוד, אשקלון, אשדוד, שדרות ועוד, עניים וחסרי כלים. זו המדיניות שלפיה אפשר לזרוק את הזרים כאילו היו אבק אדם בתל אביב ולצפות ש"כוחות השוק" ימצאו להם פתרון. עד שכוחות השוק ימצאו פתרון, הזרים יתגלגלו ברחובות של שפירא והתקווה.

פליטים מודאגים בשכונת התקווה (צילם: רפי מיכאלי)
פליטים מודאגים בשכונת התקווה (צילם: רפי מיכאלי)

הסדרת מעמדם של המסתננים? מענה כלכלי, חינוכי, רווחתי לנושא? דאגה לכך שהזרים יוכלו לעבוד ולכלכל את עצמם? כל אלו אינם מתפקידה של הממשלה הנאו-ליברלית. את זה יעשה השוק. ואם לא, אז בזה יטפל מי שמתגורר קרוב אליהם – תושבי השכונות.

הליכוד תמיד בנה את עצמו על השכבות הסצויו-אקונומיות הנמוכות, ותמיד עם אויב ברור. ויותר משדיבר על איך נבנה משהו חדש, איך נפתור את הבעיות שלנו, הליכוד עבד על איך ננצח/נשבית/נגרש את האויב. זה יכול להיות תנועת העבודה, הפלסטינים, אירן, הזרים וכו'. אז אם כל היום אתה מרגיש קטן, כי דופקים אותך בעבודה, והממשלה נותנת לך בוטנים, פתאום מגיע הליכוד ואומר לך שמול האויב הזה אתה חזק, והוא זה שיהפוך אותך לחזק – מסתבר שאתה פשוט הולך איתו. וזה שהמדיניות של הליכוד משאירה אותך חלש כל שאר הזמן, זה כבר לא משנה.

גם ש"ס ומיכאל בן ארי צריכים שהשכונות יישארו שכונות. למפעלי הצדקה שלהם ולכוחה של הדת על מוכי הגורל לא ניכנס כרגע, אבל גם הם פשוט מאוד בונים על זה שיהיה להם ציבור גדול, מתוסכל ומסכן, שהם יוכלו להיות הקול האלים שלו. בשביל זה, אבל, הוא חייב להישאר מתוסכל ומסכן.

אבל איך הם לא מבינים את זה? איך לא מבינים שם בשכונות, שמי שעומד עכשיו על הדוכן ועושה כאילו הוא הגב שלהם, זה גם מי שדופק אותם? איך לא מבינים שאלו האנשים שדואגים יום-יום שהם יישארו עניים, ושאלו גם האנשים שמובילים לכך שתושבי השכונות יצטופפו עם הזרים? איך הם לא מבינים את זה?

אני לא יודע. אבל אני כן יודע שביבי, ישי, רגב, בן ארי, דנון ושאר החברים צריכים שתושבי השכונות יהיו מפוחדים, הם צריכים שיהיו מפוחדים וזועמים. ככה תוכל לבוא מירי רגב, לטנף קצת את הפה, ולדאוג שבמקום שתושבי השכונות יעלו אל הכנסת, הם ישברו את העצמות לאיזה אפריקאי, ויזכרו שמי שדואג להם באמת זה בן ארי, רגב, ישי, דנון ושאר החברים, ואלו האנשים שצריך להצביע להם בבחירות. ואם נזכרים בהפגנות בכיכר ציון ב-95', אפשר לזכור כמה קל לרכוב על השנאה.

10 Comments

  1. אחד שמבין
    27 במאי 2012 @ 20:45

    כל הכבוד על המאמר המדויק והראוי. זהו הקול השפוי אותו יש להשמיע בקול רם יות ויותר אל מול כל קולות השנאה השיסוי וליבוי היצרים. תחזקנה ידייך ושלח את מאמרך לכל עבר, נוי.

  2. יהונתן
    27 במאי 2012 @ 11:43

    שתי הערות על המאמר, שהוא כמובן חשוב ומנוסח בדיוק רב:

    ראשית, ההושבה של הליכוד, של ש"ס ושל האיחוד הלאומי (מיכאל בן-ארי) באותה הסירה – סביב ההיבט הכלכלי – עושה את החיים מעט קלים מדי. מצביעי האיחוד הלאומי משתייכים ברובם המוחץ לשכבה כלכלית חזקה יותר מזו של תושבי שכונת שפירא, וברובם הגדול הינם מתנחלים אמידים – פחות או יותר. בן-ארי בהחלט עסוק בלסמן אויבים, אולם אצלו כרוך הדבר בשנאת זרים מוחלטת, שניסיון לפרש אותה בפריזמה מרקסיסטית מפספס לדעתי את הסיפור לגמרי. ש"ס לא מדברים על עליונות האתנו היהודי, האיחוד הלאומי כן, ולא צריכים בשביל זה מוטיבציה כלכלית. נכון שמבחינה "עובדתית" נוטות גזענות ואלימות לשגשג בשכבות מצוקה, אולם לא זהו המקרה דנן. להבנתי בן-ארי מוטרד בהרבה משאלות של התבוללות, של איום אתני ודתי, כמו-גם ממקום של איום על העליונות הכלכלית היהודית – אולם שבסיסו גזעני. וכמובן צריך לזכור את הביוגרפיה האישית שלו כבן דרום ת"א.

    וזה כבר גולש לנקודה השנייה. אני מסכים איתך מאד על כך שהתייצבות הח"כים הייתה אלקטורלית, אבל קשירת כתרים לשאלת האינטרסים, במנותק מדיון על השאלה המוסרית – שאתה אגב לא באמת מזניח – מתעלמת מהעובדה המזעזעת ביותר בעיניי בסיפור הזה: הכנות של אותם חברי כנסת בדבריהם. אני לחלוטין מאמין למירי רגב ולבן-ארי; לשנאתם, לעיוורונם ההיסטורי ולשיכרון הכוח שלהם. והניסיון לתאר את כל האנרגיות האלו כמייצגות טקטיקה פוליטית גרידא – משכיחות את העובדה שבסופו של עניין אלו פוליטיקאים שנאמנים מאד לאידיאולוגיה הגזענית שלהם, והיא העניין הבאמת מפחיד כאן, כי ברור שזה לא מתמצה בהסטה נגד כמה "כושים".

    שנדע ימים יפים יותר

  3. רעות עטר
    24 במאי 2012 @ 18:02

    משה, אתה מדבר מתוך מה שאומרים בתקשורת או בהפגנות.
    אני תושבת השכונה במהלך השנתיים וחצי האחרונות, מעולם לא היה לי מפגש אלים\ מישהו ניסה לגנוב ממני\ ניסה לאנוס אותי במהלך הזמן שאני חיה פה.
    אפילו פעם אחת איבדתי את הפלאפון באוטובוס ומי שהחזיר אותו לנהג היה לא אחר מאחד מפליטים.
    ובכל זאת, ברור שיש פשע בשכונות. עוני מעורר פשע.
    אבל איך כל אותם פליטים הגיעו לדרום ת"א?! איך בכלל הם נכנסו למדינת ישראל?
    בזכות לא אחרת ממשלת ישראל והקודמות לה – בגלל שהגבול פרוץ, בגלל שאין ביקורות אמיתית על למי מגיע להיכנס (פליט) ולמי לא (מהגר עבודה), בגלל שלכל מי שנכנס לכאן נותנים כרטיס נסיעה בכיוון אחד.. לת"א.
    זה התפקיד של הממשלה אפילו להחליט אם לגרש את כולם – אבל בהחלט לא התפקיד שלה לשלח את ההמון הזועם באותם אנשים!!
    לצערי הרב הממשלה הזאת ובעיקר מה שקרה אתמול מזכיר לי ימים חשוכים של ממשלות חשוכות אפילו יותר.

    • שרית פרקול
      24 במאי 2012 @ 18:07

      רעות, תודה על התגובה. את ושכנייך מוזמנים לכתוב למגפון על החוויות שלכם ועל נקודת המבט שלכם על המצב.
      [email protected]

    • משה
      25 במאי 2012 @ 0:31

      ידידיי למקלדת, ניר ורעות,

      מה שאני חושב זה על כניסת כוחות שיטור לכפרים ערביים בגליל התחתון, למשל. הכחולים שהפכו לשחורי מדים, חוששים להשליט חוק וסדר בכפרים. פוחדים. שיחטפו אותם כמו ההיא מפקיעין. אז ההשתוללויות בכבישי הכפרים ממשיכות לגבות מחירי דמים, לא מזמן שופטת יקרה לי.

      האם המדים השחורים נכנסים ללוינסקי בשעת לילה מאוחרת?! אני תמה.

      האם אהרונובסקי הוא זה השולל מהם כניסה? האם ישיבת 'שריינו' או ראש הממשלה בעצמו הורה על הימנעות ממגע עם מיעוטים אלימים?

      לדעתי לא. אין זו מדיניות לעודד אלימות של מיעוטים. לכן, הפוסט מטעה.

      מי שיש לו טיעונים כנגד ממשלה נבחרת [על כלל שחיתותיה…] שיבוא עם תום לב לבחירות ושיצביע.

      לגבי השכונות. הממשלה הזו וקודמותיה עד שנות ה 70, הוציאה מיליארדי שח לשיקומן. הייתי מנהל פרוייקט שיקום. משקמים את הנמצאים. הם משתקמים, עפים מהשיכון. את מקומם תופסת אוכלוסיה דומה, עד שגם הם מקבלים כמה מיליארדים, משתקמים ועפים משם. דירת 3 חדרים בשכונת שיקום היא הכי זולה בארץ. מי שרוכש אותה הם אלו שגם מתקשים בכיסוי המשכנתא. וגם משכירים אותה. בגרושים. זה שיש לו כמה גרושים, שוכר אותה. באו ממשלות ישראל לדורותיהן והציעו פינוי-בינוי. מי שעצר את התהליך החשוב הזה לא היו הטייקונים או הממשלה. היו אלה שכנייך, רעות, שמצאו פרה קלילה לחליבה.

      אז ניר ורעות, טחו עיניכם גם. לא התקשורת הטיחה אותן, אתם לעצמכם.

      ומשהו אישי לחלוטין. אני יוצא שכונת מצוקה, אג"ש בקרית ים. מי שמבקר שם שם לב שמבנה אחרי מבנה המתפנה מדייריו, נאטם. כשכולם יצאו – הורסים. לא מאפשרים עוד השכרה בגרושים. לא מתירים מגורים בסלאמס. ויפה השעה קודם, לחולדאי.

      שנרווה נחת מהילדים ומהנכדים, שלא ייאלצו לשרת 3 שנים, שלא יחזרו בארון או לאחר אישפוז כפוי.

      חג שמייח, חברים.
      משה

      • נוי כרמל
        28 במאי 2012 @ 3:20

        משה, תחילה אני מודה לך על המעורבות.
        לרוב המדינה אינה מעודדת אלימות של אזרחים באופן ישיר, בדרך כלל לא יאמרו נציגי הממשלה, או הכנסת – "צאו לרחובות, תבזזו, תרצחו ותאנסו". אל אף שבהפגנה המדוברת היה עידוד כמעט גלוי לחלוטין, בעיניי לפחות, לאלימות.
        אך ממשלה, כגוף שמנהל את המדינה, יכול ליצור מדינויות שמקדמת אלימות, או מדיניות שמצמצמת אותה. הדבר נעשה, כמבון, כפי שמשתמע מדברייך, גם על ידי חיזוק ידייה של המשטרה. אך צמצוך אלימות זה לא רק במניעה באותו הרגע, או מאסר לאחר המקרה. צמצום אלימות זה גם בהשקעה בחינוך, זה גם ביצירת ביטחון כלכלי, קידום זכויות וביטחון עובדים, צמצום אבטלה, אינטגרציה בין אוכלוסיות, קידום תרבות, ומפעלי תרבות, השקעה בספורט והגבלת האלימות בו, ועוד ועוד…
        פינוי בינוי זה רעיון נחמד שיכול להיות שהוא רלוונטי במצבים מסויימים. אבל אדם שאין לו את הכלים להתמקם בעבודה טובה וליצור לעצמו ביטחון כלכלי, לא משנה איזה בית תתן לו, שיהיה היפה ביותר, עדיין לא יהיה לו ביטחון, ועדיין לא יהיו לו כלים להתמודדות עם עולם העבודה, ועם החברה. חמור מכך – במציאות של היום רמת החינוך שילד מקבל קשורה באופן ישיר למצבם הכלכלי של הוריו. כך שכמה שנדבר על שוק חופשי נקודת הפתיחה ממש לא שווה.

        אמרתי, ואומר זאת שוב – רוב הזרים יאלצו, לדעתי לפחות, לעבור למקום אחר – בהכרח כזה שבו יהיה להם ביטחון. בכל זאת צריך לזכור שמדובר בבני אדם, בהם טובים יותר ופחות, כמו בכל חברה. אסור לנו לעשות דמוניזציה לציבור שלם, יהיה אשר יהיה. זה לא הוגן ולא מוסרי. לפני מספר ימים התפרסמו נתונים לפיהם אחוזי הפשיעה בקרב הזרים נמוכים מבקרב כלל החברה, נכתב גם כי עיקר הפשיעה קורת בתוך הקהילה, ולא כלפי חוץ. בין אם זה נכון או לא – ברור לי שזה לא נעים שלשכונה שלך, המקום בו גדלת, מגיעים פתאום מאות ואולי אלפי זרים, שמדברים בשפה שונה, נראים אחרת, ויש להם תרבות שונה. עוד יותר לא נעים שהגן הציבורי שלך הופך לבית דירות. כאן נכנסת שוב האשמה של ממשלות ישראל.
        ממשלות ישראל מקדמות מדיניות ניאו ליברלית, וכבר שנים רבות מושכות את ידן מכל מתן שרותי שהו לאזרח, ובכך מפקירות קודם כל את השכבות החלשות באוכלוסייה, אותן השכונות, על כך כבר דברנו. לצד זה ממשלות ישראל מקיימות בשנים האחרונות חוסר מדיניות וחוסר מעש מוחלט ביחס לסוגיית ישראל. אני שרתתי על גבול מצריים, זרים נכנסים למדינה כל יום מגבול פרוץ, אחרי מסע ייסורים שהם עוברים. הם מגיעים חבולים אחרי שהבדויים התעללו בהם, אחרי שבמצריים מעוד יכול להיות שפגעו בהם, והם מגיעים מראש ממדינות אפלות בדרך כלל. אם היה גבול יותר רציני ביננו לבין מצריים, מאד יכול להיות שהם היו מפסיקים לעבור את המסע הזה – הם לא היו יוצאים אליו, כי אי אפשר לחצות את הגבול.
        אחרי שאותם הזרים חוצים את הגבול, אין שום מדיניות למה קורה אתם, חוץ מזה שהם לא מקבלים מעמד פליט, ואסור להם לעבוד. זה מצב מעוות, אדם שלא עובד מה יעשה? ממה יתקיים? או שהוא עובד באופן לא חוקי, או שהוא עובר לפשע, או שהוא צריך להיות נתמך. עכשיו אם פשוט זורקים אותם בדרום תל אביב, אז שם הם יהיו, ולשם יגיעו עוד זרים, כי נוצר מרכז, כמו שגם רבים מהחברה הישראלית נוטים להתרכז בתל אביב. כששמים אוכלוסיות מוחלשות, ממגון של גזעים ומוצאים, עוד יותר כמדובר בזרים יחד עם ותיקים, יווצרו חיכוכים ותהייה אלימות. אנשים מפחדים ממה שזר להם, ואנשים שנמצאים במאבק קיומי, נוטים להיות יותר אלימים. זה מעוות וזו הזנחה, זה קורה כבר שנים.
        אף ממשלה לא רצתה להתעסק בזה כי זה נפיץ ומסוכן מדי, וכי אין איך לצאת מזה בקונצנזוס וגיבור העם, זה לא כמו להחזיר את גלעד שליט. אז מה קורה? מי מרים את הראש ראשון? הפשיסטים, להם יש תשובה קלה ומוכנה. הם מאמינים בסרטן ובמחלות נגיפיות.

        אני מצרף קישור להצעת חוק בנושא הזרים, וספיציפית במקרים של פליטי רצח עם. משהו שנותן גם פתרונות.
        http://www.cga.org.il/wp-content/uploads/2012/05/%D7%93%D7%99%D7%A0%D7%99-%D7%A0%D7%A4%D7%A9%D7%95%D7%AA-%D7%97%D7%95%D7%A7-%D7%9C%D7%98%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%9C-%D7%95%D7%9E%D7%A2%D7%A0%D7%94-%D7%9C%D7%9E%D7%A7%D7%A9%D7%99-%D7%9E%D7%A7%D7%9C%D7%98-%D7%95%D7%A4%D7%9C%D7%99%D7%98%D7%99%D7%9D.pdf

  4. ראיה מן השוטים
    24 במאי 2012 @ 17:45

    יואב, האחיין שלי, הוא בן 5. ילד די מפוחד, עם בעיות לא פשוטות.

    דיברתי אתמול עם אמא, והיא סיפרה לי שליואב יש תחביב חדש. יחד עם עוד ילד בעייתי, הם מציקים לילדים חלשים מהם.

    גיבורים על חלשים. את כל התסכולים שלהם הם מוציאים על מי שחלש עוד יותר מהם.

    אפשר להגיד "אסור להשוות" עד שנה הבאה, אבל המנגנון הוא תמיד אותו מנגנון: להאשים את הקבוצה הכי חלשה, ושכל האגרסיות ייצאו עליה.

    מאות שנים יצאו האגרסיות של מדוכאי כל העולם על היהודים. זה לא חשוב אם אלה קוזאקים, גרמנים, ספרדים או רומנים. מי שחלש מוציא את הבעיות שלו על מי שיותר חלש ממנו.

    ככה הוא מדמיין שהוא חזק, בלי להתמודד עם החזקים באמת, שעושים אותו קטן.

    ככה יואב מדמיין שהוא חזק.

    ככה גם תושבי השכונות מדמיינים שהם חזקים.

    במקום לצאת נגד הממשלה שהביאה אותם למצבם, הם יוצאים נגד מי שעוד יותר חלש מהם, בעידוד הממשלה. ואחר-כך הם תומכים בה.

    תמיד אותו סיפור, כבר לפחות אלפיים שנה. בכל מקום ובכל זמן.

    יש דברים שאף-פעם לא משתנים.

  5. משה
    24 במאי 2012 @ 14:47

    ת'שמע בחור, אתה מלא שיטנה לממשלה. טחו עינייך. האם הממשלה שלך גם שולחת אותם לרחוב יגאל אלון לחטוף פלפון מחיילת? האם 2-3 מקרי אינוס של מסתננים נעשיים בהנחיית 'שמפניה' ממשלתית? אתה חי בסרט אימים או שאתה צפונבון. כשתעמיד לנו כאן במגאפון תמונה של 2-3 שחרחרים מסודאן, א-צ-ל-ך בבית, 2 בחדר, מחובקים עם החברה שלך, אולי אשתכנע בטיעונייך המעורערים.

    קנה משקפיים.

    משה

    • ניר
      24 במאי 2012 @ 19:21

      משה, ברור שאין הצדקה לאלימות וצריך להגיב לה בחומרה- אבל לעניינים של גניבות ושוד יש קשר ישיר למצוקה כלכלית.
      בכל אופן, אם מסתכלים על נתונים של המשטרה שאחוז הפשיעה בקרב אוכלסיית המסתננים והפליטים נמוך בהרבה מבשאר האוכלוסייה אי אפשר שלא לשאול את עצמנו אם הם באמת המקור לבעיות האלימות שלנו.

      אני חושב שכדאי שתתייחס יותר ללב המאמר, זה שחברי כנסת שמטיפים לאלימות מציגים את עצמם כגיבורי המעמד העובד כאילו לא הם אלה שמצביעים עבור התקציב המזעזע של הממשלה

      חוץ מזה מה אתה שולח את חברה שלו להתחבק עם סודאנים? אתה עושה את זה באופן קבוע שאתה ממליץ? או כי סתם ישראלים מהרחוב שאתה לא מכיר את שולח להתחבק עם בת זוגך?

      • שולמית מקס
        29 במאי 2012 @ 12:13

        בס"ד
        ראשית ,הרני מגנה את חברת הכנסת מירי רגב על השתלחותה חסרת הרסן ,כמה טיפשה עוד אפשר להיות. אני מתביישת כאזרחית וכאישה שאחת שכמותה נמצאת במעמד חברת כנסת וכביכול אמורה לייצג את האזרחים.
        אני ממליצה להבא לא לאפשר לה להופיע בתקשורת מבלי לבקר תחילה את הדברים שהיא אומרת קבל עם.
        אכן זהו מחדל! מחדל של ממשלה שפועלת באופן של כיבוי שריפות,כיצד קרה וקורה שזרים פולשים למדינה מתיישבים, חיים לית דין ולית דיין אין עוד מדינה המאפשרת הפקרות כזאת
        צריך להבין שאין אפשרות שהמצב ישאר כמות שהוא ולממשלה הפיתרונות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן